11 Reacties
4 maanden geleden
Geef je dr genoeg gelegenheid? Bij onze eerste kindje gingen we er te snel heel. Onze tweede valt binnen 10-15min weer in slaap, soms met een beetje gepruttel en gedraai, pas als ze echt gaat huilen gaan we er heen
4 maanden geleden
Wij leggen onze hand op haar billen en wiebelen haar een beetje heen en weer. Soms een paar minuten en andere keren na 10 minuten valt ze meestal wel weer in slaap.
4 maanden geleden
Idd de ruimte geven maar zit hem ook in een goed ritme hebben. Soms dan leggen we ze te vroeg er weer in. En dan koppelen ze het moeilijk. Ik raad je slaaptipsvoorbabys.nl aan! Je hebt ook een digitale gids voor de eerste 16 weken. Ideaal. Mijn zoontje slaapt sochtends 1,5 uur, smiddags 2,5 uur en namiddag half uurtje/uurtje. Dit doet die nu sinds deze week. Was wel even investeren. Ik heb wel al bij mijn andere zoontje een consult gehad. Waardoor ik veel tips nog wist.
4 maanden geleden
Reactie op Kkraaij
Idd de ruimte geven maar zit hem ook in een goed ritme hebben. Soms dan leg ...
Hi! Vraagje: ik heb wel de voorbeeldroutines van slaaptipsvoorbaby’s en vraag me af of deze newborngids nog een meerwaarde is? Ben even benieuwd naar jouw ervaring. Het ritme van slaaptipsvoorbaby’s werkte heel goed voor mijn (nu 2 jaar oude) zoon. Mijn dochter kan nog niet zelfstandig slapen en heeft dus meer hulp nodig/ kost meer moeite. Staat er veel nieuws in deze newborngids?
4 maanden geleden
Reactie op Kkraaij
Hoeveel weken is jou kindje?
4 maanden geleden
Reactie op Kkraaij
Zou je eens een voorbeeld willen geven van een waardevolle tip die in de digitale gids van slaaptipsvoorbabys.nl staat?
Ik ben altijd een beetje huiverig voor dit soort dingen…
4 maanden geleden
Reactie op Kkraaij
Hoi! Ik probeer dit schema ook aan te houden. De voeding van 11 uur en 14;30 zit best lang tussen vooral als je kind wakker wordt rond 13:30. Meestal wilt hij na wakker worden meteen voeden. Hoe doe jij dit?
4 maanden geleden
Reactie op Emmm1987
Hoi! Ik probeer dit schema ook aan te houden. De voeding van 11 uur en 14;3 ...
Onze dame had dit ook, we gaven haar dan de voeding gewoon na het wakker worden. Dit ervanuitgaande dat er niet korter dan ongeveer 2 uur tussen zat.
Ik merk nu ze ouder wordt dat ze niet meer direct na elk slaapje een voeding wilt maar ook gewoon even tevreden kan liggen. Ze is nu bijna 11 weken.
4 maanden geleden
Reactie op Emmm1987
Hoi! Ik probeer dit schema ook aan te houden. De voeding van 11 uur en 14;3 ...
Ik geef afgekolfte melk en ben dit gaan aanvullen met kunst 1 schepje waardoor ik nu op flessen van 180 uit kom. Die van half 11 drinkt die dan bijv eerst 140 ofzo op en dan zit er nog wat in zn flesje.. die geef ik dan later in het uur nog of net voor zn middag slaapje. En dat doe ik dus elke keer (deelvoedingen) sinds dat ik dit doe (en het hem lukt) slaapt hij de nacht door. Geen voeding nodig soms wel even een speentje.