Mijn zoontje van 13 weken (6.5 kilo) dronk twee weken geleden 6 flesjes met afgegoten 150cc kunstvoeding om de 3 uur. Nooit spugen.
Echter bleef hij “doordrinken” als ik het flesje eruit haalde en heb ik een fles verhoogd naar 150+5. Maar dan 5 flesjes met 4 tot max 5 uur ertussen. Dus dronk hij helemaal leeg en na alle flessen aangeboden te hebben met 150+5 leek hij dit makkelijk op te kunnen en raadde de cb mij aan om 200 aan te bieden ochtend en avond. Dit dronk hij ook helemaal leeg. Maar hij spuugt nu zovaak wat uit, net ook weer. Met 150+5 ook maar niet zoveel als nu. Het is hem gewoon te veel denk ik.
Ik kwam ook steeds niet uit met tijden door de 4-5 uur omdat ik niet wilde overvoeden aangezien hij al signalen afgeeft dat het te veel is, waardoor ik ‘s nachts weer een nacht voeding moest gaan geven rond 2 uur omdat hij anders te weinig flessen op een dag kreeg en nu dus soms zelfs te weinig krijgt (700-800cc).
Nu vraag ik mij af, moet ik weer terug naar afgegoten 6 flesjes om de 3 uur met 150? Dan zou hij 900 krijgen. Wat als ik vier uur aan wil houden?
Hij sliep normaal van ongeveer 23 tot 6 uur door, maar nu niet meer (kan ook door sprongetje 4 komen uiteraard aangezien hij ook enorm tegen zijn slaap vecht en ineens half ingebakerd moet liggen om in slaap te komen).
Gisteren:
02.40 170cc
08.19 200cc
13.20 170cc
17.03 160cc
21.19 170cc
Een puinhoop kwa tijden, voorheen altijd netjes iedere drie uur stipt. Vannacht om 3.30 een flesje van 160 gegeven en de fles vanmorgen om 09.30 van 170 spuugde hij best veel weer uit na een flinke boer..
(Ik houd hem altijd rechtop na het voeden)
Ik weet niet meer hoeveel en hoevaak ik nu voeding moet geven 🥲 iemand tips of advies? Wat denken jullie wat en hoelaat ik vanaf de volgende fles moet doen..