9 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb dit ook gehad, vooral 1 borst die minder gaf. Ik neem nu boezemvriendjes en dat werkt!
Ik deed eerder altijd 10 min ene borst 10 min andere borst voeden maar toen mn productie minder werd gaf ik 1 borst 20 min en kolfde ik die ander tegelijkertijd 20 min (maar dan moet je dus wel een handsfree kolf hebben)
3 maanden geleden
Het kan ook zijn dat je een andere maat borstschild nodig hebt. Dit kan gedurende de borstvoedingsperiode ook af en toe veranderen. Dus kijk daar ook eens naar!
En verder idd proberen los te laten wat eruit komt. Het zegt niets over je productie, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Wat je ook nog kunt proberen is om je kindje even het toeschietreflex te laten opwekken met live voeden en dan te gaan kolven. Of kindje aan de ene borst, kolf aan de andere werkt vaak ook. Kun je je vertrouwen in het kolven weer even herstellen. Succes!
3 maanden geleden
In de avond maak je in verhouding minder melk aan. Vaak kan je het meeste kolven in de ochtend. Dus evt in de ochtend nog nakolven na de eerste voeding? Of een uurtje na de eerste voeding? Dat is voor mij altijd de beste manier om wat extra voorraad aan te leggen.
3 maanden geleden
Luister deze podcast eens.
https://open.spotify.com/show/1zZcYK3JgXTP8Xcw7XGd3W?si=xyauNVmaTMyQyarT_PrK2A
Vol met tips over hoe je melk laat stromen die in je borsten zit 😉