41 Reacties
4 maanden geleden
‘s Ochtends na de voeding, na kolven. Ook als je ‘maar’ 20-30 ml kolft, heb je met 3-4 dagen een portie.
4 maanden geleden
Ik vind het fijn om savonds te doen na de laatste voeding. Dan wacht ik een kwartiertje, zodat er een nieuw toeschietreflex kan komen. Ook fijn om met lege borsten naar bed te gaan
In de ochtend ben ik vaak te druk met de kids.
Risico van de avond is wel dat je borsten daaraan wennen. Als je dan eens niet kolft, dan word je waarschijnlijk sochtens wakker met hele volle borsten.
4 maanden geleden
Ik kolf om de dag na de ochtendvoeding van 7.30u. Beide kanten kolf ik dan na. Als ik dit doe, dan weet ik dat ik die ochtend niet kan douchen of juist voor de voeding moet douchen. Het verschilt per keer wat eruit komt :). Op deze manier krijg ik geen overproductie en heb al een mooie voorraad van ruim 1,5l opgespaard
4 maanden geleden
Reactie op MIFG
Ik doe het ‘s ochtends nadat de kleine is gevoed en ik mezelf klaarmaak/ont ...
Ah wat handig, ja ik heb de dubbele elektrische van Medela maar baal daarvan want zelden overdag tijd om er rustig voor te zitten. Welke heb jij?
4 maanden geleden
Reactie op MIFG
Ik doe het ‘s ochtends nadat de kleine is gevoed en ik mezelf klaarmaak/ont ...
Ik ook. Ik heb gisteren nog in de auto gekolfd, omdat baby voeding kreeg.
Ik heb de Elvie dubbele kolf.
4 maanden geleden
Ik kolf elke ochtend na de late ochtendvoeding. Zo lang ik nog thuis ben kan ik zo mooi een voorraad aanleggen en ben ik meteen van mijn volle ‘nachtborsten’ af 😅
4 maanden geleden
Reactie op Shannen11
Ik ben bang dat als ik kolf, ik aan de voorraad zit die ze nodig heeft voor ...
Begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar ga er vanuit dat je de gekolfde melk die dag nog gaat geven? Ik doe dat zelf nooit, tenzij ik weg moet en niet bij de baby kan zijn. De afgekolfde melk bewaar ik in de koelkast. Ik voeg twee kolfsessies altijd samen, meestal is dat goed voor zo’n 140cc. Die vries ik in en haal ik uit wanneer nodig. Als het te veel is, dan ontdooien we het en warmen we niet alles op
4 maanden geleden
Reactie op Shannen11
Ik ben bang dat als ik kolf, ik aan de voorraad zit die ze nodig heeft voor ...
Je lijf maakt wel weer nieuw. En als het niet genoeg is, komt je kindje vaker bijtanken. Je borsten hebben ongeveer 2uur nodig om weer gevuld te zijn.
4 maanden geleden
Ik heb de Kolvy Air (draadloos), werkt voor mij ideaal. Ik kolfde in mijn verlof wanneer het me even uitkwam. Wel merkte ik dat ik na de ochtendvoeding maar 10 minuten hoefde te kolven en in de namiddag/avond vaak 20 minuten voor dezelfde hoeveelheid.
Je hoeft niet bang te zijn dat je voeding van je kindje 'afpakt' als je kolft na het voeden.
4 maanden geleden
Aan de hand van jullie input toch ook een draadloze kolf besteld! Is wel even een investering maar hopelijk het waard 💪 thanks dames!
4 maanden geleden
Ik heb een draadloze kolf van Vulpes goods. Nu nog 1, maar als ik ga werken koop ik er een bij.
Ik kolf ook alvast een voorraad voor in de vriezer.
Mijn dochter drinkt 1 borst per keer. De andere borst kolf ik dan later af tot dat deze “leeg” aanvoelt. Meestal doe ik dat in de ochtend als zij weer gaat slapen. Ik heb dan zo’n 90cc. Als ik een gedronken borst kolf of een borst die niet zo mega vol is dan kolf ik zo’n 50cc.
Ik gooi alles gewoon in zakjes in de vriezer. Ik doe de kolf in m’n bh en zo kan ik ondertussen toch nog dingen doen. Ik zie dat je en draadloze hebt gekocht, zeker een aanrader!
4 maanden geleden
Zeker een aanrader om draadloos te kolven. Ik heb dat nu ook (Elvie), heb eerder gekolfd met dubbel elektrisch Avent. De vrijheid en gemak die ik nu ervaar is zo’n verschil!
Ik heb als ik nog kolf na een voeding meestal maar 20ml.
Blijft toch een beetje zoeken. Ik kolf 90ml maar dochter wil graag 110ml drinken uit flesje bij mijn man. Dus kolf ik op andere dagen wat extra zo dat hij toch flesjes van 110ml kan maken.
4 maanden geleden
Ik kolf ook draadloos elke keer na ochtendvoeding en dan spaar ik dat op. Het is erg wisselend soms 80 ml en soms maar 20 ml maar alle beetjes helpen.