266 Reacties

één jaar geleden

- ik voel me goed! - nachtrust is ruk met een dochter van 13 maanden. - net weer ritme in sociaal leven en werk sinds vorige bevalling. - absolute must: Fedde&Kees laken - zonde: zijslaapkussens, onnodig grote voedingskussens, LAKENTJES. Aub niet teveel van kopen. Je baby ligt al snel in slaapzak en af en toe een deken. Een lakentje nooit.

één jaar geleden

Leuk topic. Mijn vraag is: hebben jullie ook een warme buik in de nacht. En is dat eigenlijk erg ? Nu ga ik maar steeds zonder deken liggen. Om af te koelen maar hou eigenlijk wel van warmte. Antwoorden op jou vragen. Beetje misselijk en gevoelige tepels, wel pas 4.4 zwanger. Hoop dat het hierbij blijft. Snachts ben ik nu minstens 2x naar de wc en lig ik vaak wakker er na. Voel me oké, alleen tijdens het hardlopen niet vooruit te branden. Word mijn eerste dus heb nog geen tips.

één jaar geleden

Eessy, hier nog niet opgevallen van specifiek een warme buik. Maar wel warmer in bed, terwijl ik overdag het juist kouder heb. Weet nog wel dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap later steeds juist een koude buik had, maar dat hoort ook blijkbaar.

één jaar geleden

Wat hier echt miskopen of onnodige kopen waren: - white noise apparaat en puckababy piep slaapzak. Beide nooit gebruikt. Vooral pas kopen als je nodig denkt te hebben! - elektrische dubbele borstkolf. Ik bleek een aversie te hebben tegen het gevoel en geluid van elektrische pomp, uiteindelijk nog 6 maanden gekolfd met een handkolf van 35 euro en de elektrische van 300 euro maar verkocht op marktplaats.. als het kan, boek een kolfconsult!

één jaar geleden

Reactie op LiEW

Wat hier echt miskopen of onnodige kopen waren: - white noise apparaat en p ...
Zo geinig dit! Ik zweer bij de puckababy en numsy! 😂😂

één jaar geleden

-bijna geen, soms een misselijkheidsvlaag als ik te lang wacht met ontbijten en iets vermoeider / lui -ja soms nergens last van -nachtrust gaat top, 9 uur per nacht 😅 -wel moe en lui, vooral op sportief gebied -ik ben een maand op vakantie en dat gaat prima 🥳 -de rest geen idee

2 maanden geleden

Zijn er meer kindjes waarbij het spugen juist erger lijkt te worden? Ons meisje is morgen 12 weken. Heeft steeds wel wát gespuugd (mondje terug), maar tegenwoordig moet ze (en ik ook 🙈) regelmatig droge kleren aan en hebben we een (of twee) kletsnatte hydrofieldoek(en) per voeding. Ik dacht dat het juist minder moest worden. Verder doet ze het hartstikke goed, hoor! Groeit als een malle en is eigenlijk altijd vrolijk.

2 maanden geleden

Reactie op Steffie 83

Zijn er meer kindjes waarbij het spugen juist erger lijkt te worden? Ons me ...
Ja hier ook! In het begin geen spuger, pas na weken viel het op. Vond het zo vervelend voor hem… en het stinkt, kleding vies, altijd slabbers om… op aanraden van het consultatiebureau nu Johannesbroodpitmeel (Kruidvat) door de fles en dit werkt als een trein: hij heeft nu al dagen niet gespuugd, ook niet bij het liggen op z’n buik. Misschien helpt het ook voor jou

2 maanden geleden

Reactie op Steffie 83

Zijn er meer kindjes waarbij het spugen juist erger lijkt te worden? Ons me ...
Hadden wij ook! Omdat ze verder goed groeide op advies van CB niet gestart met verdikken van voeding oid. Ze is supervrolijk en doet het goed. Volgens hen kwam dit doordat ze simpelweg bewegelijker zijn op deze leeftijd en het klepje van de slokdarm nog niet vol ontwikkeld. Die combi kan zorgen voor meer spugen. Vond ik wel logisch klinken!

2 maanden geleden

Reactie op Steffie 83

Zijn er meer kindjes waarbij het spugen juist erger lijkt te worden? Ons me ...
Was hier ook rond die leeftijd (borstvoeding). Duurde 2 weken, nu weer nauwelijsk

2 maanden geleden

Hier spuugt ze ook sinds een week of 2 meer. Ze is woensdag 14weken. Dacht dat het kwam omdat ik weer begonnen was met roken door alle stress.

2 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Hier spuugt ze ook sinds een week of 2 meer. Ze is woensdag 14weken. Dacht ...
Roken kan klachten zoals spugen, krampjes en diarree bij je baby kan veroorzaken. Maar.. beter evengoed blijven borstvoeden dan kunstvoeding. https://borstvoeding.com/aanverwant/roken-2/

2 maanden geleden

Reactie op Steffie 83

Zijn er meer kindjes waarbij het spugen juist erger lijkt te worden? Ons me ...
Baby’s worden rond deze leeftijd beweeglijker en beginnen hun buikspieren meer te gebruiken. En dat in combinatie met het onderontwikkelde klepje van de slokdarm zorgt er idd voor dat ze vaker gaan spugen. Dat was mij verteld door een OT (occupational therapist) voor baby’s. Mijn dochter spuugde eerst bijna nooit en nu doet ze het regelmatig.

2 maanden geleden

Geen idee of de vraag hier maar maar vind het onzin om hier een topic voor te openen haha. Wat is een leuk oppas invulboek? Mijn dochtertje gaat over een paar weken een vaste dag naar opa en oma en eens in de zoveel tijd naar tante toe. Ik wil dan graag een boek aanschaffen waar de voedingen, slaapjes en luiers in geschreven kunnen worden. Ik heb wel wat rond gekeken online maar ik vind dat er maar weinig plek is om in te vullen. Uiteraard kan een notitieboekje ook maar vond invulboek leuk🥰

2 maanden geleden

3 korte vragen; - is het heel erg dat ik niet wist dat je spenen na een maand moet vervangen? Ik kook ze wel netjes uit en let natuurlijk op de kwaliteit. 😅 Maar gauw nieuwe aanschaffen, denk ik? -Tips voor leuk speelgoed? -Iemand ervaring met baby einstein dreams

2 maanden geleden

Reactie op mamaaa24

3 korte vragen; - is het heel erg dat ik niet wist dat je spenen na een ma ...
Hier is speelgoed van Lamaze een succes! En alles wat knispert haha

2 maanden geleden

Reactie op mamaaa24

3 korte vragen; - is het heel erg dat ik niet wist dat je spenen na een ma ...
Qua spenen ligt het er denk ik ook aan hoeveel je er hebt en hoevaak je afwisselt. Gebruik je maar 1 speen is die sneller aan vervanging toe dan al heb je er bijv 4. Dan kan je er langer mee doen snap je?

2 maanden geleden

Reactie op Mimdg

Qua spenen ligt het er denk ik ook aan hoeveel je er hebt en hoevaak je afw ...
Na een paar weken kwam ik erachter dat je die doosjes waar sommigen van de speentjes in zitten, ook kunt gebruiken als magnetron sterilisator 👍🏼

2 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Hier is speelgoed van Lamaze een succes! En alles wat knispert haha
Hier ook! Wij hebben Freddie de vuurvlieg en die is echt favoriet.

2 maanden geleden

Reactie op Bambi0912

Hier ook! Wij hebben Freddie de vuurvlieg en die is echt favoriet.
Ik ben door jullie geinfluenced, en vandaag komt Kapitein Kalamari binnen 😍