267 Reacties

één maand geleden

Zijn hier nog baby’s die af en toe op hun zij rollen in hun slaapzak maar anders nooit?

één maand geleden

Ons zoontje van bijna 5 maanden heeft zen 2 tandjes onderin al bijna staan, nu heeft hij zulke zure dunne poep, 2/3 poepluiers per dag is dit normaal?

één maand geleden

Zijn jullie al begonnen met hapjes geven aan je baby? Nog handige tips met hoe mee te geven naar de opvang, klaarmaken van de hapjes?

één maand geleden

Reactie op Kayyl

Ons zoontje van bijna 5 maanden heeft zen 2 tandjes onderin al bijna staan, ...
Ja hoor, geen zorgen maken. Bij tandjes komt diaree vaak voor

één maand geleden

Mijn dochtertje heeft lichte verhoging, een rood wangetje, kwijlt heel veel en is onrustig aan de fles. Maar ik zie en voel nog geen doorkomende tandjes in haar mondje. Kan dat nog even duren, of is het misschien toch iets anders?

één maand geleden

Reactie op ElineB1994

Mijn dochtertje heeft lichte verhoging, een rood wangetje, kwijlt heel veel ...
Één rood wangetje duidt volgens mij wel altijd op een tandje, maar dat kan dan ook nog even duren. Soms was er hier een lastigere periode, en na 1,5e week ofzo zag ik dan een puntje van een tandje haha. Dat verklaarde dan een hoop. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van een komt het tandje snel!

één maand geleden

Reactie op Essmee1996

Zijn jullie al begonnen met hapjes geven aan je baby? Nog handige tips met ...
Het klaarmaken kan nu nog super simpel. Eén soort groenten (later 2) in stukjes stomen (dan hou je meer vitamines over dan met koken) en met een vorkje of lepeltje prakken. Klein beetje plantaardige olie erin. Dit maakt het smeuïger en geeft meteen goede vetten. Ik doe het altijd in een klein bakje in de koelkast en maak daar drie dagen achter elkaar een beetje van warm in de magnetron op een stenen bordje. Als het iets te droog is doe ik er na het opwarmen soms nog wat van mijn melk in, je kan ook een klein beetje kookvocht toevoegen. Ik geef het vanaf 6 maanden in een bakje mee aan de opvang, en doe dat in het koeltasje bij mijn voedingen (als je kv geeft natuurlijk zonder de voeding). Als het echt een voeding gaat vervangen kun je het ook afwegen en porties maken. Je kunt dan ook 3 verschillende "gerechten" maken voor langere tijd, het meeste in porties invriezen en dat dan wisselend ontdooien. Denk eraan dat spinazie niet in de magnetron mag worden opgewarmd. Hou het in ieder geval lekker makkelijk voor jezelf. Zo lang je kleine maar lekker groenten kan eten is het helemaal goed. Succes 😁

één maand geleden

Wat heeft jullie baby aan ‘s nachts, nu het steeds kouder wordt? En welke TOG slaapzak?

één maand geleden

Reactie op OMaxime

Wat heeft jullie baby aan ‘s nachts, nu het steeds kouder wordt? En welke T ...
Bij ons op de slaapkamers is het tussen de 18-19 graden. Ze draagt een romper met lange mouwen en een katoenen pyjama met lange mouw en lange broek. Daarover een slaapzak met TOG 2.0. Voorheen sliep ze altijd in een puckababy van 0.5 maar was haar duidelijk te koud.

één maand geleden

Reactie op MDKF

Bij ons op de slaapkamers is het tussen de 18-19 graden. Ze draagt een romp ...
Hier inderdaad ook zoiets. Romper met lange mouwen en slaapzak 2,5 TOG.

één maand geleden

Reactie op MDKF

Bij ons op de slaapkamers is het tussen de 18-19 graden. Ze draagt een romp ...
Oké! Ik ook eigenlijk nu, maar ik merk dat hij nog steeds koude armpjes heeft, ondanks de twee laagjes.. Bij jullie ook..? maar een slaapzak met mouwen is geloof ik al een winter slaapzak en gelijk al wel warm…

één maand geleden

Reactie op OMaxime

Oké! Ik ook eigenlijk nu, maar ik merk dat hij nog steeds koude armpjes hee ...
Geen koude armpjes hier maar wel steeds koude handjes. Maar om nú handschoenen aan te doen… 😅de rest voelt wel oké aan. Onze slaapzak met TOG 2.5 is ook een winterslaapzak met afritsbare mouwtjes. Ik heb ze er nog af gedaan maar mocht ze koude armpjes hebben zou ik ze zeker wel al aandoen hoor! Ik heb voor deze winter ook dikkere pyjama’s gekocht al want vrees dat ze sowieso te koud zal hebben in die katoenen.

één maand geleden

Reactie op MDKF

Geen koude armpjes hier maar wel steeds koude handjes. Maar om nú handschoe ...
Ja ook herkenbaar.. Koude handjes!! Misschien is een warmere pyjama wel een goed idee ja.. terwijl z’n beentjes wel lekker warm zijn steeds. Ah en ik denk dan, moet ik hem nu al warm aankleden terwijl de winter nog moet beginnen.. dan heb ik zometeen niks meer om hem nog warmer aan te kleden! Heb ik dan gewoon een koukleumpje?

één maand geleden

Reactie op MDKF

Geen koude armpjes hier maar wel steeds koude handjes. Maar om nú handschoe ...
En ik ga denk ik ook een slaapzak aanschaffen met mouwen ja! Nog best lastig te vinden onder de 3 TOG. Welke heb jij?

één maand geleden

Reactie op OMaxime

En ik ga denk ik ook een slaapzak aanschaffen met mouwen ja! Nog best lasti ...
Ik heb er 1tje van Poetree. Hele degelijke slaapzak! Wel kunnen kopen op een uitverkoop 🙈

één maand geleden

Reactie op OMaxime

Ja ook herkenbaar.. Koude handjes!! Misschien is een warmere pyjama wel ee ...
Zo denk ik ook, maar daar vinden we dan wel weer iets anders op waarschijnlijk 🙈onze dochter heeft het eigenlijk nog nooit echt koud gehad, ook niet als newborn, integendeel zelfs. Dus wel even aanpassen nu.

één maand geleden

Laten jullie je baby’s ook op hun buik slapen als ze omgerold zijn in bed?

één maand geleden

Reactie op mariamartini

Laten jullie je baby’s ook op hun buik slapen als ze omgerold zijn in bed?
Zeker! Als ze kunnen omrollen naar hun buik, kunnen ze dan andersom ook

één maand geleden

Reactie op Slineena89

Zeker! Als ze kunnen omrollen naar hun buik, kunnen ze dan andersom ook
Dit is niet waar hoor🙈 Mijn dochtertje kan al weken omrollen naar haar buik maar terug lukt d’r niet🤭

één maand geleden

Mijn dochter is de afgelopen dagen echt mega hyperactief. Heel hard gillen enorm hard trappen met de benen. In haar bed en op het kleed draait ze hier door rondjes om haar as. Ondertussen weinig slapen soms niet eens 2 uren overdag. Meer die dit hebben?