19 Reacties

2 maanden geleden

Ja haha denk dat alle moeders hier wel mee te kampen hebben...hier de oudste zoon van 8 en jongste 5 maanden...oudste vraagt veel aandacht maar ook door zijn medische toestand heel veel afspracen en spanning er omhoon...jongste slaapt nog altijd niet door...wil alleen op mij slapen...hoewel ik het lief en fijn vind...kom ik zo zelf niet aan een slaapje toe😫 ik loop er inmiddels als een zombie bij en het huishouden...dat is net water naar de zee dragen...maar we gaan gewoon door elke dag haha

2 maanden geleden

Jahoor hier ook! Vraag me af hoe ik dit al ruim 5 maanden volhou. Die van 3 gaat nog, maar m'n kleine moppie is echt een hand vol; slecht slapen, veel huilen. Ze weigert ook nog steeds de fles, dus heb ook niet dat ik ff avondje weg kan. Snachts ook nog wel 2 voedingen😅

2 maanden geleden

Pff ik wilde net een soortgelijk topic openen totdat ik deze al zag! Hier ook mega moe dus… Het gaat maar door zonder onderbreking. Bij mijn vorige kon ik er nog wel eens tussenuit maar hier lijkt het soort van onmogelijk. Ik denk dan soms dat ik de enige ben die het moederschap niet aankan… fijn om herkenning te lezen ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Mauddd93

Pff ik wilde net een soortgelijk topic openen totdat ik deze al zag! Hier o ...
Ook dus een peuterpuber met oneindige energie van 3,5 en een baby van 4 mnd

2 maanden geleden

God precies hetzelfde hier. Dochter van 2 jaar en 2 maanden en een zoontje van net 5 maanden. Ik ben KAPOT. Ik moest zo hard lachen om je toilet achtervolging met duplo. Dit is echt waar 😂. Kan niet eens even rustig poepen man. De hele dag zit er MINSTENS 1 kind aan je te plakken. Als je geluk hebt, twee. Sprong 4 en de twee jaars slaapregressie was hier tegelijk en mijn man en ik hebben 3 weken met 2-4u slaap per nacht gedaan. Uit een eerder huwelijk heeft mijn man ook nog 2 pubers. De was hier is genadeloos. Ik draai er 12-17 in de week. 2 badkamers om schoon te houden en borstvoeden/kolven rond de klok. KO.

2 maanden geleden

Oh yes hier ook. Eentje van 4,5 die is nog vrij rustig. Een heel druk mannetje van 3 en een meisje van bijna vijf maanden die nog elke 2-3 uur drinkt ‘s nachts. En dan die was inderdaad, er komt geen einde aan. Ik ben in ieder geval gestopt met opvouwen. Ik heb allemaal mandjes bij de action gekocht en mik het nu gewoon per categorie daarin. Blij dat ik maandag weer mag gaan werken en daar kan uitrusten 🤪

2 maanden geleden

Ik herken me precies in je bericht hahahah. 2 makkelijke kindjes gelukkig maar soms is mn batterij echt even helemaal op. Vandaag was ook zo’n dag. Kan dan ook voor niemand gezellig zijn waar ik me dan ook weer rot over voel 🙈 maar ben dat entertainen soms zo moe dat ik juist denk kon ik boven maar in mn eentje de was gaan opvouwen 😂

2 maanden geleden

Hier inmiddels dermate uitgeput dat als ik te veel doe, ik letterlijk geen energie meer heb, me niet meer kan bewegen, weg zak en alleen nog maar kan slapen. Heel gek is dat en absoluut niet handig met 3 jonge kinderen. Burn out. En herstellen is lastig, want zoek je rust maar eens. Het stadium van het liefst mezelf opsluiten en in een hoekje huilen ben ik inmiddels voorbij 😅 Het is accepteren en zo rustig mogelijk aan doen. (Maar wel de ochtendspits draaien, kinderen naar en van school brengen, de was, de boodschappen, eten koken, de avondspits, de nachten, enz.) 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Yes, heel herkenbaar en dan een man die 's avonds ook nog wat van je wilt. Vent, laat me met rust! Ik ben helemaal overprikkeld 😴

2 maanden geleden

Reactie op kleindotje

Yes, heel herkenbaar en dan een man die 's avonds ook nog wat van je wilt. ...
Ja 🙈

