35 Reacties

2 jaar geleden

Lees mee

2 jaar geleden

Ik ben ook 28 april uitgerekend van een meisje wat leuk! Ik heb als uitgangspunt overal 10 stuks van. M.u.v rompers mouwloos en kleding korte mouwen. Mijn 1e was een zomer kindje, ik had allemaal korte broekjes gehaald etc. Uiteindelijk nooit aangehad. Het was nog echt koud en regenachtig dus wat dat betreft blijft NL onvoorspelbaar. Maatje 62 ga ik maar een pakjes Van Halen en de rest komt wel tzt.

2 jaar geleden

Hoi hoi, Ja dat is echt verschillend met hoe groot het kindje gaat zijn.. Ons dochtertje was klein met de geboorte en heeft de eerste 1 a 1,5 maand in maat 44 gezeten kwa kleding. Ik vond lange mouw rompers 3x keer niks had daar ook maar 6 van. Maat50 Korte mouw maat 50 had ik der wel stuk of 15 van. In het begin is handig als je van die overslag rompers heeft.. Rompers mouwloos had ik helemaal niet in huis.. Sokken ja zijn eigenlijk allemaal te groot maar had wel 10 paar.. Hydrofiele doeken voor douchen 9 Hydrofiele was handjes 6 Aankleedkussen hoezen 6 en tip koop puppy plas matjes mocht ze een plasje doen hoef je niet alles direct te verschonen. Moltons 2 Ledikant hoeslaken 2 Kleding maat 50 hadden we wel set of 10 van maar goed heeft ze ook dik 2/3 maanden ingezeten.. Maat 56 ook 10/15 pakjes. Maar 62 ook 10/15 pakjes. Wij hebben veel kleding met lange mouw omdat ie dan niet perse een vestje hoeft aan te trekken.. Dus ja als tip puppy plas matjes. Badcapes voor na het douchen ideaal.. 1 pak maat 0 luiers.

2 jaar geleden

Hydrofiele doeken: ik had van de kleine minimaal 10 en grote 8. Washandjes stuk of 6 Aankleedkussen hoezen ik had er 6 just to be safe en wat was dat handig. Vergeet niet de baby handdoeken daar is 4 wel zeker van handig. Sokken ik had denk ik 6-8 paar. Krabwantjes: 2 setjes, misschien overbodig maar kan zeker van pas komen in het begin. Hoezen voor de ledikant 4 en voor de wieg 2, bij het hoofdje een hydrofiele doek leggen helpt tegen vaker verschonen. Rompers mouwloos zou ik pas halen wanneer de kleine er is, je weet niet wat voor weer het wordt en wanneer de kleine ze aangeeft Rompers korte en lange mouwen ik had van beide minimaal 8, je weet nooit wat er gebeurt. Maat 50: ligt eraan hoe groot de kleine wordt geschat. In mijn geval had ik minimaal 6 setjes Maar 56 minimaal 8 setjes. Maat 62 daar ben ik de tel kwijt geraakt maar denk ook wel 6. Kleding lange mouw: ik gebruikte vooral boxpakjes vooral in het begin. Kleding korte mouw: haal niet meteen te veel, het weer kan nog onvoorspelbaar zijn. Korte broeken zullen in het begin toch nog niet van pas komen Extra tip een berenpakje, gewoon voor de wat minder warme dagen zodat de kleine toch warm is

2 jaar geleden

Reactie op Mommy2124

Ik ben ook 28 april uitgerekend van een meisje wat leuk! Ik heb als uitga ...
Wat toevallig! Oke dus eigenlijk van de hele korte en mouwloze kleding hoef ik dan niet echt wat te halen? Ik neem aan dat het veel laagjes is wat je de baby eerst aandoet. Dus kan altijd wat uittrekken als het nodig is

2 jaar geleden

Reactie op Melisje055

Hoi hoi, Ja dat is echt verschillend met hoe groot het kindje gaat zijn.. ...
Dit is top! Dankjewel! Ik begreep dat je de eerste periode dus regelmatig een lange mouw romper aantrekt maar het lijkt mij ook een beetje propperig allemaal. Dus daar dan niet zoveel van halen? En een slimme tip! Ga ik zeker doen dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op daantjel

Hydrofiele doeken: ik had van de kleine minimaal 10 en grote 8. Washandjes ...
Dankjewel! Handdoeken vergeet ik nu inderdaad dus ook een goeie om nog even op te schrijven. Heb inderdaad al een aantal boxpakjes omdat het mij ook handig lijkt. Echt ingewikkelde setjes lijkt mij de eerste tijd niet heel handig haha. Wat deed je onder de boxpakjes aan voor romper?

