9 Reacties

3 maanden geleden

Ieder kindje is anders hierin, maar dit kan ook een verwerking zijn van de prikkels op de dag. Ook dit is een fase en zal minder gaan worden. Het is alleen extra zwaar, als je de hele dag al bezig bent en even tijd voor je zelf wil. Of als je op tijd naar bed wil. Ik ging met de kleine in ons bed liggen. Hij lag dan op mij of lekker strak tegen mij als we allebei op ons zij lagen. En heel veel sshh-en. Het duurde even, maar hij werd uiteindelijk wel rustig. Volg je moeder gevoel hierin en sterkte!!

3 maanden geleden

Hier hetzelfde. We denken nu vaak, ze heeft een schone luier, ze heeft gegeten, dan laat maar even huilen. We gaan dan om de 5 minuten terug om even het speentje te geven en een aai over de bol met een liedje, dan lopen we weer naar beneden.

3 maanden geleden

Reactie op Ella321

Hier hetzelfde. We denken nu vaak, ze heeft een schone luier, ze heeft geg ...
Hoelang blijft ze dan door huilen

3 maanden geleden

We zijn er nu net mee gestart. Gisteren lag ze van 8 tot 9 te slapen en toen werd ze wakker en kwam niet meer in slaap. Om half 10 terug in bedje gelegd met deze methode en voor 11 uur sliep ze. (Was tussendoor wel af en toe stil)

3 maanden geleden

Ik zou hem absoluut niet laten huilen, ze zijn nog veel te klein en kunnen zichzelf nog helemaal niet kalmeren. Daarom duurt het ook zo lang voor hij slaapt, hij ervaart extreem veel stress en z'n lichaam zit vol met cortisol. Dit is gewoon schadelijk op de lange termijn. Ik zou hem gewoon lekker bij je nemen, ze leren het vanzelf! Ik moest m'n zoontje elke avond en elk dutje wiegen tot hij sliep, sinds 2 dagen kan hij opeens zelfstandig in slaap vallen. Daar hebben we helemaal niks voor hoeven doen behalve geborgenheid bieden en laten weten dat we er altijd zijn voor hem. Hij is nu 16 weken. Hij heeft jullie nu gewoon nodig blijkbaar.

3 maanden geleden

Reactie op Kersvmama

Ik zou hem absoluut niet laten huilen, ze zijn nog veel te klein en kunnen ...
Mee eens. Ik vind het nogal heftig om zo’n kleintje maar te laten huilen, ze hebben nu juist onze hulp zo nodig met slapen. Dit is allemaal tijdelijk. Slaap training is prima vanaf 6 maanden (als dat je ding is), want dan kunnen ze leren zelf in slaap te vallen, nu nog niet.

3 maanden geleden

Er zit natuurlijk wel verschil in het soort huiltje. Als ze echt overstuur is blijven we erbij, maar zodra ze weer stil is lopen we naar beneden.

3 maanden geleden

Reactie op Ella321

Er zit natuurlijk wel verschil in het soort huiltje. Als ze echt overstuur ...
Eens. Hier ontprikkeld ze soms een beetje door te jammeren. Bij ons eerste kindje reageerden we bij elke kick maar omdat zij de 2e is kunnen we er niet altijd direct heen (als we onze peuter bv net in bed leggen), en dan merk je dat ze soms na 3-5min een beetje gepruttel/gemiep toch in slaap valt. Nu kan onze 2e al veel beter zelf in slaap vallen dan onze eerste. Krijg je denk ik zelf het beste gevoel bij bij je eigen kindje, iedereen is net weer anders natuurlijk

3 maanden geleden

Reactie op Meisjesmamma

Eens. Hier ontprikkeld ze soms een beetje door te jammeren. Bij ons eerste ...
Maar na 3 tor 5 minuten een beetje gepruttel gemiep is toch heeeel anders dan anderhalf uur keihard laten huilen? Dat staat in TS haar bericht in ieder geval...