21 Reacties

3 maanden geleden

Hoii! Lees onderstaande. :)

3 maanden geleden

Reactie op mrshmllw

Wat goed!!! Dank dank dank 🙏

3 maanden geleden

Reactie op mrshmllw

Wat ik me dan wel af vraag, hoe zit het met ingevroren afgekolfde melk? Is dat dan nog wel voldoende calorierijk als het bijvoorbeeld 2 maanden in de diepvries heeft gezeten?

3 maanden geleden

Reactie op Anne..91

Wat ik me dan wel af vraag, hoe zit het met ingevroren afgekolfde melk? Is ...
Voedingswaarden worden van iets mindere kwaliteit. En waarschijnlijk komt je kleintje dan een keertje vaker. Maar het maagje van je baby is van een bepaalde grootte, en krijgt daardoor wel een vol gevoel. De vertering kan dan wat sneller verlopen. Zelfde dat er savonds veel meer vet in je bv zit voor de nacht in te gaan. En sochtend er vooral veel “water” in zit. Daarom is die hoeveelheid in ml veel meer dan savonds. Maar doordat het geconcentreerder is, langer voldaan. Haha wat een verhaal, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben😅

3 maanden geleden

Hoe zit dat dan precies want mijn baby wil en drinkt makkelijk 160ml weg afgekolfde borstvoeding en ik kolf max 120 als ik geluk heb

3 maanden geleden

Reactie op VierApril

Hoe zit dat dan precies want mijn baby wil en drinkt makkelijk 160ml weg af ...
Voor een flesje hoeft je baby veel minder moeite te doen om het eruit te krijgen. Dus krijgt hij later het gevoel van vol zitten. Ook is het zo dat na 4 maanden je melk direct aanmaakt en gaat stromen tijdens het drinken. Een baby haalt er meer uit dan een kolf. Als je baby echt te weinig heeft dan krijg je weer een regeldagje waardoor je melk weer wordt afgestemd op je baby. (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd!)

3 maanden geleden

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Ik loop bij de kinderarts en die zegt dat met bv je juist 150 a 200cc mag geven. Ik geef mijn zoon dan ook 180cc melk als hij gekolfd in een flesje krijgt.

3 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Ik loop bij de kinderarts en die ze ...
Als jouw kindje daarmee verzadigd is, lekker doen!! Ik probeer alleen te zeggen dat maatstaven met ml geven aan je baby anders is dan kv. Dit doordat de samenstelling bij iedereen anders is en baby afhankelijk.

3 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan niet elke keer 180 cc kolven.

3 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Hier geef ik weleens 240cc afgekolfde melk. Dit drinkt hij dan ook op. Met minder niet tevreden, ook niet als we er even een fopspeen in doen om de zuigbehoefte te stillen. Hij huilt dan echt om meer voeding 🙈

3 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Hier geef ik weleens 240cc afgekolfde melk. Dit drinkt hij dan ook op. Met ...
Hoeveel weken is jouw baby? Mijn baby drinkt Max 150 echt niet meer…

3 maanden geleden

Borstvoeding past zich aan aan de behoefte van jouw kindje. Dus als hij meer vet nodig heeft ofzo, dan maak je dat als moeder zo aan in dezelfde 150cc. Dat doet kunstvoeding niet 😊. Mijn dochter krijgt 150cc +5 scheppen kunstvoeding. Dronk toen met borstvoeding afgekolfde max 120cc. 210+ 7 schepjes kunstvoeding vind ik altijd heftig. Dat rekt die maagjes, zo op😅 maar iedereen kijkt wat zijn of haar kindje nodig heeft

3 maanden geleden

Reactie op Annick33

Borstvoeding past zich aan aan de behoefte van jouw kindje. Dus als hij mee ...
Precies! Zo denk ik er ook over.

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem0852

Hoeveel weken is jouw baby? Mijn baby drinkt Max 150 echt niet meer…
17 weken/morgen 4 maanden

3 maanden geleden

Reactie op Annieke18

17 weken/morgen 4 maanden
Dan verschilt het echt wel per baby. Als ik kijk naar het gewicht van onze baby en met de formule / aantal flessen op een dag kom echt uit op Max 130 cc. En meer dan dit drinkt onze baby ook niet.

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem0852

Dan verschilt het echt wel per baby. Als ik kijk naar het gewicht van onze ...
Ja, verschilt sowieso per baby. Hij drinkt ook weleens minder hoor 😊 Hij drinkt 6 voedingen en weegt 8,5KG🙈 uitgaande van 120ml voor zijn leeftijd kom ik uit op 170ml per fles.

3 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Ja, verschilt sowieso per baby. Hij drinkt ook weleens minder hoor 😊 Hij d ...
Wat goed! Ik dacht dat wij een binkie hadden met 7,8 kg 🥹. Hoe gaan de nachten? Slaapt hij door?

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem0852

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kan niet elke keer 180 cc kolven. ...
Ik kolf tussen de 150 en 190 per keer. Maar sowieso heb ik in kraamweek al gekolfd en een vriezer vol dus ik kan als ik niet genoeg kolf altijd een portie maken. Sowieso heb ij porties van 180-190 ingevroren toen al, waardoor ik eigenlijk die eruit haal

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem0852

Wat goed! Ik dacht dat wij een binkie hadden met 7,8 kg 🥹. Hoe gaan de nac ...
Ja, schrok ervan van de week bij het cb… in 3 weken tijd 1kg aangekomen🙈 7,8kg is ook een moooi gewicht! Hij heeft in juli 2 weken doorgeslapen van 2100-0700. Nu sinds begin augustus niet meer. Vaak 1 nachtvoeding en dan de rest overdag/avond. Gister was het bijv 2000 voeding, vannacht om 0200 en toen vanmorgen weer om 0730. Maar is ook weleens anders geweest. Elke keer weer een verrassing. Ga deze week starten met 1 voeding vervangen voor kv. Benieuwd hoe dat gaat.

3 maanden geleden

Reactie op Annieke18

Hier geef ik weleens 240cc afgekolfde melk. Dit drinkt hij dan ook op. Met ...
Hier drinkt onze jongen standaard 210, komt dan ook elke 4 uur. Met minder komt hij elke 2 uur en als het tegenzit eerder🤣🤣