13 Reacties
3 maanden geleden
Ik ben nu sinds 2 dagen de avond fles aan het weglaten. Ik moet zeggen dat ze nu slaapt van 20:00 ongeveer tot 4:00 dan geef ik haar een klein flesje van 90cc deze ga ik langzaam afbouwen. Dan komt ze rond 7:00/7:30 voor de eerste fles. Merk wel dat ze veel beter slaapt nu ik haar niet meer wakker maar voor de fles maar haar gewoon zelf laat komen. Ik vind het wel even lastig dat ze nu weer een nachtflesje krijgt maar denk wel dat ze daar heel snel vanaf zal zijn. Ieder kind is natuurlijk maar ik zou het eens proberen en kijken wat ze doet uit zichzelf…. Wie weet verbaasd ze je en komt ze pas de volgende ochtend
3 maanden geleden
Reactie op MommyfromLua👼🏼&Neva🩷
Ik ben nu sinds 2 dagen de avond fles aan het weglaten. Ik moet zeggen dat ...
Ze is trouwens 4 maanden vandaag en drinkt overdag 4 flessen nu van 180 soms 210 en dan vooral de fles van 19:00 probeer ik wat meer aan te bieden
3 maanden geleden
Wij zijn sinds 4 dagen gestopt met de fles van 22.00. We merkten inderdaad dat we onze dochter wakker moesten maken. Overdag dronk ze nog 4 x 150 en dan de voeding van 22.00 ook 150. Overdag opgehoogd naar 180 en gekeken hoe het ging. Ze wordt wel wakker rond 4u, maar als we de speen erin doen slaapt ze verder. Honger heeft ze dus schijnbaar niet. Dus hier goed gegaan!
3 maanden geleden
Wij hadden precies hetzelfde.
We zijn gewoon gaan proberen die 23:00 fles weg te halen. Even paar dagen dat hij iets korter sliep, werd hij rond 04u wakker maar was even een speentje voldoende.
Nu slaapt hij weer gewoon tot 06-07u door.
Laatse fles is hier dan om 21:00u.
3 maanden geleden
Ons zoontje is nu ook ruim 4 maanden en heeft die late avondfles ook altijd zo slecht gepakt zoals je ook beschrijft. Moesten hem echt wakker maken en dronk dan met moeite vaak nog geen halve fles leeg. Zodoende hebben wij hem toen ‘s nachts zelf laten komen. In het begin kwam hij altijd ergens tussen 1:00u en 4:00u. Op een gegeven moment merkten we dat hij niet echt huilde en kregen we hem gewoon terug in slaap met de speen. Vanaf begin juni (toen hij ruim 2 maanden was) slaapt hij dus al door van 19:30u ‘s avonds tot 6-7u ‘s ochtends. Dus mijn tip, ik zou zeker proberen te stoppen met die avondfles en haar gewoon niet wakker maken. Ze zal dan even moeten wennen en misschien de eerste nachten ‘s nachts komen, maar wie weet gewoon uit automatisme en heeft ze helemaal geen voeding nodig! Wij geven dus al ruim 1,5 maand 4 flessen (7u-11u-15u-19u), eerst van 180+6, nu 210+6. Hij gaat daar heel goed op.
3 maanden geleden
Ja dat is een keuze die je zelf moet maken denk ik.
Onze dochter krijgt om 18.30 de laatste fles en slaapt nu tegenwoordig door tot de volgende ochtend 8.00 uur.
Soms komt ze inderdaad nog 1x rond 04.30.
Doen waar je je goed bij voelt😊!
3 maanden geleden
Hier zit k ook in twijfel over de fles van 3uur, ze krijgt nu de laatste rond 18u en dan naar bed tegen 19u. Evt bied ik haar nog met in slaap gaan maar dat is steeds minder nodig. Om 3u is dan pas de volgende weer, daarvoor maken we haar wakker. Nu op dit moment die van 3u laten vallen kan, maar levert me niets op, ik geef borstvoeding en moet er toch om 3u uit, anders kom ik qua uren niet lekker uit