2 jaar geleden

Reactie op Rob_in

Dankjewel! Handdoeken vergeet ik nu inderdaad dus ook een goeie om nog eve ...
Korte mouwen, dat trok ook het makkelijkst aan en is ook warm genoeg. Waar ik ook een fan van was waren leggings, trek je ook makkelijk aan

2 jaar geleden

Reactie op Rob_in

Dankjewel! Handdoeken vergeet ik nu inderdaad dus ook een goeie om nog eve ...
Vergeet de mutsjes ook niet, vooral in het begin zijn die heel nuttig

2 jaar geleden

Reactie op daantjel

Korte mouwen, dat trok ook het makkelijkst aan en is ook warm genoeg. Waar ...
Oke top dankjewel!

2 jaar geleden

Hey ik weet niet of het al gezegd is maar krapwandjes moet je even aanschaffen voor de tijd na de geboorte en erna baby's krappen zich onwijs snel open met hun nageltjes

2 jaar geleden

Wij hebben bij onze eerste dochter het volgende gekocht: Rompers lange mouwen, maat 50 stuk of 5, maat 56 stuk of 7. Geen andere rompers gekocht alleen overslagrompers lange mouw. Kleine babys moet je nog goed warm kleden. Sokken paar of 5/6 is meer dan voldoende worden echt niet vies Hudrofiele doeken klein stuk of 15, groot 4 Aankleed kussen hoezen 4 Ledikant hoeslakens 3 Washandjes stuk of 5 Kleding maat 50 stuk of 4/5 setjes 56 stuk of 7/8 setjes 62 of hoger zou ik nog niet kopen. Ivm het weer etc. Alle shirtjes in 50/56 ook overslag gekocht. Niks over het hoofdje gedaan. Ik probeerde er rekening mee te houden dat ik ‘genoeg’ kleding had dat ik in principe 1x per week zo’n wasje kon draaien. Dan moet je natuurlijk geen poepluiers hebben die lekken of een kindje wat veel spuugt haha. Koop vooral niet te veel van alles. Je komt er dalijk snel genoeg achter wat je fijn vindt

2 jaar geleden

Precieze aantallen weet ik niet meer🙈 Maar wel een tip: niet te veel kopen, je besteld zo online wat extra’s😉 Sommige dingen zijn best persoonlijk nl. Bijv: ik lees bij meerdere 6 aankleedkussen hoezen. Ik heb er maar 2, nooit iets aan gemist. Als ze echt allebei tegelijk vies waren gooide ik gewoon even een handdoek over het aankleedkussen. Net zo prima😉 Hetzelfde met grote hydrofiele doeken. Ik had er meerdere van maar nooit gebruikt. Ik vind ze gewoon niet handig in gebruik. Super persoonlijk, want anderen zweren erbij. Romper lange mouw onhandig? Heb ik nooit last van gehad. Enz Dus lekker eerst proberen wat je fijn vind en daarna bijkopen!

2 jaar geleden

Je leest hier al de verschillen. Lange mouw rompers alleen voor de nacht gebruikt, vonden wij totaal niet fijn. Wij hebben ons met 3 aankleedhoezen prima gered, legde er in het begin wel altijd een hydrofiele doek over. Beddensetjes 3x. (De stelregel 1 op t bed, 1 in de was, 1 in de kast). Kleding is ook echt ervaren wat jouw baby nodig heeft/ jij fijn vindt. Vooral rompers heb je zo bijgehaald dus zou ik niet overdreven veel kopen. Wij vonden de overslageompers met korte mouw ideaal. En dan vooral de witte saaie. Veel bedrukte rompers schenen door door de kleding en dat vonden wij weer minder leuk.

2 jaar geleden

Je hoeft in elk geval niet perse en mouwloos, korte mouw en lange mouw. Het is maar net waar jouw voorkeur naar uitgaat. Ik ben in oktober 2022 bevallen en heb tot aan ergens in mei, altijd een romper met lange mouwen onder zijn kleding gedaan. Daarna mouwloos. Rompers lange mouw raad ij an van de Hema, de bamboe rompers (overslag). Kwalitatief goede rompers en heerlijk zacht. Sokken heb ik nooit aan gedaan, ik heb altijd slofjes van Hvid aan gedaan (zijn er vast ook goedkoper). Washandjes had ik er een stuk of 6 of 8, het ligt er ook maar net aan hoe vaak je gaat wassen. Kleding heb ik alleen 50 en 56 gekocht, ik denk 7 a 8 setjes per maat?? Ik zou nog geen korte mouwen halen in die maat.. 62 zou ik ook pas later kopen, je weet ook dan beter wat je kindje mooi staat qua kleuren. Maar ook qua pasvorm. Ik heb nu nog steeds een super smalle en lange dreumes, ik kan niet alle merken vokr hem kopen i.v.m. pasvorm.. Ik heb 4 grote hydrofiele doeken en 15 kleintjes zoiets.. In het begin gebruik je ze super veel, nu gebruik ik de kleintjes alleen nog voor afdrogen en de grote na het bad. Maar vooral de kleinen heb je in het begin ook echt super veel nodig, wordt met de tijd wel minder.. Ik denk 3 setjes linnen.. Zo, lang verhaal. Hoop dat je er iets aan hebt!

