30 Reacties
2 jaar geleden
Hoi hoi!
Dit is mijn tweede zwangerschap en ik kreeg bij de eerste een hele tas van een vriendin van mij. De inhoud: 8 spijkerbroeken 10 shirts en 3 jurkjes. Ik heb uiteindelijk geen van die (vind ik LELIJKE) spijkerbroeken gedragen 😂 2 shirts gedragen en 2 jurkjes. Ik heb daarnaast via ASOS 2 flared leggings gehaald a 15 euro per stuk en 2 sport leggings van a 10 en 15 euro.
Mijn antwoord aan jou; nee hahaha je hebt absoluut geen nieuwe garderobe nodig! De meeste truien passen je echt nog wel tot maand 7/8 en anders leen je die van je partner lekker 🤪. Ook idd kleding van je mams zou zeker geen gek idee zijn maar daar zal je qua broeken en de stretch niet helemaal mee weg komen doordat er waarschijnlijk alsnog te veel druk zal staan op je buik en het dus vervelend zal voelen!
Ik zou dus lekker even bij asos maternity kijken, 2 of 3 leggings scoren en kijken hoe lang je het daarmee red 😊
https://www.asos.com/nl/prd/201696400?acquisitionsource=pasteboard < zie nu dat ie in 3 jaar tijd 5 euro duurder is geworden! Maar ik heb er 2 hiervan en die zijn écht geweldig 🫶🏼🥰
2 jaar geleden
Ik heb zelf momenteel ook niet super veel te besteden, dus een hele nieuwe garderobe aanschaffen gaat ‘m voor mij ook niet worden.
Binnenkort ga ik een goede zwangerschapslegging halen (ik ben nu 13+3) waar ik lekker lang mee kan doen. En verder heb ik gewoon genoeg oversized truien en stretch tops die erop kunnen!
Ik had ook laatst op tiktok gezien dat je een losse zwangerschapssband voor over je buik kan kopen. Dan kan je je oude broek nog aan, laat je de knoop en rits los en doe je die buikband over de bovenkant van je broek heen! Dan heb je gewoon in principe een zwangerschapsbroek.
2 jaar geleden
Zo eentje dus! Ga ik ook binnenkort uitproberen met mijn favoriete broeken die nu te strak zitten
https://www.prenatal.nl/kleding-voor-mama/zwangerschaps-kleding/buikbanden/carriwell-support-buikband-3785955.html?utm_source=vergelijk_nl&utm_medium=cpc&utm_term=%5B50622-5714399050106%5D%5B3e2627b7-954a-4f02-95f8-fbc79a431888%5D&tduid=5a6f1326214f5fb5078c8861316b8538
2 jaar geleden
Ik heb altijd basic Jurken vd h&m in de kast. Deze trek ik gewoon aan nu ik zwanger ben (13+4) heb wel al een behoorlijke buik 🙈, verder heb ik basic rokken daar gehaald die ik na de zwangerschap ook nog aan kan. Gewoon een shirt rok tot over mn buik en klaar. Ik vind het ook zonde van mn geld om er kleren voor even van te kopen.
2 jaar geleden
Ik zou ook stap voor stap kijken wat je nodig hebt.
Een budget tip is nog om Lidl te checken. Ik heb er twee hele mooie maxi jurken gekocht. Één van €5 en de ander €12,99.
2 jaar geleden
Persoonlijk vond ik het mijn vorige zwangerschap helemaal niet nodig. Ook vrij sportief en alleen een mega buik gekregen. Paste veel van m’n normale jurken nog en ook enkele flaired legging, vond ik prima! Had zelf maar één broek gekocht en niet veel aangehad. Ook qua sport leggings paste ik in m’n normale en die heb ik na m’n zwangerschap ook weer kunnen dragen (rekte dus niet mega uit ofzo). Zou dus vooral pas iets kopen als je het echt denkt nodig te hebben als je het geld liever aan iets anders uitgeeft.
2 jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Persoonlijk vond ik het mijn vorige zwangerschap helemaal niet nodig. Ook v ...
Of anders evt een ruime legging (waar je je gewone bloesjes/truien op kunt dragen) of grotere maat panty’s kopen voor onder je jurken in de winter erbij?
2 jaar geleden
Ik heb bij mijn vorige dingen inderdaad kleding van mijn moeder geleend (bovenstukken) die ook een maat groter waren. Wel zwangerschapsbroeken en pantys aangeschaft, maar die bij de Lidl zijn bijvoorbeeld niet zo duur en best fijn! En ik kwam met drie broeken prima de week door (met regelmatig een wasje draaien). Dus zou echt niet teveel gaan aanschaffen!
