267 Reacties

één maand geleden

Mijn dochtertje heeft net letterlijk haar hele fles uitgespuugd. Het kwam er gewoon met een golf uit.. Ze was niet druk aan het doen en verder gewoon vrolijk. Dan kan het geen kwaad denk ik, toch?

één maand geleden

Reactie op ElineB1994

Mijn dochtertje heeft net letterlijk haar hele fles uitgespuugd. Het kwam e ...
Hebben wij ook eens gehad. Toen had ze ook wat verhoging. Dus toen even gelaten, alleen gevoed toen ze erom vroeg. Denk niet dat het kwaad kan.

één maand geleden

Wij zijn gestart met oefenhapjes geven aan onze dochter. Nu is ze ook regelmatig bij mijn schoonmoeder en krijgt ze daar vaak appelmoes aangeboden. Afgelopen nacht had ze echt extreme krampjes en gister heeft ze daar dus best wat lepels appelmoes gekregen. 😅 Hier zit natuurlijk aardig wat toegevoegde suiker in. Van ons krijgt ze 100% fruit of groente, evt met wat bv verdund. Zouden die krampjes hierdoor kunnen komen denken jullie?

één maand geleden

Hi, hoe doen jullie het als jullie veranderen van merk flesvoeding? Mengen in een flesje of bijv een flesje vervangen met de andere voeding?

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

Wij zijn gestart met oefenhapjes geven aan onze dochter. Nu is ze ook regel ...
Of het aan de suiker ligt, durf ik niet te zeggen. Al is puur groente of fruit sowieso beter. Ik ben wel benieuwd wat 'best wat lepels' zijn. Oefenhapjes is om te wennen aan de smaak en het eten met een lepeltje, maar liever geen grote hoeveelheden. Zal dat de reden kunnen zijn?

één maand geleden

Reactie op Mimdg

Hi, hoe doen jullie het als jullie veranderen van merk flesvoeding? Mengen ...
Ik heb het per fles gedaan. Dus de 1e dag 1 fles, de 2e dag 2 flessen, enz.

één maand geleden

Zoontje doet steeds als hij op zijn buikje ligt zijn billen omhoog en beentjes naar zich toe trekken. Soort rups en hij komt er een stukje mee vooruit als ik zijn voetjes wat tegenhou haha. Zo grappig om te zien

één maand geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Zoontje doet steeds als hij op zijn buikje ligt zijn billen omhoog en beent ...
Haha, dit doet ons dochtertje ook als er speelgoed buiten haar bereik ligt. Ik noemde het ook al rupsen 😂

één maand geleden

Reactie op Mimdg

Hi, hoe doen jullie het als jullie veranderen van merk flesvoeding? Mengen ...
Ik heb elke dag een schepje vervangen. Eerste dag bijv 1 schepje van het nieuwe merk en 5 van de oude. Daarna 2 schepjes nieuwe merk en 4 schepjes oude, etc. Ging prima op deze manier...

één maand geleden

Even een vraagje. Ik geef sinds een dikke maand volledig flesvoeding. Nu heeft mijn dochtertje al 4 dagen niet gepoept. Ik weet dat het met borstvoeding normaal is als ze 10 dagen geen ontlasting hebben, maar met flesvoeding eigenlijk niet. Wanneer moet ik aan de bel trekken?

één maand geleden

Hi, Meisje van 5 en een halve maand vindt alle oefenhapjes helemaal lekker. Maar spuugt opeens veel meer, er liggen echt hele plassen op het speelkleed/in haar bedje. Kan dit door de hapjes komen?

één maand geleden

Reactie op LcvG

Hi, Meisje van 5 en een halve maand vindt alle oefenhapjes helemaal lekke ...
Beweegt ze meer dan eerst? Ligt ze veel op haar buik?

één maand geleden

Reactie op ElineB1994

Beweegt ze meer dan eerst? Ligt ze veel op haar buik?
Hmm meer weet ik niet. Ze ligt inderdaad best veel op haar buik, slaapt ook op de buik.

één maand geleden

Reactie op LcvG

Hmm meer weet ik niet. Ze ligt inderdaad best veel op haar buik, slaapt ook ...
Hier is het in ieder geval veel erger sinds ze zich steeds op haar buik rolt. Maar als je twijfelt ivm de hapjes, zou ik zeker gewoon even contact met het CB opnemen ☺️

één maand geleden

Benieuwd hoe dit bij jullie gaat. Wij hebben thuis een erg kleine badkamer met een douche cabine. Nu heb ik haar de laatste periode altijd in haar eigen badje gedaan die dan net in onze badkamer paste. Ik merk dat het nu niet echt fijn meer is om haar in haar eigen badje te doen omdat ze continue met haar hoofdje omhoog wilt en daardoor niet relaxt meer wilt liggen. Nog meer mensen met een kleine badkamer zonder een vast bad? Hoe doen jullie dit…

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

Benieuwd hoe dit bij jullie gaat. Wij hebben thuis een erg kleine badkamer ...
Wij douchen met haar en hebben een badring voor op de grond gekocht voor als ze beter kan zitten.

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

Benieuwd hoe dit bij jullie gaat. Wij hebben thuis een erg kleine badkamer ...
Samen douchen met papa of mama!

één maand geleden

Reactie op Mimdg

Samen douchen met papa of mama!
Ja dat kan inderdaad, maar dan moeten we ook altijd met z’n 2en zijn. Of doen jullie dit alleen?

25 dagen geleden

Reactie op Essmee1996

Benieuwd hoe dit bij jullie gaat. Wij hebben thuis een erg kleine badkamer ...
Soms gaan we samen douchen. Ik leg onze dochter op een aankleedkussen op de grond in de bakamer, ga eerst zelf even m'n haren wassen en zo. Dan kleed ik haar uit en douchen we nog even samen (zo fijn dat huid op huid 🥰). Daarna leg ik haar weer op het aankleedkussen, schiet zelf even een badjas aan en dan help ik eerst haar en dan mezelf. Later, als ze zelfstandig kan zitten, zet ik haar zittend in het babybadje in de douche. Kan ze toch lekker in bad.

25 dagen geleden

Reactie op Essmee1996

Ja dat kan inderdaad, maar dan moeten we ook altijd met z’n 2en zijn. Of do ...
Als mijn man met haar doucht geef ik haar aan en pak ik haar ook weer om af te drogen. Maar zelf doe ik het ook alleen, lekker in een warme doek op de grond. Zelf haren wassen en douchen, dan pak ik haar en douchen we samen. Dan lag ik haar weer in de omslagdoek (1 van optidee, mega zacht en warm!) en vaak is ze dan zo chill dat ik ook nog even daarna kan douchen. Ze is zelfs nog een keertje in slaap gevallen toen🤣