18 Reacties
vorig jaar
Mijn dochtertje van vandaag 10 weken doet het ook al iets van 2 weken. Niks aan de hand in haar mondje, ze doet het gewoon in is ook niks aan te doen zeggen ze.
vorig jaar
Mijn meisje doet het bij de borstvoeding. Nagevraagd bij de lactatiekundige. Zij gaf aan dat het komt door teveel melk. Ze moet dan even focussen op het slikken, waardoor ze het vacuüm op de tepel verbreekt, slikt, en daarna weer het vacuüm herstelt. Dit geeft een klakkend geluid blijkbaar.
Ze heeft wel gecheckt of er sprake was van spruw. De pijn die dat kan geven, kan ook maken dat ze loslaten en weer happen
vorig jaar
Mijn dochter doet het sinds ze hersenvliesontsteking heeft gehad met 2,5 week. Lactatiekundige ingeschakeld. Die adviseerde de Concorde houding. Ze doet t ook als ze n flesje krijgt. T helpt niet echt, blijft klakken. En veel boeren. Dus als iemand nog tips heeft..
vorig jaar
Mijn dochter had dit ook heel erg. Weken zochten we naar de oorzaak. Logopedist is bij ons thuis geweest en verschillende onderzoeken gedaan uiteindelijk bleek ze een verhoogd gehemelte te hebben waardoor ze de speen niet goed vacuüm zuigen. Wij moesten toen de dental speen van dyfrax gaan gebruiken. Omdat ze vanaf de geboorte al moeite had met drinken moesten we dit een tijdje oefenen, later ging dit gelukkig beter. Je kunt dit aangeven op het CB zij kunnen je evt doorverwijzen.
vorig jaar
Hi meiden, ik heb het hier net met de lactatiekundige over gehad gezien dit probleem twee weken geleden bij ons ook is ontstaan sinds we bv aan het afbouwen zijn en flessen geven. Wij hebben de avent flesjes (deze zijn niet ideaal). Die hebben een vrije korte speen in verhouding tot een tepel. Advies luidt als volgt:
1. Controleer voor spruw
2. Therapeutisch voeden, baby rechtop voeden en de fles horizontaal. Het klopt niet dat de baby dan lucht binnenkrijgt. Google even voor voorbeelden.
3. Over op de dr Brown smalle fles met normaal speentje en indien nodig prematuur speen.
Hopelijk helpt dit jullie!
Lief s
vorig jaar
Reactie op SilHa
Hi meiden, ik heb het hier net met de lactatiekundige over gehad gezien dit ...
Het advies wat jouw lk heeft gegeven kregen wij ook en voeren we allemaal uit. Ondanks dat geen verbetering.. fles krijgt hij minimaal lucht binnen en gaat aanzienlijk beter dan aan de borst. Wil graag borstvoeding blijven geven de komende weken..dus wij gaan vanmiddag voor een tongriem behandeling. Daar ligt bij ons het probleem/de oorzaak
vorig jaar
Reactie op Annieke18
Het advies wat jouw lk heeft gegeven kregen wij ook en voeren we allemaal u ...
Was het bij jullie vanaf het begin al zo? Of toen hij of zij groter werd ontstaan?
Hier lijkt het mij zo gek dat ineens het tongriempje te kort zou blijken omdat hij het tot we begonnen met flessen niet heeft gehad, ook als hij een kleinere speen gebruikt is het aanzienlijk minder, maar das lastig met mijn tepel 😂
vorig jaar
Reactie op SilHa
Was het bij jullie vanaf het begin al zo? Of toen hij of zij groter werd on ...
Vanaf begin al een korte tongriem. Lactatiekundige er toen al bijgehad ivm borstontsteking en kloven in m’n tepels. Maar omdat hij goed aankwam had ze zoiets van even aankijken. Paar weken erna begon hij zich steeds meer te verslikken, te klakken en meer terug te geven na een voeding. Haar toen weer mee laten kijken. En toen dus geconstateerd dat het door de tongriem en lipband komt.
Net in Groningen behandeld en daar gaven ze aan dat het op foto’s al duidelijk was maar ik het echt er nog erger uitzag.
Benieuwd wat voor effect het gaat hebben over een paar dagen/week.
vorig jaar
Afgelopen dinsdag zijn wij voor nacontrole van lipbandje en tongriem behandeling geweest. Onze zoon klakt tijdens het drinken van de fles ook nog. Daar gaven ze aan dat dit nog wel een tijdje zo kan blijven, dit doordat het gehemelte hoger is dan “normaal”. Het gehemelte moet eerst zakken en dit duurt lang.
vorig jaar
Reactie op sannes26
Vandaag bij de lactatie kundige geweest en onze kleine pakt dus de speen ni ...
Wil je laten weten hoe dat afloopt? Ik vraag me af wat zo iemand dan kan betekenen voor een baby.
vorig jaar
Reactie op Monique.86
Wil je laten weten hoe dat afloopt? Ik vraag me af wat zo iemand dan kan be ...
Goed! Ze heeft gekeken in zijn mondje, uitgelegd hoe de baby met deze leeftijd omgaat met dingen en tijdens de fles heeft zij oefeningen uitgeprobeerd. Bij 1 oefening hoorde me al verschil! Dit moet ik nu gaan voortzetten zodat hij het zelf gaat doen en om te kijken of dit werkt. Hij liet ook gelijk veel minder langs zijn mondje lopen. Ik heb er een goed gevoel bij