13 Reacties

4 maanden geleden

Ja; dat had ik ook gemerkt. Toevallig vd week ook bij het cb aangegeven en de kinderarts verbaasde zich er heel erg over. Onze Dochter heeft kma en krijgt dunnere voeding. Toen ik deze pitmeel gebruikte schreeuwde ze alles bij elkaar. Ik gebruik nu Holland en baret. Nutriton werkte bij de oudste goed maar nu nog slecht verkrijgbaar. Daarom Kruidvat geprobeerd maar dat was zo zielig… lief dat je t hier deelt.

4 maanden geleden

Reactie op D1908

Ja; dat had ik ook gemerkt. Toevallig vd week ook bij het cb aangegeven en ...
Je zou denken dat zij beter moeten weten!😅 Ja echt zielig. Dan hebben ze al zoveel last en dan probeer je het weg te nemen en blijkt ook daar melk in te zitten, germ!

4 maanden geleden

Reactie op D1908

Ja; dat had ik ook gemerkt. Toevallig vd week ook bij het cb aangegeven en ...
Hier hetzelfde. Het ziekenhuis gaf aan dat het op de verpakking staat omdat het in een fabriek wordt gemaakt en ze sporen van koemelkeiwitten niet kunnen uitsluiten, maar dat dat zo weinig is dat kindjes daar niet op reageren Nou...ons zoontje wel. Nu ook over op Holland en Barret en dat gaat goed. Blij om te lezen dat we niet de enige zijn.

4 maanden geleden

Goed dat je dit deelt! Zelf van de week ook geswitcht naar de 100% natuurlijke variant van Holland&Barret. In die van de Kruidvat zit dus blijkbaar ook maar 20% johannesbroodpitmeel. Vond ik ook zo bizar

4 maanden geleden

Ik gebruik de Nutrilon Nutrition.

4 maanden geleden

Voor degene die de johannesbroodpitmeel van holland&barret gebruiken, hoeveel gebruiken jullie in de flessen? En voegen jullie het toe aan de poeder of aan een klaargemaakte fles?

4 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Voor degene die de johannesbroodpitmeel van holland&barret gebruiken, h ...
Ik gebruik een halve theelepel (niet afgestreken, dus wel echt met zo'n bult) op een fles van 180. Maar het is echt even zoeken wat de juiste hoeveelheid is. Ik schep nu de gewone voeding (bij ons neocate) in de fles en direct ook de johannesbroodpitmeel. Dan goed roeren met een vork en heel kort schudden. Ik merk wel dat als ik de fles niet lekker warm klaar maak, het niet goed oplost en de speen dus verstopt raakt.

4 maanden geleden

Wij doen eerst de schepjes voeding (Nutramigen) in een bakje, daar een schepje jhbpm bij, even schudden in het bakje en daarna pas aan het opgewarmde water in de fles toevoegen. Als we het direct in de fles deden, dus eerst voeding en daarna direct jhbpm, dan kregen we soms echt een dikke klont.

4 maanden geleden

Hebben jullie een foto van de johannesbroodpitmeel van Holland&Barret ik gebruik de Nutrition maar sinds vandaag heeft mijn zoontje last van ze buikje en heeft geen ontlasting.

4 maanden geleden

Beste Shawnee095 hoelang gebruik je al de Nurtrition?

4 maanden geleden

Reactie op Sabiinaa

Beste Shawnee095 hoelang gebruik je al de Nurtrition?
Ongeveer 1,5 week nu!

4 maanden geleden

Reactie op Shawnee095

Ongeveer 1,5 week nu!
En hoe is de stoelgang? Morgen is het 1 week dat ik het gebruik in combinatie met Nutrilon Omneo. En sinds vandaag heeft hij moeite met ze ontlasting.

4 maanden geleden

Reactie op Sabiinaa

En hoe is de stoelgang? Morgen is het 1 week dat ik het gebruik in combinat ...
Zijn stoelgang is beter dan het ooit geweest is. Hij is 3,5 maand oud en heeft eigenlijk altijd alleen maar diarree gehad door de koemelkallergie. Dus bij hem is het nu een stuk steviger, zoals het moet zijn. Poept zeker 1x per dag, soms ook 2 of 3 keer. Maar heeft geen last van moeizame ontlasting.