23 Reacties
3 maanden geleden
En flesjes van 180? En dat om de vier uur aanbieden? En dan vijf flesjes op een dag.
3 maanden geleden
Reactie op Smerel
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen 150 afgegoten en ...
Geen domme vraag hoor! 150 cc met 5 schepjes wordt iets meer melk in de fles. Kijk maar eens als je de melk hebt klaargemaakt, iets van 165-170 cc. Afgegoten is dus een beetje uit de fles gehaald en er echt 150 van gemaakt
3 maanden geleden
Jeetje wat een ingewikkeld schema. Hier ook een kindje van bijna 6,5 kilo. Zij krijgt van ons 5x 180cc + zes schepjes. Dat is volgens CB perfect. Let op dat wanneer je een fles verhoogt, kindjes even de tijd nodig hebben om aan de nieuwe hoeveelheid te wennen. Dat zou dus bij jou ook kunnen zijn. Ik ben nog niet zo heel lang geleden overgestapt op 5x 180cc en mijn dochter geeft nu ook wat meer terug en lekt meer dan normaal.
3 maanden geleden
Reactie op Annick33
Je maakt het wel super ingewikkeld 😂 ik zou gewoon lekker geven wat en wan ...
Dat is dus het probleem, hij drinkt alles wat ik geef. Of dat nou 150 is of 170 of 200. Dus ‘wat hij wil’ is niet achter te komen kan het hem moeilijk vragen. Maar hij spuugt bij de grotere hoeveelheden vaak na een uur weer een deel uit. Dat schema met tijden is op verzoek gegaan. En ook bij 150+5 wat ik aangaf spuugt hij terug en dat verhogen was door het cb.
3 maanden geleden
Reactie op Evida1988
Dat is dus het probleem, hij drinkt alles wat ik geef. Of dat nou 150 is of ...
Ik geef 6 of 7 flesjes van 150+5, maar mijn dochter drinkt ook meer als ik dat aanbied. Maar dat is niet nodig qua wat ze nodig heeft en ze slaapt er ook niet langer op. Kijk een beetje naar de richtlijn op de bus van de flesvoeding en wat je kindje vraagt.
Mij is toen geleerd dat een fles om de 3-4u prima is. Komt je kindje sneller dan kan je eens proberen op te hogen. Spugen kan een teken van teveel voeding en maagje eraan laten wennen/ dus oprekken ben ik persoonlijk geen fan van.
3 maanden geleden
Reactie op KL201
Jeetje wat een ingewikkeld schema. Hier ook een kindje van bijna 6,5 kilo. ...
Het is geen schema hoor, was op verzoek vandaar de rare tijden en vannacht ineens. Hiervoor had ik wel een schema (ieder drie uur) ☺️. Blijf je 180cc geven als je dochter terug geeft?
3 maanden geleden
Ons zoontje weegt ook ca 6.5 kg en krijgt 5 flessen van 180(+6) misschien is dat een optie?
3 maanden geleden
Update: het bleek om verborgen reflux te gaan wat er sinds kort dus ook uit komt en het meer opviel ivm grotere flesjes (ipv alleen maar terug slikken) net als bij normale reflux. Nu mogen de flesjes langzaam weer verhoogd worden maar dan met jhbpm. Mocht iemand ooit tegen hetzelfde aanlopen ☺️