19 Reacties

2 jaar geleden

Heyhey! Ikzelf heb er nu nog geen ervaring mee maar wij gaan met 5 maanden. Ik denk dat het geen probleem zal zijn zolang je om de twee uur sowieso even stopt om je baby uit de maxi cosi te halen en even hem de tijd geeft om uit te rekken en in een andere houding te houden. Korte pauzes dus. Voor de rest zijn deze babys over het algemeen wel makkelijk ommmee te reizen volgens mij omdat ze gelijk in slaap vallen tijdens een autoritje! Succes!😁

2 jaar geleden

Ik ben wel nieuwsgierig dus ik volg ook even.. Ik begreep namelijk dat een baby maximaal 2 uur per dag in een maxi cosi mag en het aan te raden is om na 1 uur al even eruit te halen..

2 jaar geleden

Hier geen ervaring met een lange autoreis en een baby. Van vrienden weet ik wel dat zij een reis autowieg gebruikten (even googlen). Daar mag je baby veel langer in liggen dan in een maxi cosi. Fijne vakantie!

2 jaar geleden

Geen 21 uur, maar wel 11 uur. Mijn beste tip in vooral rijden als die slaapt. Ookal zit hi/zijj dan al even in de maxicosi! Als het goed is doe je dit soort ritjes niet dagelijks dus je zal echt het ruggetje niet verpesten door af en toe wat langer dan 2 uur in de maxicosi te laten zitten. Als je stopt wel altijd eruit halen en misschien een picknickkleed meenemen zodat je kindje daar even op kan liggen.

2 jaar geleden

Is het misschien een optie om te vliegen?

2 jaar geleden

Reactie op Suzanne123456

Hier geen ervaring met een lange autoreis en een baby. Van vrienden weet ik ...
Oh dat ga ik even bekijken, dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op Klavertje4-92

Ik ben wel nieuwsgierig dus ik volg ook even.. Ik begreep namelijk dat een ...
ja ik las 2/3 uur en dan 20/30 minuten plat liggen. Weet niet of het echt zo slecht is want als je je baby de hele tijd vast hebt liggen ze ook niet in de ideale houding.. maar goed dat is mijn kijk erop🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op tocaqq

Heyhey! Ikzelf heb er nu nog geen ervaring mee maar wij gaan met 5 maanden. ...
Ja baby’s in een auto is vaak heel makkelijk. Rijden elektrisch dus de stops komen er zeker wel genoeg en rijden ook niet gelijk door. Wel met een overnachting.

2 jaar geleden

Wij gaan ook een lange rit maken. En overwegen de maxi cosi jade te huren voor die rit. Dat is een reiswieg die je op de achterbank kunt zetten. Ben je niet beperkt in hoelang je kindje er in mag liggen.

2 jaar geleden

Voor een lange auto rit bestaat er een auto reiswieg maxi cosi jade . Deze hebben we zelf gebruik naar Frankrijk en is ideaal. Als je baby slaapt dan kan je gewoon doorrijden omdat ze plat liggen. Als je deze op de juiste onderstel zet heb je een kinderwagen .

2 jaar geleden

Wij zijn afgelopen weekend naar de Ardennen gereden. Zeker geen 21 uur, maar door de 4+ uur hadden we wel een tussenstop nodig. We rijden elektrisch, met een rijbereik van 450km. We zijn direct na de voeding gaan rijden en zijn pas gaan stoppen toen m'n dochter onrustig werd na 2,5 a 3 uur. Iets kunnen rekken met de fopspeen tot het volgende laadstation. Dit is qua ligduur niet het beste, maar we hebben een autostoeltje dat platter kan (Nuna Pippa uit m'n hoofd) en we doen dit maar 2 a 3 keer per jaar. Auto aan de snellader, allebei even plassen, schone luier, drinken... oohja en hond uitlaten. Voor we het wisten was de auto weer vol. Onze conclusie was, de baby is beperkender dan het rijbereik, dus we plannen de route zo dat we elke 2,5 uur een goede laadvoorziening tegenkomen. En we doen een (3 nachten) tussenstop in Zwitserland. Over 3 weken gaan we naar Italië rijden. Ik vind het spannend, maar door de rit naar de Ardennen weet ik wat ik kan verwachyen

2 jaar geleden

Wij gaan naar Spanje met onze baby van dan 4 mnd. Ik zal wel een loedermoeder zijn, maar wij rijden gewoon door zolang het kan 😂. Die tijden worden even aan de kant geschoven. Uiteraard zullen we geen 6u achterelkaar rijden en zullen we onze baby tijdens de stops laten spelen. Ik heb nog geen tips. Ik wil iig na de voeding gaan rijden, hem in gemakkelijke kleding leggen en vooral hopen dat ie slaapt 😛

2 jaar geleden

Wij zijn bij onze vorige met 4 maanden naar Italië gereden. Ging perfect. Elke 3/4 uur een stop voor eten, luier verschonen en even spelen terwijl de auto aan het laden was

2 jaar geleden

Nog een tip van mijn broer die in zijn eentje met twee kinderen naar Portugal is gereden (3 en 5jaar): Ongeveer 3 uur rijden en dan 1 uur pauze. - neem een lunchbox mee met broodjes etc, zodat de kinderen echt even kunnen spelen ipv wachten op eten in een (weg)restaurant.

2 jaar geleden

Reactie op cestlavie

Wij gaan naar Spanje met onze baby van dan 4 mnd. Ik zal wel een loedermoed ...
hahahs ik denk er ook zo makkelijk over hoor

2 jaar geleden

Reactie op cestlavie

Wij gaan naar Spanje met onze baby van dan 4 mnd. Ik zal wel een loedermoed ...
Precies hetzelfde hier. Als ze lekker slaapt of zich vermaakt, maken we nog mooi wat kilometers

2 jaar geleden

Wij zijn ook met een elektrische auto naar Toscane gereden. De laadpunten waren een grotere uitdaging dan onze 10 weken oude baby. Hij heeft een dag wat lang in de maxi cosi gezeten maar een paar keer per jaar moet dat kunnen. Ik kolfde achterin en kon ook rijdend een flesje geven als hij achterin onrustig werd. Een matje om te verschonen en om te rekken vonden we onmisbaar. We hadden de kinderwagen binnen handbereik en een grote dakkoffer

2 jaar geleden

Wij zijn nu in Frankrijk. Was in totaal 13 uur rijden maar hebben dit in 2 dagen gedaan! We hebben beide dagen 6 uur gereden en in die 6 uur 2 stops van 1,5 uur gemaakt (gezien de wakkertijd). In deze tijd hebben we gevoed en gespeeld en onze peuter van 2,5 had deze tijd ook even nodig haha. Verder hebben wij een jade reiswieg gehuurd zodat ze niet te lang in de maxi cosi hoefde. Ging super!! Onze peuter van 2,5 entertainen was een grotere uitdaging dan de baby haha.