266 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Kayyl

Is het raar dat ik nog steeds geen ritme heb kwa tijden van slaapjes en fle ...
Hier ook niet. Geen ritme, we routine. Dus geen vaste tijden, maar wel gewoontes rondom bedtijd bijvoorbeeld. Ze wordt ‘s ochtends uit zichzelf wakker, maar wel altijd op een andere tijd, dus startpunt van de dag is altijd anders. Ik vind het wel prima zo, want iedere dag ziet er qua activiteiten ook anders uit. Alle handelingen zijn verder wel herkenbaar. Onze kleine gaat er goed op. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Kayyl

Is het raar dat ik nog steeds geen ritme heb kwa tijden van slaapjes en fle ...
Haha nee inderdaad niet raar! Gewoon lekker je kindje volgen. Ik probeer nu ze bijna naar de opvang gaat wel iets van ritme te krijgen in de avond, ze slaapt meestal ongeveer even lang in de nacht dus dat is wel handig, maar zelfs dat lukt niet elke avond omdat de avondvoeding niet altijd uitkomt of ze gewoon nog niet moe is. Als ze naar twee slaapjes gaan komt er meestal vanzelf meer ritme (vanaf 6/9 maanden).

2 maanden geleden

Reactie op OMaxime

Mijn zoontje dronk eerst per keer altijd 1 borst, dus kolfde ik ook steeds ...
Ik heb geen officieel advies haha, maar hier wisselt ze ook tussen 1 en 2 borsten. Als ik meteen na de voeding kolf doe ik alleen de laatste of niet gedronken borst, maar als ik kolf wanneer ik normaal zou voeden doe ik er twee. Kindjes krijgen de borst leger dan een kolfapparaat, dus met 1 borst komt er bij mij geen hele voeding uit. Anders zou ik dus te weinig kolven. Dit heb ik bij de vorige ook altijd gedaan. En als ik soms iets teveel kolf, kan ik daarmee ook een beetje (extra) voorraad aanleggen dus dat is ook wel handig. Hopelijk heb je hier wat aan en zeg ik niet iets geks haha!

2 maanden geleden

Reactie op Kayyl

Is het raar dat ik nog steeds geen ritme heb kwa tijden van slaapjes en fle ...
Dit hebben wij ook. Mega irritant he?

2 maanden geleden

Welke baby schopt nog meer druk met zn benen in de lucht rond 4/5 u in de nacht? Zo vervelend. Vaak wordt ie alleen rustig als ik hem naast me neer leg

2 maanden geleden

En onze zoon drinkt’s ochtends echt bijna niks. Meer die dit hebben? Alsof hij dan te druk is met ontdekken

2 maanden geleden

Reactie op mbw90

En onze zoon drinkt’s ochtends echt bijna niks. Meer die dit hebben? Alsof ...
Hier ook, maar ook de hele dag aan het huilen… heeft KMA.

2 maanden geleden

Reactie op jennixje

Is het normaal dat hij zo erg zweet had gewoon een korte broek aan en een r ...
Mijn dochtertje zweet ook heel erg in de auto. Mijn airco werkt ook niet meer top. Maar ze huilde ook echt heel hard omdat ze t zo warm had, echt sneu. Ik ben op zoek gegaan en kwam toen dit tegen: Bekijk AeroMoov Air Layer Autostoel Groep 0+ - Vanilla op: https://www.bol.com/nl/p/aeromoov-air-layer-autostoel-groep-0-vanilla/9300000153482026?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Het houdt het zweten niet tegen maar het ademt wat meer dan gewoon het stof van de maxicosi. Ze zit sinds dit ding weer chiller in de auto!

2 maanden geleden

Weet iemand hoe lang diarree kan duren door het rota-vaccin?

2 maanden geleden

Reactie op Steffie 83

Weet iemand hoe lang diarree kan duren door het rota-vaccin?
Hier had hij tot 14 dagen na het vaccin nog last van buikpijn en diarree.

2 maanden geleden

Reactie op mbw90

En onze zoon drinkt’s ochtends echt bijna niks. Meer die dit hebben? Alsof ...
Herkenbaar. Hij drinkt ook zó onrustig die eerste fles... Heel beweeglijk..

2 maanden geleden

Reactie op Pinkk

Hier had hij tot 14 dagen na het vaccin nog last van buikpijn en diarree.
Poeh.. dat is lang!

2 maanden geleden

Reactie op jennixje

Is het normaal dat hij zo erg zweet had gewoon een korte broek aan en een r ...
Een airlayer was hier dé oplossing! Echt 100% het geld waard. Helemaal droog nu elke keer 🙏🏻

2 maanden geleden

Reactie op Steffie 83

Poeh.. dat is lang!
Yes! Maar hij was een van de weinigen die er zó last van had. Dit schijnt maar 10% te hebben..

2 maanden geleden

Reactie op mbw90

Welke baby schopt nog meer druk met zn benen in de lucht rond 4/5 u in de n ...
Nunki lakentje van Fedde & Kees was hier écht de oplossing voor!

2 maanden geleden

Reactie op Kayyl

Is het raar dat ik nog steeds geen ritme heb kwa tijden van slaapjes en fle ...
Zeker niet raar. Wel irritant soms 😂😂

2 maanden geleden

Zoontje 6-4 is EXTREEM winderig. Laat de hele dag en nacht scheetjes. Soms heeft ie er geen last van, soms wel. Krijgt uitsluitend bv, neemt geen speen. Flessen al paar keer gewisseld (drinkt uit allemaal, gasvorming zelfde). Drinkt nu uit de Difrax Mammafeel. Herkent iemand dat?

2 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Zoontje 6-4 is EXTREEM winderig. Laat de hele dag en nacht scheetjes. Soms ...
Mijn dochtertje heeft dat ongeveer de eerste 4 maanden gehad. Echt de hele dag en nacht door. Opeens realiseerden we ons dat het een heel stuk minder was geworden, maar geen idee waarom. Ook uitsluitend bv t/m nu. Qua eten is er bij mij ook niets veranderd..

2 maanden geleden

Nog meer kindjes die de oefenhapjes niet zo lekker vinden nog? Zijn nu bijna 2 weken bezig. Eerst pompoen een aantal dagen en nu bloemkool. Maar hij vindt het maar niks. Spuwt het uit. Ik wil hem ook niet forceren dus vraag me af of ik niet beter even kan stoppen ermee

2 maanden geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Nog meer kindjes die de oefenhapjes niet zo lekker vinden nog? Zijn nu bijn ...
Het is handig om voor de 6 maanden te beginnen, maar het hoeft niet. Wij hebben ook wat weken gewacht omdat ze totaal geen interesse in eten toonde. Nu eet ze sinds 3 dagen wat hapjes en dat gaat nu goed. Je kunt kiezen om te blijven oefenen tot hij het wel wil, of het misschien een week laten rusten tot hij meer interesse lijkt te hebben. Gelukkig is de druk nu nog niet zo hoog 😁