65 Reacties

4 maanden geleden

Ik lees mee!! Zelfde probleem hier

4 maanden geleden

Laat ik nu net dezelfde vraag willen stellen! Herkenbaar, momenteel net in slaap op mijn arm. Hier 11 weken oud. Valt overdag alleen in slaap op de arm met speen of aan de borst. De nachten slaapt hij redelijk goed. Ik lees graag mee!

4 maanden geleden

Lees ook graag even mee.

4 maanden geleden

Ik volg ook even. Dame van 10 weken slaapt heel goed op mama of papa overdag, maar in het ledikantje is een ramp. Mevrouw vecht ook heel vaak tegen de slaap...

4 maanden geleden

mijn dochtertje van ondertussen nu 10 weken doet dit vanaf haar 9 weken zo ongeveer. Dit is gekomen vanzelf, ik legde haar neer op een avond en.boem, ze was zelf in slaap tot 6u de volgende ochtend terwijl zij ook alleen maar aan de borst in slaap viel, onmogelijk aileen. Nu is het dus iedere avond: propere pamper, aanleggen tot wanneer ze zelf stopt met drinken en dan.in haar cosleeper naast me en op zo'n kwartiertje is ze in slaap. Mijn tip zou zijn hun moeheids signalen te volgen, vanaf je ziet dat ze moe wordt haar klaarmaken om te gaan slapen. Maar ook wil ik erbij zeggen dat je kindje dit alleen maar gaat doen wanneer ze er zelf klaar voor is. Succes!

4 maanden geleden

Wij volgen aan de ene kant slaapsignalen , aan de andere kant de wakkertijden in de gaten houden. Dat komt vaak wel overeen en dan kan ik haar wegleggen (wel een speentje) en valt ze zo'n 80 procent van de tijd zelf in slaap. Wij zijn rustig begonnen en niet te dwingend. Lukt het niet, dan weer mee naar beneden en op de arm o.i.d. Op de dagen dat haar broer naar de opvang gaat, heb ik iets meer tijd en blijf ik boven wat rommelen. Als ze dan niet gelijk in slaap valt en ze onrustig is, kan ik even gaan troosten. Geen speciale tips, maar blijven proberen en niet teveel druk er op leggen voor jezelf want dat werkt frustrerend weet ik van onze eerste haha.

4 maanden geleden

Ik let ook op slaapsignalen en wakkertijden. Als ik denk dat hij aan bed toe is baker ik hem in, leg hem in bed en maak alles donker. Witte ruis aan. Vaak vrolijk als ik hem in bed leg maar na enkele minuten begint hij te huilen (soms gelijk). Ik ga dan gewoon elke 5 minuten ongeveer naar hem toe, laat hem in bed liggen, hand op hoofdje/buik en evt speen tot hij weer rustig is. Soms moet ik 5x terug. Soms valt hij direct in slaap. Ik weet dat de meningen over 'laten huilen' verdeeld zijn, maar bovenstaande werkte heel goed bij de 1e, inslapen ging geleidelijk sneller en beter, en die slaapt nu echt voortreffelijk! Vandaar dat wij het nu weer zo doen. En tussendoor zet ik het geluid van de babyfoon uit want anders raak ik zelf overprikkeld 🤭

4 maanden geleden

Mijn zoontje had dit de eerste weken ook. Wilde absoluut niet in de co-sleeper dan was het gillen. Alleen maar op onze borst of tussen ons in. Uiteindelijk ben ik met 3 weken begonnen in het ledikantje. Al sliep hij er maar 3 uurtjes was ik al tevreden zodat hij het zou leren. Het kost wat geduld maar uiteindelijk is hij nu bijna 10 weken en slaapt t nachten in zijn eigen bed. Hij draagt wel een inbaker slaapzak zodat hij rustiger is en niet zichzelf wakker houdt met zijn armen. Nu steeds vaker overdag ook in zijn bed om te wennen. Ik dacht ook dat dit nooooit goed zou komen maar de aanhouder wint… succes 😅

4 maanden geleden

Ik had hetzelfde. Geen speen en alleen wiegend of draagzak in slaap. Ook geen kinderwagen ofzo. Gisteren begonnen met zelfstandig slapen (baby 10 weken). Ik hou sindsdien wakkertijden en slaap signalen in de gaten. Dit gisteren lukte het van de 3 slaapjes 2 keer, vandaag van de 3 slaapjes ook 2 keer. Als het niet lukt probeer ik eerst nog te sussen, maar als ik merk na 30 minuten dat het niet gaat lukken alsnog in draagzak. Elke poging is er 1 😉

