11 Reacties
9 maanden geleden
Klinkt momenteel meer als gewenning en hij is gewend aan jullie dus als hij merkt dat je niet naast hem ligt, wordt hij wakker.
Er zijn vast andere opties die je zult krijgen, maar ik zou kijken naar slaaptrainen. Wij doen dat middels gecontroleerd laten huilen, in elk geval zo bij de oudste gedaan en werkte heel goed. Niet leuk maar effectief.
Je kan het hem niet echt uitleggen en andere methoden waren bij ons totaal niet effectief 🫣
9 maanden geleden
Ik heb hier hetzelfde helaas! Met daarbij ook nog dat hij zelfs tussen ons in/ op mij liggend nog huilt en jammert en constant wakker is . Ik ben echt gesloopt, zeg elke dag weer dat ik dit niet kan volhouden. En hele nachten aan het tobben al maanden en de volgende dag moeten functioneren op je werk . Gecontroleerd laten huilen werkt hier totaal niet, word dan echt ontroostbaar en langer dan 10 min hou ik dat niet vol. Is ook niet wat ik wil eigenlijk
9 maanden geleden
Is ie niet oververmoeid misschien? Een dutje is al vrij vroeg. Wij houden wakker tijden aan globaal en is nu zo’n 3 uur wakker tussen de dutjes en 4 uur voor de nacht.
Onze dochter slaapt ook niet optimaal dus weet niet of ik de juiste ben om advies te geven 😂
Ik vind de cursus van liefde van een moeder heel fijn om beter te weten hoe slaap bij die kleintjes werkt. Sterkte 🍀
9 maanden geleden
Reactie op Parkbewoner
Klinkt momenteel meer als gewenning en hij is gewend aan jullie dus als hij ...
Gecontroleerd hebben we een paar maanden geleden geprobeerd en had echt maar 2 dagen effect en hij viel weer in zijn gewoonte.. terwijl wij daarna nog 1 maand volhielden. Elke nacht 2-3 uur achter elkaar wakker heeft ons toch gesloopt en hebben hem daarom weer in bed genomen.
9 maanden geleden
Reactie op MelanieVerhaeven
Ik heb hier hetzelfde helaas! Met daarbij ook nog dat hij zelfs tussen ons ...
Aw wat verschrikkelijk! Ik snap je frustratie heel erg. Tot 1 maand geleden hadden wij dit ook. Dat hij bij ons alsnog onrustig werd en huilde. En toen ineens met 11 maanden stopte het en had ie ook geen nachtvoeding meer nodig. Dus het kan zomaar van de een op de andere dag stoppen en zo geloof ik dat ook met dit probleem, alleen duurt het al zo lang dat ik gewoon wil weten wanneer🥲
9 maanden geleden
Reactie op jvdp24
Is ie niet oververmoeid misschien? Een dutje is al vrij vroeg. Wij houden w ...
Hij weigert zelf zijn tweede slaapje overdag. Dat doet ie al een maandje. Maar dit gedrag vertoonde hij ook al toen hij 3 dutjes deed en 2 dutjes deed😅 en ook toen we hem 3/4 weken gecontroleerd lieten huilen. Hij bleef volhouden..
8 maanden geleden
Ik zou echt contact opnemen met een slaapcoach als ik dit lees. Ik ken een hele fijne: www.slaaptipsvoorbabys.nl
Ook op insta te volgen voor veel tips.
Bij ons was het ook drama bij onze 2e vanaf 4 maanden. Je kunt ook aangeven als je een bepaalde methode niet fijn vindt of er niet achter staat dan denken ze met je mee wat er wel bij jou en je kindje past.
8 maanden geleden
3 - 3 - 4 methode aanhouden ?
Voor elk dutje stoel methode proberen? Eerst heel dichtbij zitten en na paar dagen steeds verder gaan zitten. Dat heeft hier enorm geholpen, mijn dochter voelde de nabijheid. Jammerde soms wel maar huilen absoluut niet! Terwijl ik haar daarvoor echt in slaap moest wiegen en ze dan echt huilerig was.
8 maanden geleden
Wij hadden hetzelfde met onze 2 kinderen. Begon bij beide rond 3,5 maand en stopte bij de 10 maanden. Wat wij gedaan hebben is stoppen met de nachtvoedingen en mijn partner laten troosten de eerste week en op eigen kamertje. Beide kinderen waren heel beweeglijk en merk dat ze nu ook lekker in hun bedje kunnen draaien, wat natuurlijk in het grote bed niet kan. Bij ons was echt de borst een slaapassociatie geworden, maar zoals ik uit je verhaal opmaak is dat bij jullie niet het geval. Misschien even kijken hoe je nu troost en kijken hoe je dat liefdevol kunt afbouwen in kleine stapjes?