34 Reacties

2 jaar geleden
Hi! Hier helaas precies hetzelfde bij mijn dochter, nu bijna 3 jaar. Ik ken de angst dus heel goed, ben rond de 7 x opgenomen geweest meerdere dagen steeds en tot het einde aan toe overgeven en blijven afvallen.
Ik kon nu op voorhand medicatie krijgen, zodat je het kan onderdrukken. Emesafene mag je in de prille zwangerschap en vanaf 12 weken mag je Zofran nemen dat is wat zwaarder en helpt beter.
Gezien wij door een fertiliteit traject nu pril zwanger zijn, wil ik niet medicatie innemen zonder ik klachten heb. Ik heb afgesproken ze alvast in huis te hebben en zodra het opspeelt ik het in kan nemen, maar begint wel pas na 5 dagen te werken zeiden ze.
Ik ga duimen voor ons dat het meevalt 🍀

2 jaar geleden
Reactie op Amber2211
Hi! Hier helaas precies hetzelfde bij mijn dochter, nu bijna 3 jaar. Ik ken ...
Jeetje 7x wat heftig.
Wat fijn dat je op voorhand al wat heb kunnen regelen.
Ik heb inderdaad ook van te voren met de huisarts alvast een behandelingplan opgesteld. Moet zeggen dit geeft mij wel een kleine rust en meer vertrouwen.

2 jaar geleden
Reactie op Eef2791
Jeetje 7x wat heftig.
Wat fijn dat je op voorhand al wat heb kunnen regele ...
Ja hè dat heb ik ook. Vorige keer kwam het als een shock voor mij, had ik er nooit over gehoord. Nu heel blij dat ik weet dat mijn dokter en VK veel kennis ervan hebben en gelijk kunnen handelen. Dat geeft mij veel rust!

2 jaar geleden
Ik herken het helemaal. Mijn eerste zwangerschap was ontzettend pittig qua misselijkheid, braken en bijna niets tot niets kunnen eten/drinken. Vanochtend moest ik bij het leeghalen van de luieremmer plots braken, oooooohno!!!
De rest vd dag was met vlagen misselijk en nu eigenlijk weer prima; lekker kunnen sporten zelfs. Hopelijk blijft het zo! 🙌🏼😄

2 jaar geleden
Ik ben op dit moment 5+2 weken. Tot heden nog geen misselijkheid klachten🤞. Ik weet ook niet meer goed wanneer de misselijkheid bij mij eerste is gestart.
Maar hebben jullie ook dat je elke dag denk waar blijft de misselijkheid, wanneer komt ie dan (angst, ben ik goed voorbereid, hoe heftig gaat het deze keer zijn enz) en de andere kant blij bent dat deze er nog niet is, want ook heel ongelovig voelt vind ik.

2 jaar geleden
Reactie op Eef2791
Ik ben op dit moment 5+2 weken. Tot heden nog geen misselijkheid klachten🤞 ...
Herkenbaar.. ik lag de vorige keer met 9 weken al in het ziekenhuis. Nu in vlagen misselijk, maar naar mijn idee de normale misselijkheid, in lange na gelukkig niet het hetzelfde als vorige keer. Ergens een eng idee en hoop ik wel dat het wel goed zit,
Maar natuurlijk ook een opluchting want ik kon toen echt helemaal niks meer

2 jaar geleden
Herkenbaar! Eerste zwangerschap had is hg. Vandaag een positieve test in handen. Super blij mee, maar zie zooo op tegen de maanden die nu volgen. Ga maandag gelijk contact opnemen met mijn huisart om evt preventief te starten met medicatie. Hoorde dat dat wellicht de klachten kan verminderen/uitstellen. Bij mijn eerste zwangerschap pas vanaf week 25 zofran gekregen. Ik wil dat nu veel en veel eerder. Maar ja, ik wist toen nog niets, dus wist niet wat er mogelijk was.

2 jaar geleden
Ik had mijn eerste zwangerschap de hele zwangerschap door misselijkheid en ben tijdens de eerste zwangerschap 8 kilo afgevallen.
Nu net zwanger van mijn 2e kindje ervaar met 7 weken al we misselijkheid, ik hoop dat het hierbij blijft maar ben bang dat het nog wel spugen wordt aangezien het bij de vorige vanaf 10 weken begon 😞

2 jaar geleden
Hier 7,5 week zwanger en gisteren opgenomen in het ziekenhuis met HG mede omdat ik al veel ben afgevallen. Heb 2 zakken vocht en 1 zak vitaminen gekregen. We hebben al een kindje van 1,5 rondlopen, het is echt megapittig! Bij de eerste zwangerschap had ik ook HG. Toen wekenlang in bed gelegen maar nooit een opname gehad, mede door corona destijds. Hopelijk zijn we er nu sneller bij zodat ik me sneller weer beter voel. Momenteel heb ik metoclopramide en zofran aan medicatie gekregen. Het gaat vandaag redelijk. Ik ben alleen zooooo moe. Kan mijn ogen niet open houden overdag.
Nadat ik moest spugen erachter gekomen dat ik 4 weken zwanger was. Dus helaas direct volop klachten... :(

2 jaar geleden
Ik merk wel dat is super lastig vind nu om zo ziek te zijn met nog een kleintje er naast. Onze kleine meid is 2, ze snapt niet wat er gebeurt en raakt ook in paniek wanneer zij mij ziet of hoort spugen.
Proberen haar zo min mogelijk iets mee te laten maken maar soms is het niet anders😔
Vanmorgen kwam ze vet lief even kijken maar toen ik moest spugen trok zij zo mijn hoofd weer uit de wc en alleen maar nee roepen. Ben zo bang dat zij straks alleen maar trauma's over houdt van dit alles.

2 jaar geleden
Reactie op Eef2791
Ook al zo'n lijdensweg. Ik ben ook zo bang dat het weer 40 weken ziek worde ...
Laten we het hopen, ik heb wel genoten van mijn vorige zwangerschap ondanks de misselijkheid. Ik weet nog heel goed elke avond (als ik weer eens plafond dienst had want slapen zat er niet in) dat ik zijn trapjes voelde en wel rust voelde beste gevoel ooit

2 jaar geleden
Reactie op Eef2791
Hey meiden!!!
Hoe gaat het bij jullie?
Hier behoorlijk getroffen door de ...
Hè, wat balen zeg! Vanaf welke termijn kreeg je last? Het is toch een rot iets dat hg hè? Bij mijn vorige zwangerschap van week 7 tot aan de bevalling behoorlijk ziek geweest🫣
Nu ben ik 6 weken zwanger en tot nu toe nog “gewone” zwangerschapsmisselijkheid zonder overgeven. Heel veel succes voor jou!