Onze dochter heeft (volgens ons) een koemelkallergie. We hebben alle stappen op thuisarts.nl doorlopen en bij herintroductie reageert ze overduidelijk. Helaas loopt mijn borstvoeding ineens terug en is het noodzakelijk om over te stappen op kunstvoeding. Dit is erg dure voeding en ik lees dat je deze vergoed wordt uit de basisverzekering als dit is vastgesteld door een huisarts of kinderarts.
Mijn vragen....
- Wie heeft er ervaring met het laten vaststellen van KMA? En hoe hebben jullie dit geregeld? Ging dit makkelijk? Moest je wéér herintroduceren? Ons meisje is al een keer met de ambu naar 't ziekenhuis gebracht toen ze 3 weken oud was omdat ze 15 minuten helemaal out ging. Toen hadden we nog geen idee van de KMA. Ik wil dit niet nog eens meemaken dus wéér koemelk geven zie ik voorlopig niet zitten.
- Welke kunstvoeding gebruikem jullie? De verknipte of de voeding zonder koemelk?
- Wanneer heet het een ernstige KMA en wanneer een milde? Wat zijn de criteria? Wie weet vinden wij dit een ernstige KMA, maar kan het nog erger. Ik heb geen idee wat de criteria zijn.
Afgelopen vrijdag heb ik een telefonisch consult gehad met de huisarts. Deze gaf geen antwoord op al mijn vragen, vertelde me alleen wat ik al wist en zei dat ik maar op Thuisarts.nl moest kijken. Hier had ik dus niks aan. Morgen heb ik een afspraak bij mijn vaste huisarts en ga ik kijken of zij ons wel verder kan helpen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen,kennis en tips. Alvast bedankt!