12 Reacties
3 maanden geleden
Heeeeel herkenbaar!
Mijn dochtertje is ook 3 maanden en precies hetzelfde.
Slapen gaat altijd gepaard met 30min vechten tegen de slaap. Als ze dan eindelijk slaapt is het vaak max 45min, wordt ze wakker en na 1u zit ze weer te gapen ..
En veel huilen, maar wat ze wil is niet te achterhalen.
3 maanden geleden
Het eerste half jaar is echt bikkelen was mijn ervaring (nummer 2 is wat makkelijker dan mijn eerste😅).
Hoelang doet hij over een flesje? Je kan een grotere speen proberen. Pepti moeten ze sowieso aan wennen dus dat duurt nog even voor je misschien effect merkt.
Vaak rond deze leeftijd doen ze korte slaapjes waardoor ze niet lekker uitgerust zijn en blijven mopperen. En dat is naar mijn idee een kwestie van uitzitten helaas. Meeste wordt gemakkelijker na 6 maanden. Sprong 4 met bijbehorende slaapregressie is vaak pittig, kan ook zijn dat je zoontje daarmee rommelt.
Hier wordt het nu langzaamaan iets beter. Ik volg mijn dochter, maar houdt wel een beetje de wakkertijden in het oog. Ik doe niet teveel moeite voor slaapjes. Maximaal een kwartier (ook omdat ik een peuter heb). Dan probeer ik de draagdoek of later nog eens.
Bij onrustige dagen ga ik vaak wandelen buiten in de kinderwagen of draagdoek (heb een hond dus die waardeert dat ook haha).
Maar goed, heel verhaal. Je doet het hartstikke prima! Baby's zijn gewoon handenbinders en soms weten we niet wat er is. Het is zwaar, maar wordt beter😊
3 maanden geleden
Als je kind zonder inbaker slaapzak ligt probeer eens op de buik te laten slapen. Mijn zoontje is ook een buik slaper want op de rug dan schrikt hij zichzelf wakker en gooit zijn armen en benen aldoor in de lucht
3 maanden geleden
Het kan zijn dat hij juist oververmoeid is waardoor het koppelen van cyclussen niet lukt en hij huilt. Daar denk ik in ieder geval meteen aan bij het lezen van je berichtje. Je zou evt eens kunnen kijken of je in contact kan komen met een slaapcoach?
Hou je wakkertijden oid in de gaten?
3 maanden geleden
Hier ook hoor. Ook 3 maanden. Ik laat hem dan vaak even rustig wakker worden op schoot en doe hem dan na 3 kwartier weer in bed. Als ik langer wacht zit hij over zn vermoeidheid heen en is het drama. Eerder dronk ie allemaal flesjes van 150 leeg, nu liet ie de afgelopen week telkens 30 staan. Vandaag sliep hij veel en heeft hij maar 4*180 op. Zal wel weer een sprongetje zijn, of de warmte misschien ?
3 maanden geleden
Wat vervelend! Ik herken het niet, maar als ik merk dat ze alleen hazenslaapjes doet en dus niet goed uitrust doe ik haar vaak inderdaad in de draagdoek, of even een langer uitje in de wagen. In de draagdoek slaapt ze meestal zo lang ik beweeg, en als ze ver weg is ook als ik zit. Als ze wakker wordt en hoort/ziet dat ze bij me is slaapt ze bijna altijd verder. Ik begreep ook dat een goede slaap in bijvoorbeeld de draagdoek de negatieve spiraal even kan doorbreken waar jullie ook bij volgende slaapjes profijt van hebben. Succes in ieder geval!
3 maanden geleden
Hier ook vergelijkbaar, alleen drinkt hij bij ons wel zijn flessen (gekolfde bv), 7x 110-120 per dag.
Bij ons was het echt een eye opener toen we stopten met inbakeren, omdat hij begon te draaien op zijn zij in bed. Sindsdien ligt hij altijd op zijn zij te slapen. Vaak binnen 5 minuten, soms helaas pas na een uur (mn in de avond als we te lang hebben uitgesteld).
Mijn advies, zeker als hij beetje rolt, probeer het afbakeren overdag een paar keer, mogelijk is dit het bij jullie ook!