267 Reacties

één maand geleden

Wat is het slaapritme van jullie baby? Mijn meisje krijgt bv en ik probeer haar nog steeds zo laat mogelijk te voeden. Benieuwd hoe andere moeders dit doen!

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

Wat is het slaapritme van jullie baby? Mijn meisje krijgt bv en ik probeer ...
Ik voed rond 22:00. En voorheen kwam m'n zoontje dan rond 4;00/5:00 en 7;00/8:00. Als ik moet werken maak ik hem rond 3:00/3:30 wakker zodat ik hem rond 6:30 nog kan voeden voor ik naar m'n werk ga. Nu zit zit hij in de 4maanden dip dus is hij soms rond 1:30/2;00 al wakker. Ik probeer het dan eerst met een speentje en dan komt ie vaak rond 2:30/3:00, dan voed ik hem en daarna komt hij rond 6:00/7:00.

één maand geleden

De afgelopen 2 weken verliest mijn baby’tje haar haren. Het valt vooral op als ik haar in bad gedaan heb. Dan liggen er meerdere haartjes van haar in bad. Iemand enig idee hoe dit komt? En wat ik hier eventueel kan/ moet aan doen? Ze is 4 maanden oud.

één maand geleden

Ik zoek erkenning, mijn zoontje heeft deze week de tweede week KDV en nu is hij niet tevreden en wilt alleen maar aan de borst om te slapen. Kan zo gewoon twee uur met hem zitten en dan weg leggen en dan huilt hij en dan begint het overnieuw. Nog meer moeders die het zo ervaren

één maand geleden

Reactie op MDKF

De afgelopen 2 weken verliest mijn baby’tje haar haren. Het valt vooral op ...
Ze verliest haar nesthaar. Dit is een normaal verschijnsel. Ervoor in de plaats krijgt ze gewoon nieuwe haartjes

één maand geleden

Reactie op Lovestory

Leren jullie je kindje al zelfstandig slapen? Mijn vriend en ik willen dat ...
Mag ik vragen welke speen jullie gebruiken? En hoe bedoel je zelfstandig slapen? Bedoel je haar in haar bedje leggen en zelf in slaap laten vallen?

één maand geleden

Reactie op Kayyl

Hoelang laten jullie je kindje slapen voor ze de nacht in gaan?
Ik volg hierin haar eigen ritme, dus het is niet elke avond hetzelfde. Ik begon op een gegeven moment te letten op wanneer ze zelf haar nachtslaap in ging, dat bleek tussen 21 en 22.30 te zijn. Dus als ik rond die tijd zie dat ze moe wordt, maak ik haar klaar voor bed en laat haar dan haar nachtslaap in gaan. Het maakt dan niet echt uit hoe lang ze daarvoor wakker is geweest. Nu is ze best een makkelijke avondslaper, dus weet niet of dat altijd zo werkt.

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

Wat is het slaapritme van jullie baby? Mijn meisje krijgt bv en ik probeer ...
Ze gaat hier uit zichzelf ongeveer tussen 21 en 22.30 haar nachtslaap in. Ik geef bv op verzoek, dus kijk even of het qua voeding een beetje uitkomt. Meestal is dat wel zo. Als ik zie dat ze moe wordt en het nog geen tijd is om te voeden, voed ik haar toch nog even voor ze gaat slapen. Ze slaapt nu de nacht door, maar voordat ze dat deed gaf ik nog een droomvoeding in bed als ik ging slapen, zodat ik dan meteen een blok met haar mee kon slapen. Hopelijk heb je hier wat aan!

één maand geleden

Zijn er meer kindjes die belachelijk weinig drinken op het moment? Ons meisje is nu 17 weken. Het begon een week of 3 geleden, toen liet ze steeds 20 á 30 ml over (ik geef combi bv/kv, ze krijgt nutrilon content omdat ze eerst veel te veel wilde drinken). Na de vaccinaties kreeg ze een week diarree, ik dacht dat het daar aan lag. Maar dat is nu al een poosje over. Ze laat de laatste week makkelijk 60ml per fles over en slaat zelfs sommige dagen een fles over. Nu had ze genoeg reserves hoor, ze zat ruim boven de +2 🙈, maar ze is nu in 3 weken tijd maar 200 gram gegroeid. (En dan nog zit ze boven de +2 😬) Vanmorgen heeft ze maar 60ml gedronken. Ze plast wel gewoon. Dus eigenlijk doet ze het heel goed en in theorie is er niets aan de hand, maar ik vind het wel een beetje gek.

