7 Reacties

3 maanden geleden

Wat vervelend! Ik heb geen antwoord op je vragen, maar heb wel wat vragen over de borstvoeding. Ik weet niet of je graag borstvoeding zou blijven geven, maar als dat het geval is zou ik contact opnemen met een lactatiekundige. Waarom denk je dat je productie terugloopt? Kolf je waardoor je het ziet? Of vraagt je dochter vaker om voeding? Want dat laatste hoeft niet te betekenen dat je productie terugloopt. Een lactatiekundige kan je vast verder helpen, melkproductie is niet ineens weg (uitzonderingen daar gelaten). Succes!

3 maanden geleden

Ons zoontje was zo onrustig en krijstte zoveel dat (ook gezien mijn allergieën) we iom het consultatiebureau Nutrilon Pepti mochten proberen. Na 2 weken hadden we ineens een ander kindje!! Maar we moesten eerst 4 weken zelf betalen en toen inderdaad provoceren. Nou dezelfde avond alweer feest..we hebben het dat weekend afgewacht maar her was echt drama. Toen die maandag meteen gebeld en nu krijgen we het vergoed. Voor ons dus redelijk makkelijk maar dit komt door mijn allergieën ook vooral. Ik zou je adviseren met consultatiebureau te schakelen ipv huisarts en gewoon op je strepen staan wat betreft provoceren. Je zal wel 4 weken zelf moeten betalen ben ik bang maar misschien kan je meteen na die 4 weken vergoeding krijgen aan de hand van je verhaal!

3 maanden geleden

Wij sinds 2 weken overgestapt naar Nutramigen. Zijn nog steeds bezig voor de vergoedingen.. dit is helaas niet makkelijk. Mijn huisarts deed niks, dat was verspilde tijd. Toen consultatiebureau gebeld en begrepen mij al wel iets meer en ging ze jeugdarts mailen. Uiteindelijk bij consultatiebureau afspraak vroeg de arts naar onze vragen. Ze vond de klachten niet ernstig genoeg en sprak meer over bloed bij ontlasting etc. (Dit heb ik bijna nooit gehoord bij andere kindjes met kma) maargoed mijn partner en ik werden beetje ongeduldig en ook de arts begon over herintroductie, maar wij zagen dit niet zitten gaven dat duidelijk aan. De arts werd een beetje chagrijnig dus zei toen meteen oke laten we deskundige erbij halen. Aankomende vrijdag afspraak bij de kinderarts.. dus ben benieuwd. Het is een pittige strijd, maar hopelijk komen we er uiteindelijk.

3 maanden geleden

Wij hebben het geregeld via de jeugdarts bij het consultatiebureau. Die heeft ons een machtiging voor Pepti voorgeschreven. Alleen op basis van ons verhaal. Helaas bleek dat voor onze zoon niet genoeg. Via dezelfde jeugdarts zijn we in het ziekenhuis terecht gekomen en daar is Neocate voorgeschreven. Ook die krijgen wij vergoed In oktober krijgen wij een test om te kijken of het veilig is om koemelk te introduceren. Verder hebben wij geen testen gehad om kma vast te stellen. De kinderarts geloofde zelfs niet in kma, maar we kregen gelukkig wel de machtiging. Na de eerste fles zagen we direct al verschil en nu gelooft de kinderarts er ook in.

3 maanden geleden

Sow ik lees je berichtje en vraag mij af waarom, gezien wat er gebeurd is met 3 weken, ze niet al onder controle staat van een kinderarts. Je kan meerdere dingen doen. Of op je strepen staan en door laten verwijzen door cb Of huisarts naar een kinderarts of allergiepolie. Of door laten verwijzen door het cb naar een diëtiste. Zij mogen ook de officiële eliminatie provocatie test doen en machtigen uitschrijven voor de voeding. Veel succes!

3 maanden geleden

Mijn dochter heeft ook KMA en ik sta onder begeleiding van een diëtist. Ik geef nu nog volledig borstvoeding, maar mocht dit niet meer lukken kan ik haar bellen voor een machtiging voor kv. Ze zei dat op basis van mijn verhaal het duidelijk was dat mijn dochter KMA heeft en ik hoefde het niet te provoceren. Wel een paar weken geleden de melk ladder geïntroduceerd bij mezelf, maar haar klachten kwamen bij stap 1 al terug. Als je dochter out zou zijn gegaan door de koemelk moet je volgens mij onder de kinderarts vallen. Mijn diëtist zei dat er dan sprake is van een zeer ernstige vorm van KMA waarbij er niet zelfstandig geprovoceerd of melk geïntroduceerd mag worden, dit mag dan alleen onder begeleiding van het ziekenhuis.

3 maanden geleden

Reactie op Tessa123456

Mijn dochter heeft ook KMA en ik sta onder begeleiding van een diëtist. Ik ...
Als de shock komt door KMA dan is er waarschijnlijk sprake van een lgE-gemedieerde allergie; klachten treden op binnen paar uur na inname. Mijn dochter heeft dus een niet lgE-gemedieerde allergie, waarbij de klachten optreden na 24uur na inname.