267 Reacties

25 dagen geleden

Ik heb de wipstoel met een celstof matje (zo eentje die je ook moest hebben in je kraampakket) erin, dan leg ik een handdoekje van haar er in. Dan zeep ik haar in op het aankleedkussen, terwijl ik de douche warm laat worden, dan stappen we er onder, als zij klaar is, zet ik haar in het wippertje, vouw de handdoek om haar heen en douche dan zelf. De badkamer is namelijk lekker warm en ingepakt en vast kan er niks gebeuren.

25 dagen geleden

Zijn er meer kindjes die nog niet begonnen zijn met oefenhapjes? Mijn zoontje is van 30 april, en kijkt nog niet het eten uit de mond. Zo lang hij dit niet doet, lijkt me dat hij er ook nog niet klaar voor is. Is dit herkenbaar? Hebben meerdere mama's/kindjes dit? 🙃

25 dagen geleden

Reactie op Myroosz

Zijn er meer kindjes die nog niet begonnen zijn met oefenhapjes? Mijn zoont ...
Hier ook niet hoor. Mijn dochtertje is van 25 april en die heb ik pas voor ‘de grap’ een hapje gegeven, dit was geen succes🤣 Dus ik wacht er ook nog even mee want ze is er niet echt mee bezig :)

25 dagen geleden

Reactie op Myroosz

Zijn er meer kindjes die nog niet begonnen zijn met oefenhapjes? Mijn zoont ...
Hier ook nog niet begonnen hoor! Dochter is ook van eind april. Wij starten rond 5,5-6 maanden.

24 dagen geleden

Hoe gaan de nachten bij jullie? Bij ons is het drama op dit moment. 2 weken heeft ze een nachtje door geslapen en afgelopen nacht heeft ze denk ik wel 3x willen drinken. Ook kan ze echt moeilijk in slaap komen, en slaapt ze snachts dan ook vaak tussen ons in. Herkenbaar voor iemand…?

24 dagen geleden

Heeft iemand ervaring met een draadloze flessenwarmer? Ik vraag mij namelijk af of het makkelijk schoon te maken is etc als je er moedermelk mee gaat opwarmen. Of hoe zit zoiets?

24 dagen geleden

Reactie op Gerlinda96

Heeft iemand ervaring met een draadloze flessenwarmer? Ik vraag mij namelij ...
Wij hebben die van Vulpes Goods. Opzich prima ding. Ook goed schoon te maken, je laat dan wat water of azijn op het gedeelte lopen waar de melk verwarmd word, op de hoogste stand verwarmen en daarna met een schone doek afnemen. Tenminste dat is hoe wij het doen!

24 dagen geleden

Reactie op Essmee1996

Hoe gaan de nachten bij jullie? Bij ons is het drama op dit moment. 2 weken ...
Hier hetzelfde. Voor het eerst een nacht doorgeslapen, toen werd hij ziek en nu zit hij al 1,5 week in een soort slaapregressie. Ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe. Max 2 uur aan een stuk slapen. Soms zelfs na 1 uur alweer wakker. Wil alleen maar drinken dus komt veel vaker in de nacht. Overdag kan hij er ook prima 2,5 a 3 uur tussen laten. Ik voed hem dan omdat hij anders niet oké is.. maar voelt ook weer heel dubbel. Hoe lang duurt zo iets? Gaat dit echt over? Ik heb soms het idee dat er geen einde aan komt...

24 dagen geleden

Hi mamas, ik ben best into wol, en zeker voor de winter die straks gaat komen. Ik heb al een alwero wollen deken met zijn naam erop alleen die gebruik ik dus nooit omdat hij zo ontzettend veel haren loslaat. Het zijn geen pluizen maar echt haartjes. Alles zit onder en daar baal ik zo van. Heeft er iemand tips hiervoor?

24 dagen geleden

Reactie op NMMH

Hi mamas, ik ben best into wol, en zeker voor de winter die straks gaat kom ...
Alwero is dacht ik best een goed merk, maar het klinkt alsof de kwaliteit van de deken niet best is. Kun je contact opnemen met de leverancier?

24 dagen geleden

Iemand tips wat te doen met baby om haar iets meer te kunnen stimuleren? Ik heb een burn-out en de deur uitgaan lukt fysiek bijna niet (naast kinderen naar en van school rijden), maar ik merk dat ze iets meer uitdaging kan gebruiken dan vooral spelen in de box.

24 dagen geleden

Reactie op Steffie 83

Iemand tips wat te doen met baby om haar iets meer te kunnen stimuleren? Ik ...
Hier is spelen op de grond al heel anders! Ze draait om haar as en gaat al naar achteren. Ik heb haar vandaag op de grond op haar kamertje laten spelen terwijl ik haar kleertjes aan het uitzoeken was, plezier dat ze had! En ik nog wat nuttigs gedaan ook. Sterkte!

22 dagen geleden

Hebben hier mensen een muziekmobiel boven het bedje van hun kindje hangen?

22 dagen geleden

Reactie op Essmee1996

Hebben hier mensen een muziekmobiel boven het bedje van hun kindje hangen?
Bij onze peuter wel. Bij de baby niet, die heeft een muziekdoosje in de vensterbank staan. Vanwaar je vraag?

22 dagen geleden

Mijn kleintje zit heel vaak met haar vingers in haar ogen te pulken. Ik ben echt bang dat ze zichzelf dadelijk iets kapot maakt in haar ogen. Wat kan ik hier het beste aan doen? Ik ben niet altijd op tijd om haar handen uit haar ogen te halen.

22 dagen geleden

Reactie op Steffie 83

Bij onze peuter wel. Bij de baby niet, die heeft een muziekdoosje in de ve ...
Wellicht als zij straks in haar eigen bedje gaat slapen, ze makkelijker in slaap zal vallen? Dit gaat nog niet heel goed op dit moment…

22 dagen geleden

Kan je speenmaat 2 gebruiken voor papfles? Ik heb dr Brown fles.

22 dagen geleden

Reactie op ElineB1994

Mijn kleintje zit heel vaak met haar vingers in haar ogen te pulken. Ik ben ...
Deed ons zoontje tot voor kort ook. Zelfs met gesprongen adertjes tot gevolg :( Nu is het gewrijf in zijn ogen ineens helemaal voorbij en is hij vooral bezig met zn buikspieren trainen haha. Misschien is het een fase? Net als het ontdekken van de tong oid?

21 dagen geleden

Hoe hebben jullie het aangepakt met pindakaas en ei te geven aan de kleine ivm allergie en met hoeveel maanden?

21 dagen geleden

Reactie op Kayyl

Hoe hebben jullie het aangepakt met pindakaas en ei te geven aan de kleine ...
Wij volgen op wat het CB heeft verteld. Als ze goed kunnen slakken. Een week lang pindakaas. Steeds een theelepeltje meer. Max 3 theelepels. Het zelfde voor ei. Na de hand 1 x per week pindakaas en 1 x per week ei aanbieden. Wij maken scrembled eggs en dan super klein.