24 Reacties

2 maanden geleden

Hi! Hoe oud is hij? Mijn zoon had dit ook vaak, speen uit floepen en vervolgens handen in zijn mond. Op een gegeven moment deed ik zijn speen in en mijn hand op zijn handen zodat hij rustig werd en zichzelf of de speen niet eruit sloeg. Toen viel hij zo in slaap. Of misschien tandjes die doorkomen?

2 maanden geleden

Kunnen indd ook tandjes zijn die rommelen.. maar 2 maanden en dat elke avond is ook wel erg lang.. Misschien is het een optie om bijv 1ste half uur of korter. . Ik weet niet hoelaat t daarna gebeurt dat geklooi.. om zijn handjes even vast te houden zodat die niet kan klooien tot die in wat diepere slaap is?? Miss dat je dan dat moment voorbij bent en hij lekker kan blijven slapen

2 maanden geleden

Een auto werkt vanwege beweging en white noise. Misschien zon apparaatje kopen en hem wiegen tot hij slaapt?

2 maanden geleden

Ik denk ook aan tandjes. Let op bultjes op het tandvlees, rode wangetjes en verhoging. Anders misschien de slaapregressie?

2 maanden geleden

Dat klinkt herkenbaar, maar wij hebben inmiddels een ritueeltje gevonden dat lijkt te werken. Mijn zoontje slaat ook vaak (ik denk per ongeluk) zijn speen eruit en daarna wil hij m heel graag terug, zonder slaapt hij niet goed in. Als hij dit doet, doe ik zijn speentje opnieuw in, hou ik mijn hand op zijn wangetje met mijn duim voor z'n speentje zodat hij deze niet uit kan spugen of slaan. Hij lijkt die hand sowieso fijn te vinden want vaak 'begraaft' hij z'n hoofdje erin. Vuistje in zijn mond betekent bij mijn zoontje meestal niet dat hij honger heeft maar graag geborgenheid wil van het sabbelen. Mijn zoontje heel veel behoefte aan contact en aanraking merk ik, dus dat geef ik hem dan door hem weer even een minuutje op te tillen en te knuffelen. Soms duurt dit totaal 5 minuten, soms 30 minuten (als hij moe is wordt het altijd moeilijker), maar uiteindelijk lukt het wel altijd zonder veel drama. Hopelijk heb je hier iets aan. Sterkte!

2 maanden geleden

Kan jou kleine al rollen? Anders zou je een inbakerslaapzak kunnen gebruiken, bijvoorbeeld de puckababy dit heeft bij onze kleine goed geholpen. Sinds 4 weken rolt hij alle kanten op en moesten wij stoppen met inbakeren, maar wie weet rolt jullie kleine nog niet en helpt dit voor hem/haar om wat meer rust te krijgen?

2 maanden geleden

De speen weglaten was bij ons de oplossing maar als dat lastig is, armpjes vasthouden en daar werd onze dochter meteen heel rustig van.

2 maanden geleden

Reactie op noortje539

Dat klinkt herkenbaar, maar wij hebben inmiddels een ritueeltje gevonden da ...
Ah daar was ik naar op zoek, iets anders dan honger. Geborgenheid dus. Als ik het goed begrijp haal je hem dan continu even uit bed en weer terug en dan werkt altijd?

2 maanden geleden

Reactie op Slineena89

Ik denk ook aan tandjes. Let op bultjes op het tandvlees, rode wangetjes e ...
Ook aan gedacht inderdaad, maar ik vind 2 maanden dan zo lang eigenlijk. We wachten het eerst ook af, vandaar dat ik nu pas vraag.

2 maanden geleden

Reactie op noortje539

Dat klinkt herkenbaar, maar wij hebben inmiddels een ritueeltje gevonden da ...
Wat ik trouwens heel moeilijk vind is dat de avondbedtijd altijd erg wisselt omdat de rest van de dag niet elke dag hetzelfde is. Soms slaapt hij het einde middagslaapje lang, vaak kort. Maar dan moet hij vaak om 18.00 uur al naar bed. Als hij iets langer slaapt, gaat hij om 19.00 uur. Daar zit vaak wel verschil in. Heb jij dat ook?

2 maanden geleden

Heeel herkenbaar!! Wij zitten hier nu ook twee weken in en ik ben ook zo erg op zoek naar iets wat kan helpen. Onze dochter heeft alleen geen speen en begint met huilen en krijsen zodra we haar neerleggen in bed. We hebben al een white noise en nu ook een fedde&kees lakentje. Het enige wat tot nu toe werkt is haar bij ons in bed aan de borst leggen, ik wil alleen geen slaapassociatie creëren maar wel het idee dat het daar nu op gaat lijken. Dit weekend begon ze wel opeens naar haar buik te draaien en viel zo in slaap… misschien dan toch een buikslaper? Hier ook echt op zoek naar iets wat kan helpen

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Ah daar was ik naar op zoek, iets anders dan honger. Geborgenheid dus. Als ...
Klopt! Hij lijkt dan super wakker, maar zijn slaapje is dan heel dichtbij meestal gek genoeg. Steeds even optillen en knuffelen (en ik zing soms een liedje) en dan weer in bed leggen en m'n hand op z'n wang en z'n duim voor z'n speentje. En dan volhouden tot hij echt slaapt. Hij heeft eerst altijd nog een actief slaapje waarin hij weer snel wakker is. Zelf in slaap vallen kan hij dus nog niet, maar ik merk wel dat het steeds iets makkelijker wordt dus ik hoop dat ook dat vanzelf komt over een tijdje. Tot die tijd geef ik hem gewoon wat hij nodig lijkt te hebben, al is het wel intensief.

