21 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op LWW
Op zich is van 5.30 tot 9.45 best lang tussen 2 flessen toch? Meer dan 4 uu ...
Hij kwam om 05.30 voor fles en sliep daarna door tot 07.45, zo staat het er ook 🙂 en 07.45 vind ik een prima tijd om de dag te starten. Alleen om 05.30 kreeg ik 'm niet meer in slaap door alleen een speentje en aan over zijn bol dus vandaar toen de fles al gegeven..
2 maanden geleden
Reactie op Evaab
Hij kwam om 05.30 voor fles en sliep daarna door tot 07.45, zo staat het er ...
Ahaa, zo dus! Je zou het bijna moeten gaan omdraaien dan. Dus niet fles geven bij wakker worden.. maar bij inslapen. Dus 5.30 en dan om 9.30 weer een fles. Kan hij 4 uur tussen flessen laten? Slaapt hij lange stukken? Of heeft hij ook nog elke cyclus een flesje nodig eigenlijk?
2 maanden geleden
Reactie op LWW
Ahaa, zo dus! Je zou het bijna moeten gaan omdraaien dan. Dus niet fles gev ...
Ja hij kan er 3,5 a 4 uur tussen laten alleen qua tijd kom je dan zo ongunstig uit als de eerste fles al om 05. 30 is 🤔(En dan heeft hij 's nachts ook nog een klein flesje van 90 gehad..) hij slaapt sinds enkele dagen weer 1x lang overdag, zo'n twee uur. De andere slaapjes max. 3 kwartier. Het liefst werk ik toe maar 3 slaapjes, 1x ochtend kort, 1x begin middag lang en 1x eind middag kort.
2 maanden geleden
Reactie op Evaab
Ja hij kan er 3,5 a 4 uur tussen laten alleen qua tijd kom je dan zo onguns ...
Ja, dan kom je heel krom uit inderdaad! Jeetje wat een lastig pakket dan hè..
Wel mooi dat hij 3.5 tot 4 uur kan laten tussen de flessen.
9.30 Dan kort slaap. 13.00 dan lange slaap. 16.30 of 17.00 dan kort slaapje. Dan om 20.00 of 21.00. Geef je nog droom voeding? Of gaat hij na fles van de avond slapen voor te nacht? Met dus nog een klein flesje in de nacht.
2 maanden geleden
Wat is het negatieve aan slapen aan een flesje? Het is heel natuurlijk om te gaan slapen aan de borst, dus slapen aan een flesje lijkt me ook niet 'verkeerd'. Je zou iets kleinere flesjes kunnen geven, zodat je voor het slapen gaan nog ruimte hebt om dan een flesje daarvoor te geven?
2 maanden geleden
Wij doen de nacht fles een grotere maar dan als splitfeed, hij krijgt dan 240ml voeding… fles - bad - fles de laatste in t donker… bepaalde dingen kunnen hem ook helpen in te slapen zonder fles zoals in een slaapzakje doen, zorgen dat de kamer donker is, en bepaald liedje of deuntje zingen/afspelen..
2 maanden geleden
Ja ingewikkeld, geen gebruiksaanwijzing erbij gekregen 🤭
Hij krijgt nog een droomvoeding om 22/23 uur. Is ook niet altijd als droomvoeding want de helft van de keren wordt hij zelf al eerdwe wakker.
In slaap vallen is hier nog steeds lastig, al vanaf het begin, en ik wil dus graag dat hij zelfstandig in slaap leert vallen , zonder flesje nodig te hebben.
2 maanden geleden
Reactie op Evaab
Ja ingewikkeld, geen gebruiksaanwijzing erbij gekregen 🤭
Hij krijgt nog e ...
Dat komt echt nog wel hoor maar is best frustrerend kan ik wel begrijpen… tot 6 maanden hebtben ze hulp nodig voor de troost en comfort.. helpt zwachtelen of een muziekje of white noise misschien?