2 jaar geleden

Heehoi, onze dochter is van april en bij de eerste kon ik ook niks met die online lijstjes worden. Maar waar wij inmiddels achter zijn: - rompers met lange mouw vonden wij drama om nog weer kleding over heen te doen dus niet gebruikt. Deden de kinderen gewoon lekkere warme shirts aan en in de wikkeldoek. - rompers korte mouw minstens 10, sokken ook zo iets. - kleine hydrofielen gebruiken we niet. Normale formaat best veel, gok zo tegen de 20 maar dat komt ook omdat onze dochter best veel spuugde dus gebruikten we 2 a 3 op een dag. Je hebt ook van die hele groten, liggen wel leuke bij de action. Die gebruik ik in bed voor onder het hoofd. Die normale vind ik daarvoor te klein en raken snel los in bed wat ik niet fijn vind. - aankleedkussen hoes en hoezen ledikant 3 stuks met de beredenering; 1 in de was, 1 in gebruik en 1 op reserve. - kleding geheel afhankelijk van je kindje. Onze zoon kon gerust 2 dagen hetzelfde aan, onze dochter eerder 2 setjes per dag🤣 ach het is zo bijgekocht en anders aan je kraambezoek cadeau vragen. Zou niet te veel in slaan omdat kinderen ook heel snel kunnen groeien - korte mouw/korte broek droeg onze dochter van april pas in maat 62. Daarvoor was het wel lekker weer hoor maar was het voor haar gewoon nog te koud haar wat korts aan te doen.

2 jaar geleden

Wat betreft krabwantjes: baby’s zoeken troost bij hun handjes, ze duimen immers al in de buik/stoppen hun handjes graag in hun mond, verkennen zo hun eigen lichaam. Ons werd het daarom ontraden. En daar sta ik eigenlijk wel achter. Je hebt (elektrische) nagelvijlen

2 jaar geleden

-Lange mouw rompers paar x gebruikt bij de eerste hier, maar vreselijk wat een gepruts om daar nog weer een truitje overheen te krijgen. Voor het eind van de kraamweek lagen ze al in de kliko😅 komen er nu niet eens. - Rompers korte mouw ik geloof dat ik 10 per maat had. Was genoeg wat met spuug etc waste ik toch ongeveer om de dag. -sokjes 6 paar was hier zat. Je trekt ze elke dag schone aan. En ze worden niet echt vies. -hydrofiele doeken, hier gingen er met gemak 3 a 4 per dag doorheen van de gewone maat. Maar ons zoontje was een spuger. Grote hydrofielen pas aangeschaft toen hij te groot werd om in een badcape te passen. De grote gebruiken we nu nog, zoontje is nu 3,5. - aankleedkussenhoezen, wij hebben er maar 2 En hebben 2 aankleedkussens. Is die vies dan leggen we er even een handdoek of hydrofiel op zodat t niet zo fris is aan de blote huid. -ledikant hoezen pas gebruikt na 5 maanden. Tot die tijd de wieg gebruikt. Maar had er 4. Was voldoende. -kleding ongeveer 6 setjes per maat. Is zo bijgehaald indien nodig. Wij hadden een spuger dus na 2weken toch wat extra shirtjes laten halen. Maat 62 pas gekocht toen het nodig was. Voor in t begin lekker alleen lange mouwen halen! Korte mouwen kleding niet te veel en te vroeg halen, is lastig schatten hoe snel een baby groeit en wat je wanneer echt nodig bent. En als ik terugdenk aan de zomer bij mijn zoontje, hij heeft weken in alleen een romper gelegen😂 Hopelijk kan je er wat mee. Dit zijn vooral mijn ervaringen. Iedereen is anders en volg vooral je gevoel! Probeer niet teveel te halen, iets bijhalen/bestellen is zo gebeurd. Geniet van de voorbereidingen!

2 jaar geleden

Reactie op Wensmama4

Hey ik weet niet of het al gezegd is maar krapwandjes moet je even aanschaf ...
Ik heb er daar nu 3 setjes van. Vast genoeg toch?

2 jaar geleden

Reactie op Mama.saspro

Precieze aantallen weet ik niet meer🙈 Maar wel een tip: niet te veel kopen ...
Nee precies, kan dan inderdaad kijken wat ik persoonlijk fijn find. Ik heb al best wat hydrofile doeken en soms kijk ik ernaar en denk ik: wat ga ik hier eigenlijk mee doen?🙈