12 Reacties

2 jaar geleden

Zelf niet gezien, maar mijn ouders wel. Zij vertelden me dat ik dus met de hand moest gaan afwassen ipv uutkoken/afwasmachine. Dat doe ik nu braaf 😅 Aflevering staat nog steeds op planning om te kijken. Dus ik volg even 😊

2 jaar geleden

Heb er niks over meegekregen van de hormoonverstorende stoffen. Maar alle 3 mijn kinderen hebben flesvoeding gehad (die van 11 jaar en die van 4 jaar) Avant flessen en onze dochter van 8 weken pakt alleen de flessen van mam. Mijn jongens van 11 en 4 jaar zijn langer dan gemiddeld van hun leeftijd. Al kook ik de flessen wel altijd uit. Drinken doet de middelste van 4 altijd uit plastic bekers en die doe ik altijd wel in de vaatwasser. Hier niks aan de hand gelukkig

2 jaar geleden

Wij zijn daarom inderdaad overgestapt op de brede glazen flessen van Dr Brown’s. Los van de verstorende stoffen zijn het ook echt fijne flessen en blijven ze veel mooier. Je hoeft deze ook niet eens in de zoveel tijd te vervangen.

2 jaar geleden

Ik heb om die reden ook gekozen voor glazen flessen. Ik gebruik de glazen flessen van Difrax voor mijn afgekolfde melk. En dat gaat prima!

2 jaar geleden

Wij gebruiken de glazen flessen van Avent. Ik heb er eentje laten vallen op de tegelvloer, vanaf aanrecht hoogte, geen enkele beschadiging. Het voordeel van glas vind ik, naast de niet - weekmakers,dat het sneller droogt en makkelijker schoon te maken is dan plastic. Voor het kolven en de koelkast bewaren e heb ik andere glazen flesjes. https://www.bol.com/nl/rnwy/account/order_details/4112168145?order_item_id=41121681451001 Bovenstaande flesjes passen op de Medela kolf (precies dezelfde hals opening).

2 jaar geleden

Voor degene die glazen flesssen gebruiken hoe doen jullie dat dsn met de opvang? Want wij mogen op de opvang dus geen glazen flessen meegeven ivm veiligheid.

2 jaar geleden

Reactie op SiStitch

Wij gebruiken de glazen flessen van Avent. Ik heb er eentje laten vallen op ...
Je link doet het bij niet, heb je de naam?

2 jaar geleden

Reactie op Annebel23

Je link doet het bij niet, heb je de naam?
Ohh waarschijnlijk omdat ik was ingelogd😅 Sterifeed moedermelk bewaarflessen

2 jaar geleden

De glazen flessen van Avent hier! We hebben nu tijdelijk de de Brown plastic flessen ivm darmkrampen maar gaan na week 12 weer over op glas. Zeker een aanrader om glas te gebruiken, Avent zijn echt súper sterk! De hormoonverstorende stoffen: ja natuurlijk worden je kids er wel groot van, ze vallen niet zomaar om, het gaat erom dat een ophoping van plastic (denk aan: drinkflessen, broodtrommels, pet flessen, rietjes (ja ook papier want daar zit een laag plastic in), komkommer in plastic, je groentes in plastic, ) dat dit op latere leeftijd kan fucken met je hormonen wat kan leiden tot hormonale problemen denk in emotie maar ook voortplanting, hormonale disbalans kan ook zorgen voor huidproblemen zoals eczeem en ga zo maar door… glazen flessen zijn dus geen oplossing voor alle problemen maar kleine veranderingen kunnen wel degelijk effect hebben op het grotere geheel. Last but not least voor alle linkse rakkers: glazen flessen zijn ook beter voor het milieu 😬😂

2 jaar geleden

Wij gebruiken plastic flesjes, dr brown om afgekolfde melk te geven als voeding en andere flesje dom afgekolfde melk te bewaren. Vanaf het begin wassen wij alles af met de hand en laten het voornamelijk aan de lucht drogen, tenzij we iets direct nodig hebben.

2 jaar geleden

Hegen heeft flessen die niet deze weekmakers bevatten en dus wel in de vaatwasser zouden kunnen. Anders is het alternatief gewoon alles met de hand af wassen, want dat zou er voor zorgen dat er veel minder van die stoffen vrij komen.

2 jaar geleden

Minder plastic is natuurlijk beter, maar er is wel wat kritiek op het gedane onderzoek, bijvoorbeeld door de makers van de geteste flessen (https://radar.avrotros.nl/artikel/reacties-dopper-blokker-en-storline-giftige-plastic-flessen-60619), maar dat is misschien ook wel te verwachten. Daarnaast is het onderzoek uitgevoerd in opdracht van Stichting Tegengif, die er baat bij hebben als de plastic flessen als “niet goed” uit de bus komen, dus daar zou je ook vraagtekens bij kunnen zetten. Wel goed om even extra op te letten of op een product expliciet vermeld staat dat het “vaatwasbestendig” is en anders dus beter met de hand afwassen :)