26 Reacties
2 jaar geleden
Je zou 1kopje Cup a Soup kunnen proberen, dit maakt je bloed iets dikker. Of iets anders met zout. Niet te veel dat is ook niet goed.
2 jaar geleden
Ja ik heb hetzelfde, sinds 17,5 week ook. Ene moment 101/69 andere moment 96/60. Merk ook dat de vermoeidheid hierdoor weer wat terug komt. Duizeligheid of licht in mijn hoofd als ik bijvoorbeeld met de hond buiten ben etc. Ik heb gebeld met de verloskundige toen ik deze bloeddruk zag en de effecten ervan merkte. Zij gaf aan dat dit zelfs voordelig is voor de baby omdat deze nu langer heeft om voedingstoffen op te nemen, alleen voor onszelf soms vervelend. Maar alles behalve gevaarlijk. Pas als je bloeddruk te hoog is dan moeten we zorgen maken dus ik neem het maar voor lief. Maar merk het ook dagelijks in sommige klusjes 😖. Geen tips helaas, de verloskundige zei bouillon maar ik eet de hele dag 🤣 dus ook zoute dingen maar merk niet echt verschil
2 jaar geleden
Hey Meid,
Ik heb hier sinds gisteren heel veel last van (20+5) ik maakte me erg zorgen want had hiervoor nergens last van. Toch naar het ziekenhuis geweest voor de zekerheid. Inderdaad iets meer zout eten en wat meer rust nemen.
2 jaar geleden
Ja, ik ook deze zwangerschap weer. Vorige ook, paar keer van mn stokje gegaan door de zwangerschap heen en 1x met 40+4 een 'ongelukje' gehad met de auto, ik viel weg tijdens het autorijden. Op de snelweg, wat geraakt en gelukkig nog op de vluchtstrook kunnen stoppen op de 1 of andere manier. In vervolg altijd wat te eten en te drinken mee. Lage bloeddruk is vervelend, maar niet perse gevaarlijk, wat een te hoge bloeddruk wel is.
2 jaar geleden
Ik heb er inderdaad ook last van, mijn bloeddruk was dinsdag 90/60 en ik ben ook flauw gevallen. Recht op mijn achterhoofd geland maar gelukkig geen pijn of verwondingen.
Mij werd ook verteld om meer zoute dingen te eten maar dat is alles wat ik doe dus hoeveel zou ik dan wel niet moeten eten?😂
2 jaar geleden
Tip voor bij het opstaan:
Je beenspieren aanspannen. Dan zakt het bloed niet meteen uit je hoofd je benen in. Je beenspieren helpen dan je bloed omhoogstuwen.
2 jaar geleden
Bedankt dames voor het delen van jullie ervaringen en tips. Mijn bloeddruk is vanaf het begin van mijn zwangerschap al laag. Mijn verloskunde zei ook dat het niet gevaarlijk is maar is moeilijk mee om te gaan. Zoutige dingen eten heeft niet veel effect bij mij daarnaast moet eigenlijk mee oppassen omdat ik ook nog schildklierpatiënt ben.
2 jaar geleden
Hier ook 🙋♀️ rustig opstaan en ik probeer niet te lang te staan. Op mijn werk ga ik vaak zitten op een krukje als de rest staat
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Helaas ook niet veel goede tips. Arts en vk zeggen ook dat je er niet zoveel aan kan doen, behalve wat zouts eten. Dat helpt nauwelijks, maar ja. Wat bij mij wel helpt is om overdag juist zoveel mogelijk in beweging te blijven. Bij rust wordt het alleen maar erger
2 jaar geleden
Bij mij nu net als de eerste zwangerschap 100/50, maar heb altijd al een lage bloeddruk gehad. Mijn vk zei dat het nemen van extra calcium de bloeddruk reguleert, ik drink nu elke dag in de pauze een halve liter melk naast mijn ‘normale’ dagelijkse zuivel inname 😄
2 jaar geleden
Hoi, ik heb er ook veel last van, erg duizelig en zwart zien. Het ziekenhuis gaf mij de tip om ORS zakjes te gebruiken, en ik eet wat meer zout, lakrisal of dropjes. Dit helpt soms wat!
2 jaar geleden
Hee! Hier al heel de zwangerschap last van een lage bloeddruk. Toen ik met een buikgriep thuis zat had ik zelfs 93/56. Ik kon toen niet eens opstaan. Ik heb de huisarts gebeld en die adviseerde om de echte cola te drinken. Dit werkt hetzelfde als ORS, maar ook de cafeïne in de Cola zorgt voor een hogere bloeddruk. Na twee glazen zat ik rond de 100/60 en functioneerde ik weer goed.
2 jaar geleden
Hoihoi,
Klopt, voor de kleine kan het gelukkig geen kwaad. Zelf zorg ik er voor altijd cola in huis te hebben en zoute drop/zwart witjes oid in mn tas.
Passen jullie goed op jullie zelf? 😘
Wij hebben ons eerste kindje verloren doordat ik een ernstig auto-ongeluk heb gehad.
Ik raakte onwel door een plotselinge bloeddrukdaling en ben frontaal tegen een boom gereden.
Hierdoor heb ik tijdens deze zwangerschap het advies niet te rijden en te fietsen het tweede trimester.
Wilde dit toch graag met jullie delen.
2 jaar geleden
Reactie op AnneSwiss
Hoihoi,
Klopt, voor de kleine kan het gelukkig geen kwaad. Zelf zorg ik er ...
Oh bah wat een vreselijk verhaal! Dat doet je indd maar weer beseffen dat je zulke klachten serieus moet nemen 😔 hopelijk gaat het wel goed met je!