Ik heb de vraag laatst in het borstvoeding topic gesteld maar ik ben nog niet helemaal wijzer. Ik heb zelfs een discussie gehad net met een vriendin waardoor ik nu onzeker ben geworden. Vandaar dat ik de vraag nog een keer hier stel.
Mijn dochter gaat over een aantal weken naar opa en oma toe en uiteindelijk naar de opvang. De tijden zullen van 7:00 tot 18:00 zijn ongeveer.
Ze krijgt nu 3x per dag een flesje van 110/120ml. Dit ivm het oefenen dus een hele dag flesjes hebben we nog niet gedaan.
Als ze live bij mij drinkt dan komt ze tussen ze 6/8x en drinkt ze tussen de 7/12 minuten.
Ik heb het tabel gebruikt van LLL en kom uit dat ze dan 6x een voeding krijgt van 115 ml ongeveer. Als ze heeft gedronken, fles of live, komt ze na ongeveer 2 uurtjes weer voor de volgende voeding.
Als ze straks naar de opvang gaat, hoeveel voedingen van hoeveel ml moet ik dan meegeven? Het lijkt mij sterk dat ik bijna 6/7 voedingen van 120ml mee moet geven.
Ze zal rond half 7 nog bij mij live drinken en ik zal rond 6 uur avond weer thuis zijn als ik een volle dag weg ben.
Kan iemand mij helpen door uit te leggen hoe ik dit het beste kan doen?
Als ik kolf dan kolf ik totaal zo’n 100/120ml. Dus dat is dan genoeg voor 1 voeding.
Ik wil niet dat ze te weinig drinkt als ik weg ben maar ook niet te veel en wil dat ze een goed schema krijgt die opa en oma ook fijn kunnen aanhouden.