3 Reacties
3 maanden geleden
Verlengen is in deze fase erg lastig als ze het nu al niet doet. Je zit in sprong 4 en de slaapregressie komt eraan. Mijn ervaring is dat verlengen alleen gaat als je de tijd hebt om bijv zodra ze wakker is meteen op te springen en met jouw hulp of teruggeven speen haar verder te laten slapen of bijv meteen overhevelen draagzak of kinderwagen als dat helpt. Mijn dochter is van 1-4 en zit in de slaapregressie. Slaapjes in bed zijn maar 30 min. Ga ik naast haar in ons bed liggen of in de draagzak dan Slaapt ze makkelijk 1 tot 2u. Succes!
3 maanden geleden
Hier was het hetzelfde tot vorige week! Toen opeens een paar dagen dat hij af en toe een langer dutje deed en sinds een paar dagen elk dutje langer. Hij is 16 weken nu. Ik verlengde ook altijd door in onze armen te nemen en dan verder te laten slapen, maar probeerde eerst altijd de speen in bed. Dit wilde hij eerst absoluut niet. 2 weken geleden oid pakte hij wel opeens de speen een keer en sindsdien ging het elke dag iets beter. Zou dus vooral doorzetten en elk dutje weer proberen. Het hangt hier wel samen met zelfstandig in slaap vallen, dat lukt nu ook opeens en daarvoor niet.
3 maanden geleden
Geen tips maar wel herkenning dus ik volg even.
Ben ook van plan om het gewoon te blijven proberen.
Nu ook bezig om wakker weg te leggen want zelfstandig inslapen kan helpen om dutjes te verlengen