16 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben speen 3 gebruikt en deden 3 schepjes, het is eigenlijk 3 schepjes per 100 ml voeding terwijl we 170 geven (BV). Wij zijn gestopt na 2x want meneer schreeuwde het uit van de buikkrampen en poepte vervolgens niet 😑het middel was bij ons erger dan de kwaal. Je kan ook met die speen proberen, ik heb dit ook trial en error gedaan, had speen 2 en 3 in huis al. Je merkt vanzelf als het te snel gaat.

4 maanden geleden

Het ligt eraan welke JBPM je gebruikt. Ik heb namelijk de pure vorm gebruikt van Holland en Barrett. Hier hoefde ik maar een halve theelepel te gebruiken om het voldoende in te dikken. Met deze hoeveelheid geen (extra) last van krampjes. Wij gebruikte de Difrax S speen op de Dr Browns fles.

4 maanden geleden

Reactie op Marlou132

Het ligt eraan welke JBPM je gebruikt. Ik heb namelijk de pure vorm gebruik ...
Heb van de Kruidvat gehaald. Drifax spenen passen niet op de brede dr Browns volgens mij.

4 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Wij hebben speen 3 gebruikt en deden 3 schepjes, het is eigenlijk 3 schepje ...
Jaa ik dacht dus zelf een half schepje om het ini mini in te dikken hoeft echt niet mega voor ons, maar om zeg maar het scherpe kots randje eraf te halen haha als je snapt wat ik bedoel. Ik wil echt geen krampen kweken want dat vind ik gewoon echt mega zielig...

4 maanden geleden

Hoi! Hier ook advies vanuit ziekenhuis om wel pure jbpm te gebruiken.. niet die van nutrilon of Kruidvat etc. Wij hebben ook die van Holland en berret het is even zoeken welke speen je moet gebruiken omdat het afhankelijk is van hoeveel Johannes je toevoegt. Wij gebruiken zelf Phillips fles. Wat voor ons nu fijn werkt is beginnen met maat 2 en ongeveer bij de helft over op maat 3 omdat Johannes dikker wordt als het even in de fles zit.

4 maanden geleden

Reactie op Fi💜

Hoi! Hier ook advies vanuit ziekenhuis om wel pure jbpm te gebruiken.. niet ...
Bedankt voor je reactie maar had expres in de titel dr Browns gezet omdat ik geen andere flessen wil gaan gebruiken 😁

4 maanden geleden

Reactie op MNNMV

Bedankt voor je reactie maar had expres in de titel dr Browns gezet omdat i ...
Dat snap ik! Maar ik bedoel meer dat het even uitzoeken is en misschien dus tussendoor wisselen tijdens de fles kan werken… denk namelijk dat het per kindje en afhankelijk van de hoeveelheid jbpm afhangt welke speen voor jullie gaat werken.

4 maanden geleden

Hey! Wij gebruiken ook johannesbroodpitmeel, en hebben ook de dr Brown flessen. Helaas komt het spul niet door speen 1 heen, bij speen 2 heeft het soms ook al moeite. Er zit dan soms een klontje in de speen die je er zelf uit moet zuigen of knijpen met je vingers.. soms wel gedoe. Wij gebruiken voor de krampjes wel druppels, omdat hij idd kramp krijgt door de johannesbroodpitmeel. Maar wellicht is dat bij jullie kleine niet aan de orde. Ik zou gewoon eens een schepje proberen! Wij doen wel echt twee schepjes en soms zelfs meer, om echt goed effect te hebben. Bij onze zoon werkt 1 half schepje niet en spuugt hij alsnog. Wij hebben speen 2 erop, soms ff klontje eruit halen maar verder wel tevreden over het effect!

4 maanden geleden

Oja en het helpt ook om het water ietsje warmer te maken zodat de johannesbroodpitmeel goed oplost!

4 maanden geleden

Reactie op Boy24

Hey! Wij gebruiken ook johannesbroodpitmeel, en hebben ook de dr Brown fles ...
Bedankt voor je uitgebreide en fijne reactie! Ben wel benieuwd hoe erg de reflux dan bij jullie zoon is en hoe veel scheppen jij gebruikt bij hoeveelheid fles?

4 maanden geleden

Reactie op MNNMV

Bedankt voor je uitgebreide en fijne reactie! Ben wel benieuwd hoe erg de ...
De reflux is best erg, hij spuugt na iedere fles wel. Maar met johannesbroodpitmeel aanzienlijk minder en soms zelfs niets.

4 maanden geleden

Heeft je dochtertje er last van, of vind jij het eerder vervelend omdat je denkt dat het vervelend voor haar is? Teruggeven bij babytjes is namelijk heel normaal. Mij is bij mijn eerste dochtertje al gezegd dat eigenlijk bijna iedere baby (verborgen) reflux heeft. Het wordt pas een probleem als ze er veel last van hebben of het spugen extreem is, ze niet aankomen etc. Mijn eerste dochtertje gaf geregeld mondjes terug en met spelen of zich inspannen ook wat jij beschrijft het waterige. Ze had hier echter helemaal geen last van. En nu ook hetzelfde verhaal. Ze spuugt geregeld wat wat natuurlijk niet fijn is omdat dr kleertjes nat worden of ze verslikt zich er een keer in oid. Maar ze heeft er geen last van. Als ze er niet echt last van heeft zou ik het persoonlijk niet indikken. Dit omdat er ook weer andere problemen kunnen ontstaan door jbpm

4 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Heeft je dochtertje er last van, of vind jij het eerder vervelend omdat je ...
Je beschrijft het echt perfect in het eerste deel. Ik denk dat het vervelend is voor haar... ik denk zelf dat dit wel wat meer is dan "normaal terug geven", maar extreem is het zeker niet... lastig!

4 maanden geleden

Reactie op MNNMV

Je beschrijft het echt perfect in het eerste deel. Ik denk dat het vervelen ...
Ik zou niet zo zeer kijken naar de hoeveelheid. Het lijkt vaak al snel veel terwijl het eigenlijk wel meevalt. Maar als ze er niet huilerig door is of geen ongemak ervaart zou ik er persoonlijk niks aan doen!

4 maanden geleden

Wij hebben het ook gepoogd toen maar was een nog grotere ellende want onze zoon ging veel slechter drinken. Na dikke week gestopt met JBPM. Zolang jullie dochtertje er geen last van heeft en het maar klein beetje is zou ik het echt laten.

4 maanden geleden

Reactie op Daphne275

Wij hebben het ook gepoogd toen maar was een nog grotere ellende want onze ...
En wil je het proberen dan zou ik zeker 1 a 2 schepjes gebruiken en een speenmaat groter dan je normaal gebruikt anders krijgt ze er niks uit