12 Reacties

4 maanden geleden

Ach, ja lastig he zo'n eerste keer! En ook die volgende paar keren ;-). Maar geloof me.. ze gaan echt niet een baby van 12 weken laten huilen. Zeker niet als ze weten van zijn slaapmethode. Ze zullen met alle liefde voor jouw baby zorgen. Overigens slapen baby's op miraculeuze wijze vaak een stuk beter bij de opvang.

4 maanden geleden

Vrouw ik voel je.. ik heb precies hetzelfde met mijn zoontje. Maar ze zullen zich inderdaad aanpassen aan zijn slaapritme

4 maanden geleden

Dank jullie wel voor jullie reacties! Herkenning is altijd heel chill! Ze zullen die kleintjes vast ook niet laten huilen! Ik ben heel benieuwd of onze mini daar ook op miraculeuze wijze beter zal slapen!

4 maanden geleden

Mijn eerste dochter kon ook thuis niet zelf in slaap vallen en op de opvang al heel gauw wel😁. Mijn tweede valt nu overdag weer niet zelf in slaap in haar bed. Onze opvang gebruikt ook wel eens draagdoeken bij de hele kleintjes of ze hebben een soort schommel waar ze in kunnen liggen. Misschien heeft jullie opvang ook wel zulke dingen! Komt sowieso wel goed

4 maanden geleden

Reactie op YE93

Dank jullie wel voor jullie reacties! Herkenning is altijd heel chill! Ze ...
Mijn ervaring is dat ze er beter slapen omdat ze er niet zo snel heen kunnen als wij zelf zouden doen. Dus tja, beter resultaat, maar of het voor de hechting ook het beste is..? Mijn dochter is er in ieder geval niet slechter van geworden. Al vind ik het ook weer spannend met onze tweede… je wilt gewoon niet dat ze je kindje (lang) laten huilen 🥺

4 maanden geleden

Mijn zoontje van 2 jaar heeft zelfs soms nog moeite met in slaap komen ivm verlatingsangst. Ze zitten er daar zelfs nog steeds bij totdat die slaapt als die zo verdrietig is. Komt echt goed maar ik snap je gevoelens !

3 maanden geleden

Hoe gaat het intussen? Onze dochter start binnen 2-tal weken en merk ook wel wat spanning bij mezelf omwille van dezelfde reden.

3 maanden geleden

Onze dochter gaat vanaf volgende week ook twee dagen naar de opvang en vind het ook spannend. Thuis gaat het in de ochtend goed, in de middag heeft ze nog hulp nodig bij het slapen. Op haar wenmiddagje was ze verdrietig en ging slapen lastig. Geeft toch wel wat zenuwen.. :)

3 maanden geleden

Onze dochter slaapt thuis juist heel zelfstandig (en op eigen kamer in ledikant. Op het kdv slaapt ze alleen in de wieg op de groep tussen de drukte… 😂🤷🏻‍♀️ Ik zou het gewoon even afwachten. Het komt vast goed!🙏🏻

3 maanden geleden

Het is bijzonder goed gegaan vanaf het eerste moment! Onze vrolijke wakkere en alerte dodo slaapt daar goed! Met een beetje hulp valt hij daar in slaap en heeft slaapjes van 45 minuten tot soms zelfs ruim 2 uur! Kortom, mijn zorgen waren snel verdwenen! Ik hoop die van jullie ook🤍

3 maanden geleden

Ik werk zelf in de opvang, en ik heb me toch wat uren in de slaapkamers door gebracht om kinderen in slaap te wiegen zingen of sussen. Er is hier zeker niet altijd tijd voor. Daarom gewenst dat kindjes zelfstandig in slaap vallen, maar net als thuis is het op de opvang ook oefenen en wennen en het gaat elke keer een stuk beter, daarnaast is het bij ons ook beleid dat kleine babies niet langer dan 5 min mogen huilen in de slaapkamer, je zou dit kunnen navragen of ze hier een beleid in hebben . Zelf valt mijn eigen dochter (nu 4 mnd) ook niet zelfstandig in slaap, ik heb de hele truckedoos uit de kast gehaald. Over een aantal weken gaat ze voor het eerst naar de opvang. Ik hoop dat dit ook een gevalletje word “ van op de opvang valt ze zelf in slaapt en slaapt ze 2 uur achter elkaar😂”. En alles is weer een fase denk ik dan maar. Op een dag zal ze het door krijgen en zelf in slaap vallen

3 maanden geleden

Reactie op Mwa89

Ik werk zelf in de opvang, en ik heb me toch wat uren in de slaapkamers doo ...
Ergens een geruststelling om te lezen dat het zelfs bij een professional niet anders is. Mijn oudste sliep alleen in de draagzak en zelfs daar moeizaam, en toen hij naar de crèche ging kwam er vlot verbetering in. Tweede kunnen we wel wiegen en wegleggen, dus daar zijn we al verder mee. Komt vast goed!