267 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op Lisaflower123

Wij volgen op wat het CB heeft verteld. Als ze goed kunnen slakken. Een wee ...
Slakken is slikken hahaah

21 dagen geleden

Wat kan ik doen mijn dochter is bijna 6 maanden en nu neusverkouden

21 dagen geleden

Reactie op Rosita Bal

Wat kan ik doen mijn dochter is bijna 6 maanden en nu neusverkouden
Er staat op de website van 24baby een artikel over geschreven https://www.24baby.nl/baby/babykwaaltjes/baby-verkouden/

19 dagen geleden

Hi allemaal! Mijn kindje van 5 maanden heeft net maar 30ml van zijn avondfles gedronken en is in slaap gevallen. Ik ben heel bang dat we daardoor een rommelige nacht hebben. Tegenwoordig komt hij normaal gesproken ergens tussen 3 en 5 voor de nachtvoeding. Droomvoedingen hebben wij nooit gedaan, maar zit er nu aan te denken om hem zo nog te voeden als wij zelf naar bed gaan. Wat denken jullie?

19 dagen geleden

Reactie op NikitaAshley

Hi allemaal! Mijn kindje van 5 maanden heeft net maar 30ml van zijn avondfl ...
Ik zou het zo laten en hem zelf laten komen. Wij hadden dit hier eerder ook al eens en kwam gewoon op haar normale uur daarna.

18 dagen geleden

Mijn kindje is de hele dag bezig met alles in z’n mond te stoppen.. tandjes!! Maar dan echt alles, zelfs boekjes lezen, het boekje gaat het liefst in z’n mond… De koelbijt ringen gaan er doorheen. Iemand herkenning of tips, van dit moet je doen? :) Vandaag paracetamol gegeven omdat ik dacht dat hij misschien veel last had. Maar veel verschil merk ik niet.

17 dagen geleden

Hoe geven jullie ei aan jullie kindjes? Hardgekookt of gebakken? En hoe krijg je het dan smeuig?

17 dagen geleden

Hoe valt Zara naar jullie mening? Mijn zoon is 2,5 maar niet bepaald klein, neem ik dan. De 2 of 3 jaar voor hem? En mijn dochter is 5 maanden, 65cm, neem ik dan maar 68 of 74 voor haar?

17 dagen geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Hoe geven jullie ei aan jullie kindjes? Hardgekookt of gebakken? En hoe kr ...
Ik doe hardgekookt en dan een beetje mee pureren met de groente.

17 dagen geleden

Reactie op OMaxime

Mijn kindje is de hele dag bezig met alles in z’n mond te stoppen.. tandjes ...
Ik zou zeggen: het is een fase 😊

17 dagen geleden

Wie heeft zo’n ‘bumbo seat’? Aanrader? Vanaf welke leeftijd dan?

17 dagen geleden

Reactie op molOfOneBoy

Hoe valt Zara naar jullie mening? Mijn zoon is 2,5 maar niet bepaald klein, ...
Volgens mij valt zara redelijk klein inderdaad

15 dagen geleden

Reactie op molOfOneBoy

Hoe valt Zara naar jullie mening? Mijn zoon is 2,5 maar niet bepaald klein, ...
Ik vind Zara klein vallen! Mijn dochter is niet zo groot. Past nu heel soms maat 68 maar zit voornamelijk in 62. Toen zij eigenlijk maat 56 had paste ze de rompers in maat 68. Rompers vallen dus klein vind ik en de rest ligt aan het model

15 dagen geleden

Heeft iemand tips voor een fijne bedbumper voor in het ledikantje? Mijn dochtertje ligt snachts vaak met haar armpje door de spijlen en ben bang dat ze zichzelf pijn gaat doen

15 dagen geleden

Hoe vaak en hoeveel ml zouden jullie kunstvoeding geven aan een kindje van 5 maanden en 8 kg? Officieel zou ze 1,2 ltr mogen, maar verdeeld over 5 flessen is te veel per fles.

15 dagen geleden

Reactie op Steffie 83

Hoe vaak en hoeveel ml zouden jullie kunstvoeding geven aan een kindje van ...
En met 6 flessen komt het beroerd uit met slaapjes 🤷‍♀️ Wakker 7:30 (fles) Slapen 10:00 Wakker ongeveer 11:30 (fles) Slapen 14:00/14:30 Wakker 16:00/16:30 (borst) (Fles) Slapen 19:00/19:30 Nacht: borst

15 dagen geleden

Reactie op Steffie 83

Hoe vaak en hoeveel ml zouden jullie kunstvoeding geven aan een kindje van ...
Mijn dochtertje krijgt tussen de 900ml en 1l. Is wel een kilo lichter. Ik zou vooral kijken wat jouw kindje nodig heeft. CB zei hier dat ze naar 4x 180+6 moest, maar dat is niet haalbaar voor haar.

15 dagen geleden

Reactie op MDKF

Wie heeft zo’n ‘bumbo seat’? Aanrader? Vanaf welke leeftijd dan?
De bumbo seat wordt verkocht als stoel voor kindjes die nog niet zelf kunnen zitten. Maar dat is eigenlijk helemaal niet goed voor hun heupen. Je forceert dan je kindje in een positie waar ze zelf eigenlijk nog niet in kunnen blijven en ze kunnen er ook niet uit. Er is ook niet heel veel bewegingsvrijheid in die stoeltjes zelfs als ze wel zelf goed zitten. Wanneer je kindje kan zitten kun je eigenlijk beter gewoon een kinderstoel gebruiken.

13 dagen geleden

Reactie op molOfOneBoy

Hoe valt Zara naar jullie mening? Mijn zoon is 2,5 maar niet bepaald klein, ...
Ligt er een beetje aan. Het model van de kleertjes doet ook veel. Er zijn zat shirtjes die wijd vallen die dan lang gedragen kunnen worden. Strakke dingen vallen m.i. ook redelijk klein, maar als iets wijd valt qua model is t meteen ook echt groot

13 dagen geleden

2 vragen; - mijn dochtertje heeft al een paar dagen hardere ontlasting. Ze lijkt ook veel moeite te moeten doen om het eruit te krijgen, en het zijn steeds kleine keuteltjes. Vandaag zag ik ineens dat we grijze plekjes in zaten. Iemand hetzelfde gehad? Is dit alarmerend of gewoon maandag even cb bellen? - mijn dochtertje probeert te kruipen, maar schuift de hele tijd met haar gezichtje over de grond. Op bed of de bank is dit niet erg, maar op de vloer lijkt me dit erg pijnlijk. Hoe kan ik haar stimuleren om haar hoofdje op te tillen als ze 'kruipt'?