2 jaar geleden
Zou het pas aanschaffen als je merkt dat je normale begint te knellen. Dat kan ook gewoon via vinted 2e hands. Ik heb alleen zwangerschapsbroeken aangeschaft gedurende mijn vorige zwangerschap. Verder heb ik gewoon mijn normale bovenkleding kunnen dragen.
2 jaar geleden
Neee joh je hebt echt geen zwangerschapskleding nodig! Ik ben in oktober 2022 bevallen en heb geen zwangerschapskleding gedragen. Beetje creativiteit kom je een heel eind! 😃 Zo zonde geld als je het daarna toch nooit draagt. En die 'mode' vind ik ook om te huilen🤭🤭
2 jaar geleden
Lekker doen wat goed voelt. Ok ken iemand die heeft de hele zwangerschap haar eigen broeken aangehad. Knoopje uiteindelijk met een elastiekje dicht.
Ik heb alleen broeken,panty's, bh's en sportbroeken gekocht. Net 2 broeken voor €10,- gescoord via vinted.
Vorige x een lange zomerjurk gekocht en nooit aangehad want voor mij veel te lomp.
Ik heb wel 2 strakke jurkjes en lange hemdjes voor bij de bevalling. Die kan ik thuis prima aan met een legging en vest.
Verder heb ik gewone blouses en stretch shirts met jasjes er over.
Oversized shirtjes en blouses van m'n man zijn ook heel fashionable de laatste weken😂
2 jaar geleden
Ik heb eigenlijk alleen maar zwangerschapsbroeken gekocht. Op een gegeven moment word je buik wel echt groot en zitten je normale broeken echt niet meer lekker (vind ik).Veel jurkjes gedragen in mn eerste zwangerschap, die ik daarvoor ookal droeg en die zaten eigenlijk het fijnste!
2 jaar geleden
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook niet veel zwangerschapsklesing gekocht eigenlijk. Het enige wat ik wel aan zou raden is een zwangerschaps broek. Vooral als je in de winter hoogzwanger zal zijn. Maar ik zou het pas gaan kopen als je eigen kleding niet meer lekker gaat zitten.
Mijn eerste zwangerschap had ik in de zomer al een buik en mijn zoontje is in November geboren. Ik had toen een paar jurken van een jersey stretch stof die ik voor mijn zwangerschap ook al droeg die ik prima paste. Ik had toen wel twee zwangerschapsleggings gekocht. Tegen het einde droeg ik de leggings met truien die ik al had. Ik had niet een hele grote buik. Dus ik heb toen eigenlijk alleen twee zwangerschapsleggings gekocht.
En bh's, maar die zou ik niet te veel/te snel aanschaffen omdat je borsten nog best veel kunnen veranderen. Ik heb van mezelf niet echt grote borsten dus ik spreek voor vrouwen met een kleinere cupmaat, maar de hele zwangerschap kwam ik prima door met bralettes e.d.
Toen ik ging borstvoeden waren mijn borsten opeens een heel stuk groter dus ik was heel erg blij dat ik niet eerder al voedingsbh's had gekocht.
Bij zeeman hebben ze (alleen online) zwangerschapskleding en daar zitten ook nog wel eens leuke dingen tussen. Is ook helemaal niet duur. Bij H&M zijn leggings ook niet duur en kun je ook shirts vinden voor een leuke prijs.
2 jaar geleden
Reactie op Buchukimchi
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook niet veel zwangerschapsklesing geko ...
Met zwangerschapsbroeken bedoelde ik trouwens leggings. Volgens mij kun je sommige zwangerschapsleggings na de zwangerschap ook nog gewoon dragen. En het zit toch echt wel veel lekkerder dan een normale broek. Die heb ik ook nog wel gedragen (dat waren geen spijkerbroeken, maar broeken met een elastische band en een koord), maar die zitten dan onder je buik en dat zit toch minder lekker.
2 jaar geleden
Voor mijn eerste zwangerschap heb ik bijna niks aangeschaft een joggingbroek en ik heb twee zwangerschapsbroeken gekocht die waren op een gegeven moment echt wel een must, qua bovenkleding veel stretch gedragen. Misschien een tip maar kijk even op vinted staat genoeg op, heb ik deze keer ook gedaan aangezien ik nu al bijna geen kleding meer pas...