4 Reacties

4 maanden geleden

Ik ken heel veel verhalen van baby’s dwars in bed: hier ook beide kindjes! Zolang t maar veilig is laat ik ze gewoon, ze slapen er niet minder om ☺️ Verkoudheid geen tips, behalve meer nabijheid geven als ze dat nodig hebben.

4 maanden geleden

Als hij dicht zit: stomen bij een hete douche (douche aanzetten en in de badkamer gaan zitten), een doormidden gesneden ui naast het bedje en eventueel een neuspeertje gebruiken.

4 maanden geleden

Mijn zoontje is ook al even verkouden. Hier zet ik soms een ui naast bed en dan kan hij vaak beter ademen, ik zelf ook. En 2 stukjes ui met slapen onder zijn voetjes met sokken als het heel erg is. En een nat watje, tot puntje gerold een beetje in zijn neusje, zodat de snotjes nat worden.

4 maanden geleden

Luister de podcast van de vragen dokter over verkoudheid (huisarts). Helaas heeft bijna elk kind gemiddeld in de eerste 2 levensjaren ongeveer 10 verkoudheden per jaar die gemiddeld zo’n 2 weken duren. Dat betekent dat ze een groot deel van het jaar verkouden zijn. Mijn tweeling is nu 4,5 maand oud (32 weken geboren) en zijn sinds ze thuis zijn al zo’n 5-6x verkouden geweest met verstopte neuzen etc. Ik heb een 2 jarige die naar de opvang gaat😅. Nu voor het eerst met koorts er ook bij. Niet fijn. Maar buiten doorspoelen met fysiologische en een enkele keer met voorgeschreven xylometazoline (door de kinderarts), soms leeghalen van de neus met een neuszuiger (niet te vaak irriteert het slijmvlies ook weer..), doen we verder niks.