2 maanden geleden

Heel herkenbaar. Hier peuter van 2 jaar en 8 maanden en alles is nee en ze zeurt om alles. En een baby van 5.5 maand en in sprong 5. Jeeej! Ik weet niet of je kindjes naar de opvang gaan. Bij mij gaan ze naar een gastouder en ik hem nu vakantie en ik breng ze gewoon naar de opvang. Gewoon omdat ik moet opladen. En soms vraag ik aan de papa of ik er even uit kan. Al is het maar een uurtje naar een vriend of vriendin. Maar ik laad dan wel ff op. Weet niet of je ouderschapsverlof nog hebt. Maar die gebruikte ik wel voor me vakantie. Ik had dan de dinsdagen en me kindjes ook naar de opvang en kon ik even heerlijk opladen.

2 maanden geleden

Het is veel maar das allemaal nog dragelijk.. er niet bij slapen is wat mij opbreekt… 🥲

één maand geleden

Herkenbaar! Hier gaat t goed sinds dat ik weer gezond ben gaan eten/leven. Geen koffie weinig suikers veel bewegen. Even uit die vermoeide sleur komen!

één maand geleden

Herkenbaar, ik weet ook niet meer hoe ik alles bij elkaar moet voegen. Ritme van de oudste (bijna 4 jaar). 4 ochtenden peuterspeelzaal, 1x per week logopedie. Ritme van de jongste (bijna 6 maand). Flessen, hapjes slaapjes. Huishouden, boodschappen, bergen met was. Werk parttime en onregelmatig. En steeds zo moe. Sta moe op, moe de dag door en om 21:30 op de bank in slaap vallen. Ook komt de jongste 5 van de 7 nachten voor nog een fles, geen idee wanneer dat eraf gaat. Maar steeds tussen 3:30 en 6:00 komen voor eten. Helpt ook niet voor een goede nachtrust.

één maand geleden

Het is alsof ik dit bericht heb geschreven, het stukje wc en duplo dieren maakt het af haha. Ik ben sinds twee weken nu weer aan het werk en sindsdien slaapt mijn dochter van 5m voor geen meter meer snachts en doet mijn zoon van 3 jr niet meer aan een middagslaapje, de was blijft zich maar opstapelen en het huis voelt alsof er de hele dag een tornadi door heen raast, op mijn werk ben ik een soort zombie die achter de feiten aan rent en thuis eigenlijk ook gewoon. Papa is ook nog eens constant weg ivm sociale verplichtingen, ik kan niet meer. Ik weet dat het beter gaat worden maar pfffff...

één maand geleden

🙋‍♀️ postnatale burn-out is hier ook onderweg lijkt wel. Ook een peuter van 2,5 jaar die in zijn Nee en uitdaagfase is. En tussendoor ook nog werken, gelukkig nu even maar 25 uur. En dan heb ik echt een heerlijk makkelijke baby. Maar bah, wat heb ik het onderschat. Ook omdat man mer diensten werkt, en ik 5 dagen in de week avond of ochtendrituelen alleen voorm rekening neem. Ik heb letterlijk gister verlof opgenomen om te poetsen toen de kinderen op de opvang waren. Hoe triest is dat 😅

één maand geleden

Reactie op Tessa222

🙋‍♀️ postnatale burn-out is hier ook onderweg lijkt wel. Ook een peuter v ...
Parentale burnout bedoel ik, niet postnatale😅

één maand geleden

Reactie op Eamve

Het is alsof ik dit bericht heb geschreven, het stukje wc en duplo dieren m ...
Zo herkenbaar, ik schrijf dit om 2.55, omdat mijn 5 maanden oude dochter ook sinds ik weer werk 3 keer per nacht voeding wil. Ook hier een 3-jarige peuter die sinds twee weken regelmatig geen middagslaapje meer wil doen, dus weg rustmoment 😭 Ook mijn man heeft deze periode veel extra dingen van en naast werk helaas, maar ik ben kapot. Ik ga naar bed zodra de kinderen slapen, dan slaap ik nog iets...

één maand geleden

Reactie op Tessa222

Parentale burnout bedoel ik, niet postnatale😅
Haha ik betrap mezelf ook constant op spelfouten en verwarringen in mijn teksten🤣 ook de vermoeidheid!