54 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochter is van 1-4 en krijgt bv. Nachten nog in de cosleeper, ik denk ook wel tot 5-6mnd en overdag 1 a 2 slaapjes eigen kamer.
3 maanden geleden
Hier vanaf 6 weken overdag op zn eigen kamertje in het ledikant. Ging eigenlijk gelijk goed.
Vanaf deze week (nu 14 weken) ook in de nacht op z’n eigen kamer. Hij begon steeds meer geluiden te maken waardoor ik minder goed sliep. Ik geef bv en hij komt soms nog voor een voeding in de nacht, dat doe ik bij ons op bed en erna leg ik hem weer in zijn ledikant. Soms moeten we er even heen voor een speentje.
3 maanden geleden
Vanaf week 5/6 legde ik haar na de nachtvoeding rond 3/4 in haar eigen bedje op eigen kamer omdat het daarde steeds wel even duurde voordat ze weer verder ging slapen. Ze huilde dan niet maar ging geluidjes liggen maken, heel schattig maar ik kon niet meer in slaap komen. Uiteindelijk viel ze dan gewoon weer in slaap. Vanaf week 9 helemaal op haar eigen kamertje. Ging meteen goed, voor ons allemaal een stuk rustiger. Heb de cosleeper nog wel staan. Heb haar bijvoorbeeld na het rotavaccin even bij ons op de kamer gelegd want dat vond ik wel een prettige gedachte ivm eventuele bijwerkingen…
3 maanden geleden
Reactie op dando
Hoe doen jullie dat met de speen snachts? Gaan jullie dan steeds uit bed om ...
Mijn dochter heeft meestal alleen overdag de speen nodig, savonds kan ze inslapen zonder speen. Als ze wel met speen in slaap valt, trek ik de speen er zelf uit zodra ze goed slaapt. Dit gaat heel goed.
3 maanden geleden
Vanaf 3 weken op zn eigen kamertje in de wieg en vanaf 9 weken in het ledikant vanwege omhoog kruipen! We hielden elkaar wakker 😅
3 maanden geleden
Bij ons was de kleine denk ik een week of 4 dat ze naar haar eigen bed ging. Mijn man werd telkens wakker van het geluid dat zij tijdens het slapen maakte. Ik heb haar eerst na de nachtvoeding van de co sleeper verplaatst naar haar eigen bed. En overdag ook de slaapjes in eigen bed. Na een paar dagen direct in eigen bed.
3 maanden geleden
Onze oudste ging met 6 weken al naar zijn eigen kamer ondat ik niet sliep van al zijn geluidjes in de nacht, dit ging toen super goed. Soms moesten we nog heen voor een nachtvoeding. Nu de tweede 14 weken ligt nog steeds bij ons, met een tweede vind ik het echt wel anders. Hij wordt nog zo vaak wakker in de nachten (buikslaper en als hij op zijn rug draait gaat hij meteen huilen want wakker, nu hij naast ons ligt kan ik hem nog snel terugdraaien) voor troost of de fles. Als hij nu al op zijn eigen kamer zou slapen wordt de peuter ook wakker van het gehuil 🥲 en heb liever dat die ook goed slaapt want anders niet te genieten haha. Mijn slaap komt wel weer haha als de baby wat meer doorslaapt proberen we zijn eigen kamertje
3 maanden geleden
15 weken en nog bij ons op de kamer. Waarschijnlijk weer tot ongeveer een jaar ofzo.
3 maanden geleden
Bijna 13 weken en slaapt nog bij ons op de kamer, naast mij in haar co-sleeper. We houden elkaar eigenlijk niet wakker en ik vind het nog wel fijn haar zo dicht bij mij te hebben, ook omdat ik bv geef en ze ‘s nachts nog wel een voeding wilt. Daarnaast heeft ze ook een bonuszus en hebben we maar 1 extra slaapkamer. Ze moeten dus de kamer gaan delen. Voordat dat kan, wil ik graag dat ze doorslaapt. Oefenen kan natuurlijk wel als bonuszus bij haar moeder is. Maar heb haar graag nog zeker t/m 6mnd wel bij ons, m’n vriend wordt ook niet wakker van de nachtvoeding. Wil binnenkort wel gaan proberen de dutjes overdag in de ledikant te doen. Maar we hebben nu nog niet echt een ritme en ze valt ook graag nog bij mij in slaap, wat niet erg is. ☺️
3 maanden geleden
Ons zoontje sliep vanaf 8 weken op zijn eigen kamer en dit ging super goed. Ik vond het zelf op het begin wel eng maar ben er nu ook echt aan gewend. Wij hebben zo snel de overgang gemaakt omdat hij gewoon veel meer rust ervaart in zijn eigen kamer. Na de eerste fles rond 07.00-08.00 uur leg ik hem wel nog lekker bij ons op het voedingskussen of in de co-sleeper 😊