41 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Cateautje
Maar hoe doen jullie dat als je bijvoorbeeld maar 50 cc kolf. Wanneer vul j ...
Ik heb altijd een 'rest' bakje in de vriezer. Hier doe ik alle kleine beetjes bij elkaar die geen hele voeding zijn. Als ik dan op 110 ml zit (zoveel drinkt m'n dochter) dan is hij compleet en begin ik een nieuw bakje voor alle kleine beetjes.
4 maanden geleden
Reactie op Milfluencer
Ah wat handig, ja ik heb de dubbele elektrische van Medela maar baal daarva ...
Oh dat is vervelend dan inderdaad! Ik heb die van Evite, heel tevreden over en was ook helemaal niet zo duur, kan hem zeker aanraden 🙂
https://www.bol.com/nl/nl/p/evite-elektrische-draadloze-borstkolf-maxi-handsfree-draagbaar-bpa-vrij-dubbele-borstkolf-met-e-book-wit/9300000152752810/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000152752810&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmNXz0QDJ4Io93zyXzt42J6GI&gclid=EAIaIQobChMIu6qx_aKihwMVzpqDBx3B9AC0EAQYBCABEgIYC_D_BwE
4 maanden geleden
Reactie op Cateautje
Klopt het dat je net ben begonnen? Ik kolfde in het begin namelijk ook maar tussen de 60 en 80 ml maar de productie ging al heel snel omhoog. Kolf nu per keer tussen de 200 en 300 ml 😁
4 maanden geleden
Reactie op Cateautje
Ik heb alleen maar porties van 30-70 ml en dit doe ik heel bewust. Ook als ik een hele voeding kolf vries ik hem nooit zo in. Ik zoek liever kleinere porties bij elkaar. Zo kan er ook een keer kv bij door of als ik tijdens een kolf moment net wat te kort kom voor een voeding, ik ook een kleine portie uit kan halen.
4 maanden geleden
Reactie op Milfluencer
Ah wat handig, ja ik heb de dubbele elektrische van Medela maar baal daarva ...
Ze hebben nu van Medela een soort van handsfree kolf, maar die opvangcups zijn ook los te koop en passen op een aantal eerdere modellen kolf (dacht freestyle, swing maxi en duo). Dus dan heb je een soort semi hands free kolf met je oude kolf. Ik vind het echt ideaal!
https://www.bol.com/nl/nl/p/medela-hands-free-collection-cups/9300000178206331/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000178206331&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmNNX8IYLOU6GOVzm4wgvHVYI&gclid=EAIaIQobChMIwrDFydGkhwMVz6uDBx2tWwcDEAQYAiABEgJ9L_D_BwE
4 maanden geleden
Reactie op Rob_in
Ik heb een draadloze kolf van Vulpes goods. Nu nog 1, maar als ik ga werken ...
Ahh wat top, ik heb nu ook die van vulpes goods besteld, ben benieuwd :)
4 maanden geleden
Reactie op MHK89
Ze hebben nu van Medela een soort van handsfree kolf, maar die opvangcups z ...
Oh handig! Ik heb nu maar een andere handsfree kolf besteld, vanavond uitproberen ben benieuwd!
4 maanden geleden
Hoe maken jullie je kolf/flesjes schoon? Ik heb nu een magnetronsterilisator van philips besteld. En als alles schoon is… hoe bewaren jullie het dan?! Zodat alles ook goed schoon blijft?
4 maanden geleden
Reactie op Baby love 2024
Hoe maken jullie je kolf/flesjes schoon? Ik heb nu een magnetronsterilisato ...
Eerst spoelen met koud water, dan warm sopje dreft, dan spoelen met lauw water.
Ik leg het weg op een dienblad met hydrofiel. In de vensterbank van de keuken kan het dan drogen. Pak ik het de volgende ochtend weer in. Ik heb een kolftas/etui die ook koeltas is.
Lactatiekundige zei dat je niet perse elke dag hoeft te steriliseren.
Ik heb in een diepe keuken la een grote plastic bak van de IKEA waar alle flesjes, bewaarbekers en spenen in liggen.
De flesjes en bakjes gaan gewoon in de vaatwasser mee.
4 maanden geleden
Reactie op Jootje91
Ik heb altijd een 'rest' bakje in de vriezer. Hier doe ik alle kleine beetj ...
Laat je de melk dan eerst afkoelen en dan giet je het erbij?
4 maanden geleden
Ik vond het kolven lastig timen met voeden omdat mijn kindje in het begin ‘s ochtends wel eens om het 1,5 u wilde drinken.
Ik gebruikte dan een siliconen handkolf, of lekbakje noemen ze het.
Die gebruikte ik dan op de andere borst en hiermee spaarde ik ook een voorraadje aan het eind van de dag op!
4 maanden geleden
Iedere ochtend na de voeding. In ochtend heb je vaak de meeste opbrengst. Ik voed met beide borsten per keer, en kolf dan 10 a 15min na de ochtendvoeding en heb dan vaak nog 300 a 400ml. (Hij meldt zich snachts niet en ik kolf snachts ook niet)
Zelf kolf ik verder alleen op het werk, 2x. Maar mijn productie is echt meer dan goed, dus mijn vriezer puilt uit. Anders zou je om de 2/3 uur kunnen kolven.
Ervanuitgaande dat je werkt.
Ik heb trouwens die van vulpes goods en ben erg tevreden.
Ik heb verschillende zakjes ingevroren, maar meestal tussen 140 en 240ml.
4 maanden geleden
Reactie op Suuuziee
Geen oordeel, maar waarom wil je naast het voeden nog 300-400 per dag kolve ...
Ik heb geen echte stuwing gelukkig, maar wel een cupmate groter in ochtend idd 😉 Als ik in ochtend niet kolf dan krijg ik dat wel in de loop van de ochtend. Soms laat ik het wel achterwege als ik geen tijd heb.
Ik kolf dat voor mee te geven naar opvang, maar je hebt gelijk ik hou iets in stand wat eigenlijk nodig is. Maar omdat het nr 2 is, weet ik niet hoelang ik bv vol ga houden en dan vind ik een grotere diepvriesvoorraad wel fijn. (Oudste heb ik 14a15mnd gevoed, maar merk met een 2e dat het wat pittiger is en meer van me vraagt dus op die manier hoop ik toch langer bv te kunnen geven mocht ik het niet trekken).
4 maanden geleden
Reactie op Tessa222
Ik heb geen echte stuwing gelukkig, maar wel een cupmate groter in ochtend ...
Ik snap hem! Kolf je dan niet als je kindje op de opvang is?
Het fijne gevoel van een gevulde vriezer snap ik, fijn te weten dat je kindje nog lekker lang jouw melk heeft!
Ik probeer juist bewust niet te veel te kolven, zodat de bv goed is afgestemd op m'n dochter. Ik kolf ook wel voor de vriezer, maar echt maar heel soms zodat er geen volle borstsn komen, dat vind ik zo pijnlijk
4 maanden geleden
Ik voed mijn baby s morgens met één borst terwijl ik de andere tegelijkertijd afkolf met een handkolf (Medela Harmony). Dat werkt top hier! Afhankelijk van of hij s nachts nog bij mij heeft gedronken of niet, kolf ik dan 1 a 2 voedingen uit één borst. En dan begin ik de dag heerlijk met beide kanten leeg. :) Maar ik geef altijd maar één borst (hij wil nooit twee), dus misschien geen goede optie als je wel twee borsten nodig hebt om je baby te voeden. Dan kun je het beste in de ochtend even beide borsten kolven. Ik deed dat eerst steeds met de Elvie Stride, een fijne handsfree kolf.