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Wat ik trouwens heel moeilijk vind is dat de avondbedtijd altijd erg wissel ...
Jazeker, dat vind ik ook altijd een beetje zoeken. Ik hou een avond bedtijd aan van rond 20.00 u. Soms is het half 8, soms half 9, afhankelijk van zn laatste slaapje. Als het einde van de middag niet goed uitkomt met slaapjes leg ik hem om 18.00 of 18.30 in bed voor een laatste 'dutje'. Hij slaapt dan 30 a 40 minuten en daarna eigenlijk al na een half uurtje wakker echt naar bed voor de nacht. Dat laatste dutje maakt dan (nog?) niet uit heb ik gemerkt. Ik hou het trouwens bij in een app om een ritme te ontdekken maar dat is er nog totaal niet. 😅

2 maanden geleden

Wij hebben nu sinds 2 weken ineens een ritme. Wij volgen echt haar en kijken naar haar behoefte. Wat jij zegt hebben wij ook 2 dagen gehad. We hebben toen toch een klein flesje gemaakt en bleek dat ze dat even nodig had om in slaap te komen en sliep daarna 11 uur lang door. Misschien het proberen waard?

2 maanden geleden

Reactie op noortje539

Jazeker, dat vind ik ook altijd een beetje zoeken. Ik hou een avond bedtijd ...
Maak je hem nog wakker rond 22.30? Wij wel. En soms is hij dan net een uurtje in slaap en moeten we hem uit z’n diepe slaap halen. Of geef je voedingen dichter op elkaar en slaapt hij van 20.00 uur tot volgende ochtend?

2 maanden geleden

Reactie op jo95

Wij hebben nu sinds 2 weken ineens een ritme. Wij volgen echt haar en kijke ...
Wat is jullie ritme en hoeveel voedingen geven jullie? Wij 5x180 (200) en maken dus nog wakker laat in de avond. Moet dan uit een diepe slaap gehaald worden, omdat het daarvoor zo’n strijd is geweest hem in slaap te krijgen. Voelt ook een beetje tegenstrijdig soms.

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Wat is jullie ritme en hoeveel voedingen geven jullie? Wij 5x180 (200) en m ...
Ons ritme is nu sinds een paar weken. 6:45 - 09:45 - 12:30 - 15:45 - 18:45. Er zit wel een kwartiertje speling op. Is nooit op de minuut gelijk maar wel rond deze koers. Ze krijgt de eerste fles 210+7 omdat ze na de 180 fles echt nog honger heeft. Ik weet precies hoe je je voelt als het gaat om wakker maken, ik had namelijk precies hetzelfde. Maar waarom zou je hem wakker maken? Wij hebben echt niks gedaan om er een ritme in te krijgen en perongeluk gaf ze het zelf aan. Ik zou zeggen go with the flow. Het kan toch niet erger dan nu? Misschien slaapt hij wel door? Ons meisje gaat na de laatste fles binnen een halfuur naar bed en word dan dus pas om half 7 wakker. Succes!

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Wat is jullie ritme en hoeveel voedingen geven jullie? Wij 5x180 (200) en m ...
En als hij op zijn zij ligt? Ons zoontje valt soms op zijn rug in slaap met zijn speentje.... wel een paar keer terugstoppen. Maar op zijn zij... slaapt hij beter. Kan dan ook met een handje zijn speen soms terugduwen. En om te voorkomen dat hij zijn soeen eruit haalt/ slaat... slaapt hij sinds een tijd met een hydrofiele monddoekje. Hij vind het heerlijk om hier aan te friemelen. Laat hij in ieder geval zijn speen met rust. En de laatste voeding zou ik hem lekker slapend geven. Bij het slaapje voor de nacht doen we zijn luier verschonen, is rond 8 uur.. Zodat als hij zijn laatste fles rond 11 uur krijgt... hem niet meer wakker hoef te maken voor luier en fles. Al slapend drinkt hij zijn flesje leeg, tot de volgende ochtend half 7.

2 maanden geleden

Ons kindje sloeg ook continu met z’n armen en handen, maar sinds dat hij op z’n buik slaapt, slaapt hij veel dieper en langer. Misschien even overdag onder toezicht bekijken hoe dat gaat en in de nacht ook proberen?

2 maanden geleden

Reactie op jo95

Ons ritme is nu sinds een paar weken. 6:45 - 09:45 - 12:30 - 15:45 - 18:45. ...
Ik denk dan dat hij niet voldoende voeding binnenkrijgt en dan dus midden in de nacht wakker wordt. Maar ik kan ook de flessen korter op elkaar gaan geven zoals jij doet. Dan kan hij eerder in bed en hoeven we hem niet wakker te maken. Hij is de laatste maanden namelijk iedere 2 uur wakker en vraagt ie om z’n speen. Dus echt gebroken nachten. Misschien slaapt hij wel beter als we hem niet meer wakker maken en de voedingen dichter op elkaar geven zoals jij!