54 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochter is met 5 weken al naar haar eigen kamer gegaan. Ons zoontje toen hij zo oud was ook.
Ik kon zelf niet meer slapen door al het geluid en ze gingen beiden toen rond half 9 naar bed. Langzaamaan werd dat steeds wat vroeger en nu ligt onze dochter er om half 7 vaak al in.
Ik denk omdat ze zo jong was dat dit vanzelf is gegaan. Wij zijn toen ook al wel begonnen met het ritueeltje. Luiken dicht, schone luier en slaapzak aan, licht uit , toen nog borst en nu flesje op de kamer en liedje zingen.
Mijn enige tip zou zijn om dus elke avond hetzelfde toen. Bij ons is dat ook de enige voeding op haar kamer en dus het signaal dat het bedtijd is.
3 maanden geleden
Zoontje van 15 weken slaapt nog bij ons op de kamer. Ik heb er geen last van en vind het nog gezellig. Wanneer hij echt niet meer in de cosleeper past of kan slapen, zal rond 6 maanden zijn. Dan gaat hij ook in de nacht naar zijn kamer. We zijn nu wel begonnen met de slaapjes overdag in zijn eigen kamer. En wanneer hij tussendoor wakker wordt vanwege krampjes, dan gaat hij mee naar beneden en slaapt dan in de box verder. Maar dit is meer ook gemak omdat ik nog twee andere kinderen heb. En hun ook de nodige aandacht wil geven.
3 maanden geleden
Ons zoontje is met precies 2 maanden naar zijn eigen kamertje gegaan. De slaapjes overdag probeerde ik al in zijn eigen bedje te doen. Op een dag gingen die slaapjes overdag zo goed, dat ik er een nacht achter heb geplakt. En dit ging verassend goed. Wij hebben onze slaapkamer weer terug, en ik merk dat hij ook beter slaapt. Ik merkte dat ik vaak wakker werd van zijn geluidjes en interpreteerde het soms ook verkeerd (ging bijvoorbeeld voeden of hem uit bedje halen, terwijl hij dit niet nodig had). Nu hij op zijn kamer ligt, maak ik hem ook niet meer ongewenst wakker, en hij ons ook niet. Werkt voor ons dus erg prettig. Doe vooral wat voor jullie goed voelt. 🫶
3 maanden geleden
Onze dochter (15 weken) slaapt nu nog bij ons maar ik denk dat dit niet lang meer duurt. Ze groeit uit de cosleeper. Ons eerste kindje ging rond deze termijn ook naar zijn eigen kamertje. Ik vind het nu alleen wat spannender omdat ons meisje een buikslaper blijkt te zijn, en wil nog iets meer vertrouwen krijgen dat dat 's nachts ook goed gaat.
3 maanden geleden
Onze dochter is bijna 16 weken en slaapt denk ik al sinds ze 2 weken oud is op dr eigen kamer. We hielden elkaar wakker 🙈
3 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Onze dochter is bijna 16 weken en slaapt denk ik al sinds ze 2 weken oud is ...
Hier hetzelfde. Vanaf 8 weken slaapt ze in die reden op haar eigen kamer. M’n man wordt zelfs nu wel wakker van de babyfoon. Toen ze nog bij ons sliep sliep hij gewoon door.
3 maanden geleden
Onze dochter (nu 15 weken) slaapt sinds ze 6 weken is op haar eigen kamer in haar ledikant! Geen problemen mee gehad. Ze sliep meteen heerlijk🥰. Babyfoon staat naast m’n bed met geluid aan!
3 maanden geleden
Onze jongste van 16 weken slaapt voorlopig nog lekker bij ons in de co-sleeper. De oudste heeft tot zeker 14 maanden bij ons gelegen ivm borstvoeding, en we vonden het ook gewoon heel gezellig. Was erg verdrietig dat die periode voorbij was, maar ze slaapt nu heerlijk en trots op haar eigen kamer.
3 maanden geleden
Ons kindje van 13 weken ligt al een paar weken op zijn eigen kamertje. Mijn man kon niet goed slapen door zijn heftige smakken snachts zodra hij dat ontdekt had haha. Eerst tot zijn nachtvoeding geprobeerd, toen dat een tijdje goed ging ook de rest van de nacht in het eigen kamertje en dat ging eigenlijk meteen goed.
Maar wel tranen met tuiten erom gehuild hier hoor. Kleine ventje zo ‘ver’ van z’n moeder 🥲 maar nu alweer helemaal aan gewend en zitten absoluut voordelen aan! 😴
3 maanden geleden
Vanaf 2de week. En in het begin gelijk dag en nacht. Nu alleen de nachten. Overdag is ze een draakje die niet in haar bedje wil. Gelukkig de nachten nog heel goed.