39 Reacties
4 maanden geleden
Toch wel redelijk veel dezelfde schema’s. Onze dochter:
16 weken oud
07.00-11.00-15.00-18.30-22.00
Eerste fles 180+6, andere 4 150+5.
We voegen johannesbroodpitmeel toe in verband met verborgen reflux. Daarvoor dronk ze alleen maar kleine flesjes ging ze gillen na 60 tot 100 cc.
4 maanden geleden
Reactie op Lincy29
Onze dochter is ook 10 weken en drinkt zelfs maar 90 CC per keer, 7 flesjes ...
Hier ook 10 weken. Ook maar gemiddeld 90-100cc. Soms eens een ‘uitschieter’ naar 130. Drinkt ook nog steeds 7/8 flessen per 24u. Ongeveer 1x per nacht. Zou ook zo graag willen dat ze doorslaapt 😅
4 maanden geleden
Sinds 8 weken krijgt ze 5 flesjes van 150+5 om de 3 uur. Ik merk dat ze hierdoor minder lang kan slapen overdag dus nu in overleg met cb ga ik 4 voedingen proberen dus om de 4 uur. Ze krijgt minder flesjes omdat ze sinds 8 weken al klokje rond slaapt. Voordat ze doorsliep zat ik op 6 x 120
Gewoon doen wat werkt voor jou baby en goed voelt.
Voor mij voelde nu om de 3 uur een beetje als overvoeden en ook omdat ze geen honger signalen nog liet zien, nu even uitproberen hoe en wat. Daarbij wel vermelden dat ik een grote baby heb die bijna op +2 van de curve zit.
4 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
13 weken. 4 flessen om 7.00/11.00/15.00/18.30. Eerste en laatste sinds een ...
Mag ik jou vragen hoe jouw dutjes schema er uit ziet? Aangezien ons schema best op elkaar lijkt en mijn dochter nu 14,5 week is! ☺️ Ben gewoon benieuwd.. ga nu van 5 naar 4 flessen proberen, dus even weer wennen met de dutjes die anders worden.
4 maanden geleden
Reactie op JennyJJ
Mag ik jou vragen hoe jouw dutjes schema er uit ziet? Aangezien ons schema ...
Over het algemeen is ze rond 7.00u wakker! Dan 8.45 naar bed tot ong 10.15. Dan rond 12.00 weer slapen tot ong 14.30. En dan 16.15 slapen tot ong 17.00. Ik maak haar ook wakker zodat dit een hele fijne routine wordt. Ik hou als wakkertijd 1u 45min aan en sochtends probeer ik het naar 2u te rekken omdat ik merk dat ze anders de cyclussen niet goed kan koppelen tijdens de ochtenddut. Denk omdat ze al zolang heeft geslapen dan snachts
4 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Over het algemeen is ze rond 7.00u wakker! Dan 8.45 naar bed tot ong 10.15. ...
Dank je! Laat je haar ook wel eens slapen in de wagen of als je er even op uit moet? Ik deed eerst het eerste of laatste dutje in de wagen van ongv 30 tot 60 minuten.. het is echt weer even zoeken met veranderingen in de flesjes haha! Alles eromheen verandert..
4 maanden geleden
Reactie op JennyJJ
Dank je! Laat je haar ook wel eens slapen in de wagen of als je er even op ...
Jaa zeker! Ik heb ook een peuter van bijna 3 dus ik kan niet de hele dag thuis zitten om de dutjes in bed te doen. Dus ze is ook geregeld op pad met dr slaaptijden. Dan zijn het meer hazenslaapjes maar dat werkt hier prima
4 maanden geleden
Onze dochter van 11 weken drinkt om 7:00 180+6 en om 11:00, 15:00, 19:00 en 22:00/23:00 150+5. Maar de laatste fles gaat nooit op omdat ze dan eigenlijk al te diep slaapt. Dit doet ze zo al 3 weken, sinds vandaag de eerste fles omhoog gedaan na 4 dagen flink mopperen na de fles.
4 maanden geleden
12 weken en ongeveer 4,5 kilo
Krijgt 150cc + 5 schepjes
Fles 1 08.30/09.00
Fles 2 12.00/12.30
Fles 3 16.30/17.00
Fles 4 20.00/20.30
Tussen de flessen door slaapt ze heel goed. ‘s ochtends vaak bij ons of in de box. ‘s middags na de fles van 12.00/12.30 in bed en maak ik der wakker om 16.30/17.00 voor de volgende fles. Dan half wakker half slapen tot der volgende fles. Dan na de fles van 20.00/20.30 naar bed tot volgende ochtend 🙈. En we hebben ontzettend geluk dat deze meid altijd vrolijk wakker word. Ze huilt ook nooit om eten. Zelfs niet als ze ‘s ochtends wakker word. Dan krijgen we meteen lieve lachjes🙈🙈. Nu ik het zo typ besef ik me extra hoe veel geluk we hebben met zo’n makkelijke meid🩷🤗
4 maanden geleden
Kindje 11 weken en weegt rond de 5.5 kg. Krijgt nu 150 + 5 scheppen en dan 5 flessen. Dit ging anderhalve week goed, kwam netjes na 4 uur en sliep de nacht van 23:00 tot 07:00
Nu komt hij ineens overdag al rond de 3/3.5 uur en komt om 05:00 in de ochtend weer. Hij krijgt dus nu een 6de flesje.
