267 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Mamavan2lievemeisjes

Het is handig om voor de 6 maanden te beginnen, maar het hoeft niet. Wij he ...
Denk dat ik idd even stop. Thanks!

2 maanden geleden

Zweten jullie kindjes ook zo erg bij de fles? Altijd is zijn nekje/haren nat, met de laatste fles is het heel ze hoofdje..

2 maanden geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Nog meer kindjes die de oefenhapjes niet zo lekker vinden nog? Zijn nu bijn ...
Onze zoon en inmiddels ook dochter zijn gek op de 4+ maanden hapjes van ellas kitchen gaan erin alsof het verboden koekjes zijn. Wellicht die eens proberen. De fruitsmaakjes vind ik zelf ook lekker. De smaakjes met groente en fruit eet ik zelf niet, maar de kids vreten ze.

2 maanden geleden

Iemand nog tips wat ik mijn kleine holle vat kan voeren 🤣. Evi is van 30-04-24 en inmiddels een week geleden al met hapjes begonnen omdat ze mijn eten letterlijk uit mijn mond keek. Nu krijgt ze ongeveer 60/70 gram knijp groente/fruit van Ellas kitchen 4+ maanden per dag af en toe een broodkorstje en sinds vanavond een aantal wortelpuffs en uiteraard haar gebruikelijke borstvoeding die ze ook nog gretig drinkt nadat ze flink gegeten heeft. Ze heeft voor de groente/fruit hapjes zo'n speciale speen waar je normaal stukjes fruit in stopt werkt fantastisch. Ze houdt hem geregeld al zelf vast zelfs. Maar merk dat ze behoefte heeft aan vastere dingen 😅. Der broer was iets ouder in der tijd die at alleen al vanaf 8 weken paar hapjes yoghurt per dag en ook alleen als hij het zag😅. Zij gebaard zelfs al dat ze wil happen/eten en oh wee als ik dan melk aanbied wordt ze nog net niet agressief 😱. Dus help ik zoek ideeën 😅. Nb. CJG zei afgelopen week dat we mochten beginnen en dat we mochten experimenteren zolang ze geen klachten krijgt.

2 maanden geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Denk dat ik idd even stop. Thanks!
Succes! Zoete aardappel is hier trouwens altijd goed bevallen haha, wie weet kun je dat eens proberen wanneer je het weer probeert 😁

2 maanden geleden

Reactie op Kayyl

Zweten jullie kindjes ook zo erg bij de fles? Altijd is zijn nekje/haren na ...
Hier ook bij borstvoeden, vooral aan het einde van de dag. Is toch hard werken, drinken!

2 maanden geleden

Maken jullie de kindjes waker uit hun slaapjes? Onze dochter heeft een aantal dagen op rij een ochtendslaapje langer dan 1,5 uur. Ik weet niet goed of je ze dan moet wakker maken of laten slapen.

2 maanden geleden

Reactie op mariamartini

Maken jullie de kindjes waker uit hun slaapjes? Onze dochter heeft een aant ...
Ik laat ze het zelf bepalen, tenzij we ergens een afspraak oid hebben. Die van ons gedijen daar het best op 😊

2 maanden geleden

Reactie op mariamartini

Maken jullie de kindjes waker uit hun slaapjes? Onze dochter heeft een aant ...
Als ik mijn zoontje zelf laat bepalen dan gaat het echt elke keer onrustig de rest van de dag. Hier dus toch gekozen om elke dag t zelfde te doen. Zo weet ik precies wanneer die moe genoeg is om zelfstandig in slaap te vallen.

2 maanden geleden

Tips om het rollen van buik naar rug te stimuleren? Sinds een week rolt mijn dochter nu op haar buik wat ze heel soepel doet. Soms heb ik het idee dat ze iets te ver door rolt dan ze zelf wilt en dan dus op haar buik beland. Ze zet het na een aantal minuten op het schreeuwen als ze terug op haar rug wilt. Ik heb tot nu toe nog geen handigheidje gevonden om die beweging met haar te oefenen en te stimuleren. Hoe doen jullie dit?

2 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Tips om het rollen van buik naar rug te stimuleren? Sinds een week rolt mij ...
Ik heb een yt video gevonden waarin het goed uitgelegd wordt. https://youtu.be/H9O0cPh2bsM?si=sueeNmSZH4cqHbnl

2 maanden geleden

Reactie op Buchukimchi

Ik heb een yt video gevonden waarin het goed uitgelegd wordt. https://yout ...
Oh top! Dankjewel

één maand geleden

Reactie op Kayyl

Zweten jullie kindjes ook zo erg bij de fles? Altijd is zijn nekje/haren na ...
Sinds ik op speen 2 ben overgegaan veel minder. Gebruik je nog de juiste speen?

één maand geleden

Meer dames die na 2e bevalling geen gewone tampons meer in kan houden? Ze vallen uit als ze “vol” zitten en ik nies of lach. 🤓🤔

één maand geleden

Reactie op MBBB.

Meer dames die na 2e bevalling geen gewone tampons meer in kan houden? Ze v ...
Ik had dit laatst ook toen hij vol zat. Wat vreselijk 🥲

één maand geleden

Ugh. Mijn kleintje van 4 maanden schreeuwt alles bij elkaar als ik snachts haar luiertje verschoon. Ik heb het een aantal weken niet hoeven doen, omdat er dan maar een klein plasje in zat. Echter sinds een paar dagen heeft ze haar luier zo nat dat ze niet verder wil slapen, tenzij ik haar verschoon. Maar zodra ik haar dus neerleg begint ze heel paniekerig te huilen. En is iedereen klaarwakker 😣

één maand geleden

Reactie op Cateautje

Sinds ik op speen 2 ben overgegaan veel minder. Gebruik je nog de juiste sp ...
Ik geef borstvoeding en tog zweet mijn kind veel tijdens het drinken

één maand geleden

Reactie op ElineB1994

Ugh. Mijn kleintje van 4 maanden schreeuwt alles bij elkaar als ik snachts ...
Ohhh dat is precies wat je niet wil midden in de nacht 🫠 Wij doen onze zoon voor de nacht een grotere luier om (maat 3 ipv 2). Die zit in de ochtend ook goed vol, maar overstroomt niet en hij ervaart er geen ongemak van.

één maand geleden

Reactie op L_S

Ohhh dat is precies wat je niet wil midden in de nacht 🫠 Wij doen onze zoo ...
Haha nee inderdaad! Bedankt voor je tip, ga ik eens proberen! 🤣

één maand geleden

Reactie op Tooka

Ik geef borstvoeding en tog zweet mijn kind veel tijdens het drinken
Misschien wat gaatjes bijprikken ook ;-P