8 Reacties

3 maanden geleden

Kan ook de 4 maanden slaapregressie zijn. Onze dochter heeft het ook ineens nu. Denk dat wel of geen speentje of wel of niet aanleren hierin weinig helpt. Van de week was ze om 4u klaarwakker. Wel tevreden hoor, niet huilen, maar wel wakker. Uiteindelijk om 6u weer in slaap gevallen. Speentje wilde ze wel, maar hield het ook niet in dus uiteindelijk maar gewoon gelaten.

3 maanden geleden

Hier was bij ons eerste kindje een speendoekje ook de oplossing i.c.m glow in the dark speen. Deze kon hij zelf al snel makkelijk pakken en terug in de mond stoppen, zonder al te veel oefenen.

3 maanden geleden

Cold turkey stoppen met de speen. Worden een paar hele pittige dagen maar na een kleine week zijn ze de speen vergeten en hebben ze een andere manier van slapen aangeleerd. Ons dochtertje deed precies hetzelfde en hierna sliep ze beter dan ooit te voren

3 maanden geleden

Mijn oudste had ook met 4 maanden door hoe hij z'n speen in z'n mond kon doen. Heb daar wel een beetje bij geholpen maar niet heeeeel veel moeite in hoeven steken. Legde ook standaard minimaal 3 spenen in z'n bed hahah. Altijd een in de buurt 😂 de jongste heeft de speen niet zo nodig om in slaap te vallen, hij vindt het wel fijn maar vindt tutten op z'n knuffeldoekje of handjes ook prima.

3 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Cold turkey stoppen met de speen. Worden een paar hele pittige dagen maar n ...
Wat had je aangeleerd en hoe deed je het? Bleef je dochter dan lang huilen en wat deed je dan?

3 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Cold turkey stoppen met de speen. Worden een paar hele pittige dagen maar n ...
Ja precies dit!

3 maanden geleden

Reactie op girift1379

Wat had je aangeleerd en hoe deed je het? Bleef je dochter dan lang huilen ...
Volgens de pick up put down methode. Zoals ik me nog kan herinneren wiegen wiegen wiegen, als ze rustig was in bed leggen. En de eerste 2 nachten dus echt uuuuren, overdag nauwelijks slapen dus veel met de auto gereden want in de maxi cosi lukte het wel 😂 maar zoals ik al zei, het zijn echt een paar dagen waar je enorm doorheen moet. Echter geen moment spijt van gehad! We hadden ons zelfs al voorgenomen dit bij de tweede ook zo te doen, maar deze wilt de speen uit zichzelf al nauwelijks dus we laten het nu zo

3 maanden geleden

Mijn dochter heeft niet altijd een speen nodig om in slaap te vallen maar als ze hem wel nodig heeft trek ik hem er weer uit zodra ze in slaap is. We hebben vanaf het begin de speen alleen gebruikt om te kalmeren en halen hem er dus weer uit zodra ze rustig is of slaapt