Twijfel om op te hogen, maar hij is pas 11 weken en dan al naar 180 ik weet het niet.. het is wel een hongerig mannetje.
4 maanden geleden
Reactie op Evida1988
Vraagje, iedereen geeft de eerste fles bijvoorbeeld rond 07.00 uur, hoe doe ...
Op een ‘goede dag’ is de eerste fles rond 7.00. Maar soms ook rond 8.00 of 6.00. Alles schuift dan gewoon een uurtje op. Soms pakt ze dan tussen 2 flesjes weer iets meer tijd waardoor we redelijk op dezelfde tijden de dag ‘afsluiten’.
Normaal gaf ik tussen 23.00 en 6.00/7.00 een kleiner flesje. Puur vanwege dag/nacht. Ben er mee begonnen toen ze een week of 3 was. 1 schepje minder als de dagvoeding op zijn minst. Nu wordt ze soms om 5.00 wakker en ben me aan het overwegen of ik dan wel een kleiner flesje moet geven of gewoon normaal en dan eens bekijken hoe we de dag uitkomen.
4 maanden geleden
Reactie op D1908
Op een ‘goede dag’ is de eerste fles rond 7.00. Maar soms ook rond 8.00 of ...
Dankjewel voor je uitleg! Dat probeer ik nu ook, om wel steeds rond dezelfde tijd te eindigen. Ik gaf eerst ook 150+5 maar kreeg hem de gehele dag niet meer in slaap, en nu weer terug naar 120+4 en slaapt tussen iedere fles goed. Maar kom op 810 uit en hij weegt 6 kilo en de laatste fles is al rond 22 of 23 uur dus eigenlijk niet genoeg 😓
4 maanden geleden
Reactie op Evida1988
Onze zoon wordt eigenlijk vanaf dag 1 al standaard om 7:00 wakker. Kans is groot dat dit komt omdat onze dochter van bijna 2 altijd om 7:00 wakker wordt en mijn vriend en ik dan uit bed gaan om met haar de dag te starten. Wij gaan dan ontbijten en de kleine krijgt zijn fles. Die enkele keer dat hij niet wakker werd maakte ik hem wakker om 7:30. Zijn flesjes schuiven dan een klein beetje op, maar de laatste fles is wel altijd tussen 22:30/23:00. Dit is een droomvoeding.
Nu ik alweer 2 weken aan het werk ben moet hij sowieso uiterlijk om 7:00 de fles hebben, dus het komt wel heel goed uit dat dit al weken zijn ritme is!
4 maanden geleden
Onze tweeling van 10 weken krijgen eerste fles als ze komen in de nacht/ vroege ochtend. Meestal tussen 5 en half 6. De ene 120 met 4 schepjes, de ander 150 met 5 schepjes. Dan slapen er vaak zelf 4 uur, soms nog langer. Dan krijgen ze beiden 120 met 4 schepjes. Vervolgens komen ze de rest van de dag vaak tussen de 3 en 4 uur en drinken ze 120 met 4 schepjes. De laatste voeding geven we tussen 22.30 en 23.00, soms iets later. Dan krijgt de ene weer 150 met 5 schepjes en de ander 120 met 4 schepjes. De dochter die steeds 120 krijgt drinkt dit regelmatig niet op.
4 maanden geleden
Reactie op Evida1988
Op de dagen dat ik er niet uit hoef om te gaan werken laat ik mijn dochter zelf komen, dit is vaak ergens tussen 8 a 9u in de ochtend na de laatste voeding van 22.00u.
De rest van de dag wijk ik niet af van mijn schema, dus de overige flessen krijgt ze gewoon rond 11.00/15.00/19.00/22.00.
Ze krijgt 180+6 en is net 3 maanden. Soms drinkt ze de fles van 11.00u dan niet helemaal leeg omdat er korter tussen zit, maar komt hierdoor niet eerder voor de volgende fles.
Een schema qua tijden die elke dag gelijk zijn vind ik voor onszelf als gezin het prettigst werken zodat je ook andere dingen kunt plannen.
Wij hebben ook nog een peuter van 2 rondlopen dus dit werkt het beste voor ons.
4 maanden geleden
Reactie op Lovestory
Hoe dan🥺
Mijn dochter krijg niet meer dan 120cc op per keer. Dit is echt a ...
Hier hetzelfde hoor. Ons zoontje van 9 weken drinkt meestal zo’n 110ml per fles, met heel soms een uitschieter naar 130, maar meer gaat er gewoon niet in. Ook niet met eerder of later voeden of een vast schema oid. Het zal vast wel een keer goed komen, hoop ik 😬 Wordt wel een beetje jaloers als ik al deze berichten over doorslapen lees, want wij gaan er elke nacht nog 2x uit. Ik probeer maar het positieve te zien en te genieten van de momentjes met ons zoontje. Hou vol en succes!