6 Reacties

2 jaar geleden

Tijdens zwangerschap nr1 lag onze kat ook vaak heerlijk bij me te liggen. Op gegeven moment voelde ik dat de baby dan ook ging verliggen. Ik had echt het idee dat ze van elkaar “wisten”. 💕 Ik weet niet vanaf wanneer een foetus kan horen, maar lijkt me vanaf dan.

2 jaar geleden

Katten zijn bijzondere dieren. Wij hebben een kat, die bij niemand in de familie op schoot wil, hij is ruim 17. Nu ik zwanger ben, en zelfs toen ik pas 6 weken was. Sprong hij opeens op schoot. En ging tegen mijn buik aanliggen met z'n kopje. Zo apart. Ik denk dat je zou moeten googlen op gehoor ontwikkeling van de baby. Dacht iets rond 20 weken. Misschien zit ik er ver naast. En er stond ook ergens, dat de baby op een gegeven moment gaat reageren als hij/zij je hand voelt. Dus dan voelt de baby de kat vast ook.

2 jaar geleden

Mijn kater heeft ook een obsessie met mijn buik, komt vaak kneden en is dan ook bijna niet weg te krijgen. Doen ze blijkbaar om hun territorium af te bakenen. Maar hij komt ook vaak lief liggen met zijn kop op mijn buik. Toch wel bijzonder dat ze dat zo snel doorhebben he.

2 jaar geleden

Wat leuk! Hier precies het zelfde, mijn 2 katten zijn sinds de zwangerschap veel aanhankelijker. Vooral de kater komt elke dag bij mijn buik liggen en kroelen.

2 jaar geleden

Katten schijnen het al vanaf het prille begin te kunnen ruiken aan je feromonen. Mijn kat brengt ineens , bijna dagelijks prooien 😖 Wat hij eerder nog nooit heeft gedaan.

2 jaar geleden

Hier ook 1 kat en poes in huis. De kat ging 1 dag voor mijn positieve test, mij ineens masseren. Hij is normaal niet zo knuffelig. Maar komt me sinds een aantal weken elke avond masseren en dan bij mij liggen (slapen) iets wat hij maar heel af en toe een keer deed. 😺