6 Reacties

8 maanden geleden

Hier ook.. al vanaf het begin! Dus ik volg voor tips :)

8 maanden geleden

Was bij ons eerst ook! Maakten er toen er soort van spelletje van. Poetsen bij ons zoontje, voordoen bij ons, dat hij ook bij ons mocht poetsen. Ineens lukte het en was het niet meer eng! En we zeggen altijd: eerst poetst papa/mama en daarna mag jij zelf

8 maanden geleden

Eerst poetsen wij en dan hijzelf, ik zing er soms zelfgemaakte tandenpoets liedjes bij en het is ook even zoeken naar het juiste moment heb ik gemerkt

8 maanden geleden

Herkenbaar! Wij gebruiken een vingertandenborstel en geven tijdens het poetsen een speelgoedje. Dat helpt al een beetje. Kan je bij kruidvat halen.

8 maanden geleden

Sinds 2 dagen werkt het om haar neer te leggen met haar gezicht naar ons toe (met verschonen ligt ze andersom met de benen naar ons toe). Ze krijgt een andere tandenborstel in haar handen en hangen erboven met onze mond open haha, en dan gaat ze onze tanden "poetsen". Dat vindt ze leuk en dus lacht ze haar tanden bloot. We maken dan enkele poetsbewegingen bij haar en zo gaan we door tot we het voldoende vinden:)

8 maanden geleden

Hier was het ook ineens drama. Op advies van het CB hebben we het filmpje van poetsen met jokie er bij. De eerste keer samen gekeken met de tandenborstel er bij zonder te poetsen, daarna samen zingen en voordoen. Laatste minuut laten we haar zelf poetsen. Filmpje hoeft niet meer elke avond nu. We maken er een feestje van, dat helpt. Als ik een drama verwacht omdat ze heel moe is doen we soms nog met Filmpje. Ze kijkt verder bijna nooit filmpjes dus voor haar is het extra leuk denk ik.