Hoi,
Mijn dochter van 12 weken drinkt sinds deze week opeens slecht aan de borst. Voeden ging vanaf haar geboorte meteen supergoed en makkelijk, maar nu begint ze regelmatig (ongeveer de helft van de keren) te huilen tot overstuur aan toe en wild te trappelen en overstrekken als ik haar aanleg. Soms meteen, soms na een paar slokjes.
De fles (met afgekolfde melk) was een tijdje terug een probleem, maar gaat nu hartstikke goed. We geven haar iedere dag 1 fles om te zorgen dat ze dat goed gewend is voor als ze over 2 weken naar de opvang gaat. En afgelopen dagen soms extra als het aan de borst echt niet lukt.
Ze groeit en plast goed en is tevreden. Ik heb verschillende houdingen geprobeerd. Heel soms lukt het aan de andere borst of na een kwartiertje beter, maar vaak ook niet.
Iemand die dit herkent en/of een tip heeft?
Ik lees even mee. Mijn dochtertje is ook 12 weken en doet dit ook. Huilen en piepen aan de borst, trekken aan de tepel, heel onrustig doen ..
Alleen pakt ze hier het flesje alleen als oma hem geeft 🤣
Hier ook gehad. Helaas niet echt een oplossing voor gevonden. Ook niet met behulp van een lactatiekundige. Soms gaat het goed en soms niet. Nu kolf ik bijna alles. Terwijl hij de eerste 12 weken super goed gedronken heeft.
Misschien moet ze wat langer wachten op de tsr? En is ze dus ongeduldig. Zelf opwekken en aanleggen kan dan helpen.
Met spruw kan het mondje wat pijnlijk zijn. Dat is ook een optie.
Onze dochter doet het ook, wij moeten aankomende maandag naar de kinderarts. Dit ook in combinatie met een te licht gewicht…..ik ben radeloos ook de fles pakt ze namelijk niet het zelfde verhaal
Hier ook sinds een paar dagen en maandag ook 12 weken. Gecorrigeerd 13. Hier gaat ook slapen met moeilijk slapen ik dacht dat het misschien het derde sprongetje is wat er aan zit te komen. Maar de onrust aan de borst maakt me wel onzeker
Ik merkte dit ook bij mijn dochter van 13 weken. Dus ik heb weer de kleinste tut op de fles gezet waarbij ze nog steeds veel moeite moet doen om de melk uit het flesje te krijgen. Eerst kwam het er snel uit waardoor ze geen geduld meer had voor de borst🤣