één maand geleden

Reactie op Steffie 83

Zijn er meer kindjes die belachelijk weinig drinken op het moment? Ons meis ...
Vermoedelijk een sprongetje. Is volgens mij typisch daarvoor.

één maand geleden

Vraagje! Heeft jullie kindje ook van die koude armpjes na een nacht slapen? Rest van het lijfje zit heerlijk in een slaapzak, maar de armpjes niet. Die worden daardoor heel koud. Maar om nu een lange mouwen slaapzak aan te doen vind ik ook zo wat. Die zijn vaak ook dikker. Hoe doen jullie dat?

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Vraagje! Heeft jullie kindje ook van die koude armpjes na een nacht slapen? ...
Een iets dikker truitje aandoen

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Vraagje! Heeft jullie kindje ook van die koude armpjes na een nacht slapen? ...
Ik doe er een vestje over. Scheelt gedoe met over het hoofdje doen, en die kun je als ze al slaapt nog aan of uittrekken als je toch denkt dat het te warm of koud is. En je kunt dat helemaal dicht, of deels open doen.

één maand geleden

Even geen babyvraag, maar zijn er nog meer vrouwen die zoveel last hebben van afscheiding sinds de bevalling? 😅

één maand geleden

Reactie op malouna

Even geen babyvraag, maar zijn er nog meer vrouwen die zoveel last hebben v ...
Dat had ik voor de bevalling. Na de bevalling was het bij mij juist heel droog. Nu weer normaal

één maand geleden

Reactie op malouna

Even geen babyvraag, maar zijn er nog meer vrouwen die zoveel last hebben v ...
Ja! Heel veel! Loop nog steeds te klootviolen met inlegkruisjes en onderbroeken. Wil gewoon weer een string aan 😩 Maar dat werkt dus niet 😕

één maand geleden

Reactie op Hjc29

Vraagje! Heeft jullie kindje ook van die koude armpjes na een nacht slapen? ...
Ik doe voor de nacht een romper met lange mouw aan, met dit warme weer is dat vaak voldoende

één maand geleden

Komt jullie baby altijd zelf voor voeding? Wij hebben vaste tijden die we aanhouden maar ze komt zelf eigenlijk bijna nooit voor de fles. We houden 4 uur aan maar als het aan haar ligt kan er zo langer tussen zitten. Twijfel dus nu of het wel goed is wat we doen maar echt langer als 4 uur er tussen overdag mag dat wel?

één maand geleden

Reactie op biancaLS

Komt jullie baby altijd zelf voor voeding? Wij hebben vaste tijden die we a ...
Hier wisselt het een beetje. Soms geeft ze het zelf aan, maar soms zit er 5 uur tussen. Dat vind ik overdag wel de max, dus dan ga ik toch voeden. 's Nachts slaapt ze wel door. Ondanks de wisselingen tussen 2 en 5 uur, drinkt ze elke dag 5x, dus dat lijkt me dan wel prima. Soms drinkt ze 7 minuten en soms een half uur, dat zal vast ook meespelen. Ze is nu 5 maanden.

één maand geleden

Reactie op Mamavan2lievemeisjes

Mag ik vragen welke speen jullie gebruiken? En hoe bedoel je zelfstandig sl ...
Wat bij mijn zoontje werkte is een slaapdiertje dat geluid en sterren laat zien wat ik elke nacht voor het slapen aanzet en steving inbakeren met een lakentje, zodat hij niet kan omrollen in bed en gevoel van geborgenheid heeft. Verder half slapend in bed leggen en dan gewoon laten. Mijn zoontje kijkt altijd 10/15 minuten naar ze sterren en word dan helemaal rustig. Daarna valt hij inslaap. Misschien werkt dat voor jullie. Stap voor stap.