2 maanden geleden
Ik herken exact wat je schrijft. Ik kom dus iedere keer ook 'vermeerd' uit..de mensen die schrijven wat is er 'verkeerd' aan om met fles in slaap te vallen ; nou iedere keer als hij wakker is heeft hij voeding nodig. Dat is niet de bedoeling. Soms overvoed.ik hem gewoon heb ik het gevoel. En daarbij ga je dus snachts ook meer voeden omdat hij toch wel eens wakker word. Ik ben toch een methode gaan volgen met veel troosten en neerleggen en vanavond hadden we succes (had een fles van 210 al op). Kwestie van doorzetten en consequent zijn denk ik. Ben benieuwd hoe het over een week is 🥴👍
2 maanden geleden
Reactie op Rjt2022
Ik herken exact wat je schrijft. Ik kom dus iedere keer ook 'vermeerd' uit. ...
Indd ik kan geen flessen blijven geven 😅 We hebben al een duidelijk ritueel voor het slapen, hij ligt nog ingebakerd en we gebruiken witte ruis, dus volgensmij probeer ik al alles om het maar zo goed mogelijk te doen. Ik gebruik de methode om elke 5 minuten even terug te gaan en dan weer even te troosten en speentje te geven. Hier werkt heel vaak om hem dan op zijn zij te leggen, speentje in en knuffeltje tussen zijn handen te doen. Alleen zelfs dat werkt op het moment dus niet. Lastig en hopelijk een waarschijnlijk een fase. Alleen wel vervelend dat ik nu juist net weer begonnen ben met werken en hij morgen voor het eerst een hele dag naar m'n moeder gaat 🙈
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er baby's zijn die 'zomaar' gaan slapen maar hopelijk komt het vanzelf wel goed. Waarschijnlijk zelfs, want onze dochter had dit precies zo. 😉
2 maanden geleden
Reactie op Evaab
Indd ik kan geen flessen blijven geven 😅 We hebben al een duidelijk rituee ...
Precies! Ik schreef dat gisteren het is gelukt en deze avond heb ik nog het laatste beetje wat in de fles zat gegeven. Probeer dat hij toch net nog wakker in bed wordt gelegd en echt daar in slaap valt. Ik was een uur bezig geweest en dan denk ik ; nu wordt je oververmoeid. Hier wil hij geen speen dat maakt het een beetje lastig. Ik doet een beetje ;
5 min huilen 2 min troosten 7 min huilen. 2 min troosten 10 min huilen 2 min troosten. Maar ik laat hem niet helemaal over de touren huilen. Dat kan ik niet aan 🫣
2 maanden geleden
Reactie op Rjt2022
Hoe gaat het inmiddels bij jou?
Helaas nog niet veel beter. Het blijft echt overstuur krijsen bij het naar bed gaan. En als ik hem oppak wordt hij rustig en gaat hij lachen en kletsen. Ik vind het echt pittig. Eerst kreeg ik hem met wiegen nog wel in slaap maar zelfs dat gaat nu niet. Hij vecht gewoon tegen de slaap, gaat overstrekken zodra ik hem op zijn zij leg, en is alleen maar heel hard aan het slaan met armen en benen..
2 maanden geleden
Reactie op Evaab
Helaas nog niet veel beter. Het blijft echt overstuur krijsen bij het naar ...
Herken dit wel.. wij hebben inmiddels een slaapcoach benaderd. Zijn een beetje ten einde raad. Ik ben moe maar buiten dat ook een beetje op met nadenken hoe we het nu weer 'voor elkaar ' moeten krijgen om hem te laten slapen.
2 maanden geleden
Toevallig heb ik ook het consultatiebureau gebeld vandaag voor advies. Het meeste wat ze zeiden doen we al. Twee dingen ga ik proberen; nog meer oefenen met rollen (als ze dat kunnen zijn ze vaak veel beter te behappen) en rustig starten met hapjes (dit levert soms ook een blijere baby op.