Ons zoontje (6 maanden) is elke dag om 6.00 uur stipt wakker. (van mij zou dat best een uurtje later mogen maar ik ben al heel dankbaar dat hij vanaf 5 weken al doorslaapt)
Nu komt eind deze week dat de klok wordt verzet dus probeer zijn ritme nu al iets te verleggen. Maar hoe laat ik hem ook in bed leg, 18.30,19.00,19.30,20.00, hij wordt standaard om 6 uur wakker. Hebben jullie ervaring of tips?
Mijn ervaring bij de oudste is dat het vanzelf gaat als jij gewoon het ritme aanhoudt. De eerste dagen zullen ze inderdaad vroeg wakker zijn, maar ze krijgen vanzelf te weinig slaap en zullen dan de nachten weer gaan verlengen
Mijn ervaring bij de oudste is dat het vanzelf gaat als jij gewoon het ritm ...
Ik heb dezelfde ervaring. Dus hier is het gewoon even een paar dagen door de zure appel heen bijten en dan zal het vanzelf wel weer terug gaan naar het ‘normale’ ritme 🤗
Hier helpt het bij de oudste van 2 ook niet. Hoe laat hij ook op bed gaat, 6-6:30 is hij wakker. Elke overgang vernemen we daardoor ook.. wat andere moeders zeggen beaam ik daarom ook. Even doorbijten en er ontstaat vanzelf een nieuw ritme. Succes!