11 Reacties

3 maanden geleden

Herkenbaar! (Hier bijna 17 weken) Waar ze voorheen van 7 tot 7 sliep, was ze vannacht 6x wakker plus een droom voeding gegeven. Op een gegeven moment weet je ook niet meer waar je goed aan doet. Alleen het fopje? Een voeding?

3 maanden geleden

Ja exact. Het was eerst overdag vooral moeilijk in slaap komen. Daarna ook savonds zoals wat jij beschrijft. 15 weken is ze nu en heeft er smiddags al wel 3 weken last van het savonds sinds vorige week. Ik denk dat het erbij hoort en hopelijk snel weer over is. Vandaag en afgelopen nacht gingen al weer heel goed gelukkig

3 maanden geleden

Slaapregressie en/of sprong 4, een groot feest. Mijn dochter heeft hier al ruim twee weken last van 🫣😵

3 maanden geleden

Wij zijn al 4 weken aan het kloten.. veel hazenslaapjes. Slaapvechten, niet willen slapen en ontroostbaar in de avonden 🥲 Ik duim maar dat het snel voorbij is.

3 maanden geleden

Echt vreselijk. Uiteindelijk eindigt ze bij mij in bed, halverwege de nacht en daar slaapt ze dan als een roosje. Ik wil haar niet laten wennen aan bij mij slapen (weet niet of dat al kan) maar ik ben soms gewoon zo moe dat ik niet eens nadenk en haar bij me pak. Nu met de warmte wil ik het echt niet want ben bang dat ze het te warm krijgt. Dus… duimen dat vannacht iets beter gaat. Succes jullie allemaal ook 😩

3 maanden geleden

Reactie op Al-kas

Echt vreselijk. Uiteindelijk eindigt ze bij mij in bed, halverwege de nacht ...
Hier ook hoor… ppoooeeeee 🥲🥲

3 maanden geleden

Hier ook de middagen drama. Voorheen sliep ze altijd lekker van 8.30 tot 10.30 en nu is ze al om 9.30 klaar wakker. Middag slaapjes deed ze altijd van 12.30 tot 14.30 en nu om t uur en zelfs half uur weer terug leggen op der zij en dan slaapt ze enigszins weer maar na half uur gewoon weer wakker of een uur. Namiddag dutjes vanaf 16.30 deed ze altijd een uurtje en nu helemaal niet. Pas vanaf 18.30 gaat t goed want dan is ze zo moe.

3 maanden geleden

Hier ook hoor, tenzij ik er bij elk slaapjes naast lig.....maar heb nog 4 kids dus kan niet altijd☺️ Hier dus ook heel duidelijk in sprong 4.....succes mama's 💪🏻

3 maanden geleden

Reactie op Al-kas

Verwennen kan niet hoor, ze hebben ons nu juist hard nodig. Lekker aan toegeven!

3 maanden geleden

Reactie op Al-kas

Als je het spannend vindt om haar bij je te leggen, maar het soms niet anders gaat, leg haar dan bijna tegen het hoofdeind en kruip zelf een stuk naar beneden. Dat scheelt veel qua warmte en veiligheid (als het koud is trek je ook niet de deken over haar heen). Meer dan 2 jaar ervaring met een kind dat alleen in ons bed wilde haha. En inderdaad als je zo moe bent geef je er toch maar aan toe. De tweede ligt wel zonder problemen in de co-sleeper, dus ik betwijfel of het bij de eerste gewenning is geweest of dat het gewoon aan het kind ligt..

3 maanden geleden

Het kan inderdaad goed bij de slaapregressie horen. Het enige wat ik kan zeggen is dat het een negatieve spiraal is. Dus als ze overdag slecht slapen doen ze dat ook vaak 's nachts. Overdag is het makkelijker de cyclus te doorbreken door bijvoorbeeld een keer een lang slaapje in een draagdoek oid te doen. Hier lukt de kinderwagen ook nog wel, ik ben erg alert op wakker worden en probeer haar meteen weer in slaap te krijgen met tut/rijden/op haar zij leggen zodat ze doorslaapt. Ik "dwing" haar zo minimaal 1x per dag goed te slapen. Hopelijk vind je iets dat helpt of is de regressie snel voorbij! Zit hier met een kind van 2 die ook haar eigen (en onze) slaap dwarsboomt, heerlijke periodes zijn dat toch 🙂