4 Reacties
3 maanden geleden
Altijd spannend als je kindje ziek is! Dat wil je het liefste overnemen als mama. Belangrijk dat ze voldoende drinkt en ook voldoende plast. En dat doet ze zo te lezen ook. Veel slapen is goed en wat ook altijd helpt is knuffelen bij mama. Meestal knappen ze daar ook snel van op.
Mocht ze verkouden zijn, kun je het bed nog wat schuin zetten, zodat ze gemakkelijker kan slapen. En wellicht vannacht bij jullie laten slapen?
Mijn ervaring is dat na een zetpil, de koorts na ongeveer 1-2 dagen echt wel zakt. Maar snap je bezorgdheid goed!
3 maanden geleden
Mijne is 3,5 maand oud en had van de week ook koorts, maar dat kwam door de waterpokken! (Opgelopen op de kinderopvang.)
‘s Nachts was het ook bal, ik mocht hem niet weg leggen en hij wilde alleen maar bij me liggen. Zetpil werkte wel tijdelijk om de koorts te verlagen. Verder veel slapen en jengelen (hij voelde zich echt niet lekker, heel zielig!)
Belangrijkste is dat ze tussendoor alert is en dat ze plasluiers heeft (dan weet je in ieder geval dat ze vocht binnenkrijgt).
Hopelijk is ze snel weer beter! Overigens zou ik na 4 dagen koorts wel weer contact opnemen of bij ernstige sufheid.
3 maanden geleden
Ons dochtertje van 12 weken heeft al sinds ze 7 weken oud is 5x koorts gehad. Iedere keer gebeld, 2 keer op de SEH gezien, niks uitgekomen dan behalve dat de ontstekingswaarden een beetje verhoogd zijn. Vandaag weer zelfde geval, koorts, maar geen focus.. elke keer naar huis gestuurd worden, weet niet meer waar ik goed aan doe