4 maanden geleden

Bij werkt het door op de buik te leggen en op rugje kloppen en ineens wilde hij van de week een speen

4 maanden geleden

Het vergt doorzettingsvermogen en veel tijd die je er aan het begin aan kwijt bent (is mijn ervaring bij 2 kindjes die zelf in slaap vallen ook niet hebben uitgevonden). Beide ingebakerd met white noise aan. Zoontje wilde speentje vanaf het begin en onze dochter pas sinds 8 weken (ze is nu 12 weken oud). Letten op wakkertijden maar daarin zijn slaapsignalen wel leidend. Is ze eerder of iets later moe dan de wakkertijd dan houd ik daar aan vast. Werkt top. Doordat ze zelf in slaap valt kan ze ook de slaapcyclussen mooi koppelen zonder hulp van ons. Toen we haar gingen ‘leren’ zelfstandig in te slapen zijn we vaak bij haar moeten blijven of vaak terug moeten gaan om haar na 45 minuten (duur van 1 slaapcyclus) weer in slaap te helpen. Maar dat is het voor ons helemaal niet waard! Zeker met een peuter van 2,5 rondrennen en na 8 uur hebben we rust en tijd voor elkaar of onszelf als de kindjes heerlijk liggen te slapen☺️

4 maanden geleden

Misschien op haar zij proberen? Dat is hier overdag de truc om zelf in slaap te vallen.

4 maanden geleden

Ik vol ook de slaapsignalen en wakertijden. Die helo heel goed en in combinatie met de tips uit de onderstaande filmpje. Vandaag meerdere keren is ze binnen 5 minuten gaan slapen. https://youtu.be/1U2ogHt0Zss?si=DkuZYrjTd51G8NMH (zoek 4'S ritueel van slaaptipvoorbabys)

4 maanden geleden

ik lees mee zelfde probleem

4 maanden geleden

Bij mij heeft het mega geholpen om een slaapschema te introduceren. Elke dag dezelfde tijd wakker (dus ook echt wakker maken) en op dezelfde tijd gaan slapen. Duurde twee weken om onder de knie te krijgen maar nu slaapt hij steeds beter zelf in en kan zichzelf ook weer terug in slaap krijgen. Ik baker hem altijd in en heb altijd dezelfde slaaproutine (kamer donker maken, liedje aan, ruis aan). Maar goed, wat voor mijn baby werkt hoeft niet voor elke baby te werken.

4 maanden geleden

Reactie op LSeeef1989

Ik had hetzelfde. Geen speen en alleen wiegend of draagzak in slaap. Ook ge ...
Wiegde je de baby volledig in slaap en dan wegleggen of slaperig maar wakker wegleggen? En liet je de baby een paar minuten pruttelen/ huilen? Pakte je de baby dan op of troosten in bed? Alvast dank!

4 maanden geleden

Reactie op kimover

Het vergt doorzettingsvermogen en veel tijd die je er aan het begin aan kwi ...
Ben je met je dochter met 8 weken begonnen met trainen? Legde je haar wakker in bedje? Wat was je aanpak?

4 maanden geleden

Niet echt een tip, want wij hebben hetzelfde ‘probleem’, maar ik las ergens dat sommige kindjes het overdag op je slapen nodig hebben zodat ze ‘s nachts wel zelfstandig kunnen slapen, omdat ze je nabijheid nodig hebben en anders te veel tijd van je gescheiden zijn. Ik heb geen idee of het waar is en heb bewust niet verder gezocht, want ik vond het wel een heel schattige verklaring. Het hielp mij met het accepteren van de situatie. Ik geloof ook dat ieder kind er op een ander moment aan toe is en dat het uiteindelijk echt wel goedkomt!

4 maanden geleden

Bedankt dames, hier zitten wel wat bruikbare tips bij.. we gaan het uitproberen 😊

4 maanden geleden

Reactie op Emmm1987

Wiegde je de baby volledig in slaap en dan wegleggen of slaperig maar wakke ...
Wij wiegde echt totdat hij sleep. Werd dan 5 van de 10 keer ook weer wakker na 10 minuten of gelijk. Nu laat ik m 10/15 minuten pruttelen met muziekje aan. Ik ga wel echt de kamer uit. Hij is dan heel druk/onrustig vaak met hoofd/handen, maar ook echt signaal bij ons van vermoeidheid. Hij huilt dan niet. Als hij wel huilt is mijn ervaring dat het ook die ronde niet lukt (haal ik m eruit en doe ik draagzak). Ik laat hem dan ook wel even liggen, maar niet meer dan 3/4 minuten (niet heel hard huilen hoor)