10 Reacties

2 jaar geleden

Hi, ik ben met een hoge bloeddruk doorgestuurd naar het ziekenhuis en sta hier nu onder controle. Bloeddrukverlagende medicatie gekregen en Bloedverdunners. Ook houden ze de groei van de baby goed in de gaten. Wel had ik voor de zwangerschap ook al een hoge bloeddruk maar hiervoor gebruikte ik geen medicatie.

2 jaar geleden

Reactie op MCHL

Hi, ik ben met een hoge bloeddruk doorgestuurd naar het ziekenhuis en sta h ...
Bedankt voor je reactie! Ik ben ook bekend met een hoge bloeddruk al voor mijn zwangerschap. Ik moet inderdaad ook naar de het ziekenhuis en blijf daar onder controle. Maandag de eerste afspraak. Slaat bij jou de medicatie aan? En maken ze zich in het ziekenhuis zorgen? En hoeveel weken ben je nu? Sorry voor dit vragen vuur, maar ik me echt zorgen🙈

2 jaar geleden

Reactie op ljvmd

Bedankt voor je reactie! Ik ben ook bekend met een hoge bloeddruk al voor m ...
Ps. Ik gebruikte voor mijn zwangerschap ook geen medicatie

2 jaar geleden

Reactie op ljvmd

Bedankt voor je reactie! Ik ben ook bekend met een hoge bloeddruk al voor m ...
ik snap je zorgen! Ik slik 3 keer daags Methyldopa 250 mg (dit is een lage dosis) en de medicatie slaat aan. Ik ben van 170/100 naar 133/83 gegaan! Ik kreeg niet het idee dat ze zich zorgen maken in het ziekenhuis. Vind het zelf vooral wel veilig voelen dat we zo goed in de gaten worden gehouden. Ben nu 14+5

2 jaar geleden

Heel erg bedankt!

2 jaar geleden

Succes! En maak je niet teveel zorgen, in het ziekenhuis ben je in goede handen.

2 jaar geleden

Hey, ik had lage bloeddruk voor mijn zwangerschap en nu hoog. Ben maandag bij een professor in het ZOL geweest die daar een heel onderzoek voor heeft. Ik heb meer bloed dan de modale mens en de zwangerschap geeft me nog meer.. wat tegen het einde kan uitlopen op een zwangerschapsvergiftiging.. ik slik nu asaflow tot 36w en moet 2x per dag mijn bloeddruk in een app ingeven en zo volgen ze mij op. Rond 30w moet ik terug op controle.. ben opgelucht dat ik nu weet wat er juist is en dat ik opgevolgd word, want ik kreeg paniekaanvallen door een te hoog cijfer op de meter te zien. Die hoge bloeddruk gaat bij mij helaas ook nooit meer verdwijnen

2 jaar geleden

Hee ladies. Ben even benieuwd wat jullie zelf merkten aan klachten door de hoge bloeddruk? Ik heb nu een week hoofdpijn die niet over gaat met paracetamol en heb ook wel lichte zorgen hierover. Ben nu 15 weken. Hoorde van de vk dat het dan iig nog geen zwangerschapsvergiftiging kan zijn omdat het nog te vroeg is en zij maakte er voor nu niet zoveel van.

2 jaar geleden

Door hoge bloeddruk aan het eind van de vorige zwangerschap, houden ze me nu extra in de gaten in het ziekenhuis. Nu zit mijn bloeddruk net tegen de grens aan zeg maar, dus voor nu slik ik alleen elke dag aspirine. Ik heb geen klachten en er is gezegd dat ik waarschijnlijk methyldopa moet slikken als het wel hoger wordt. Dit heb ik na de vorige bevalling eventjes geslikt en werkte perfect. Wat ik nu aan het begin van de zwangerschap zo fijn vindt is dat niet alle alarmbellen afgaan bij de professionals. Ze zeggen dat er (nog) helemaal niks aan de hand is. Wat heel veel geruststelling geeft, want die hoge bloeddruk aan het eind van de vorige zwangerschap heeft door professionals bij ons veel meer stress gegeven dan nodig was.

2 jaar geleden

Hee ladies. Ben even benieuwd wat jullie zelf merkten aan klachten door de ...
Ik merkte zowel voor als tijdens de zwangerschap niks van de hoge bloeddruk