20 Reacties

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ons meisje is morgen 3 maand en we hebben nog maar 1 keer seks gehad. Het is allemaal zo chaotisch vind ik. Borstvoeding, wassen en verversen, zelf iets eten, kledij wassen, wakker tijden en dutjes proberen te doen, de huilbuien van mezelf en de baby... Als mijn vriend thuis komt heb ik zoiets van eindelijk ben ik niet meer alleen, hier kijk jij even naar haar zodat ik iets anders kan doen (administratief werkjes, wandeling, inkopen doen, zelf eens koken). Thuis zijn alleen is eenzaam maar anderzijds houd ik het niet voor mogelijk hoe ik ooit weer moet werken en ritme vinden. Laat staan mentaal en fysiek ontspannen genoeg zijn voor seks... Hier ook een goede relatie maar betekent daarom niet dat het niet vervelend is.

3 maanden geleden

Ik heb hier zelf nog een topic over gemaakt maar volgens mij niet om de geboortclub maart/april. En toen kreeg ik van een andere dame een tip of ik niet 'touched out 'was.. het kan ook zomaar bij jou. Ik heb ook echt geen sexuele gevoelens voor mijn vriend op dit moment. Ik slaap ook samen met de baby en niet met hem. Hij snurkt nogal hard en de baby heeft wel een co sleeper maar ze wil der niet echt in. We doen ons best echt te overleven. Ik ben ook gehecht geweest en op een of andere manier verdwijnt dat ook niet uit me hoofd. Me lijf zit onder de pukkels wat eerst niet zo was. Mijn vriend heeft er ergens wel begrip voor maar vijd het soms ook moeilijk.. maar je bet gewoon zo bezig dat het eigenlijk gewoon ontgaat.

3 maanden geleden

Voel je niet schuldig hoor ! Heel normaal dit. Je hebt net 9 maanden een kindje gedragen en nu ben je fulltime aan het zorgen. Heb je eindelijk een moment voor jezelf moet de man weer aandacht 🤪 Hier doen we het echt niet elke week. Ik merk dat mijn man meer seks wil, maar als ik geen behoefte heb kan ik het ook niet krijgen. En hij begrijpt dit ook. Ik voel mij er wel eens schuldig over, maar hij snapt het. En wees niet bang ik spreek uit ervaring de zin in seks komt echt terug! Dit is ons derde kindje in nog geen 4 jaar tijd dat zegt wel genoeg 😂 Nee zonder dollen meestal na 4/6 maanden komt het allemaal wel weer op gang. En als het wat langer duurt geeft dat ook niet. Ze zeggen niet voor niks 9 maanden op 9 maanden af 😊

3 maanden geleden

Ik zit in hetzelfde schuitje. Vrijwel identiek aan die van jou, behalve dat wij sinds de geboorte (bijna 13 weken) nog steeds geen seks hebben gehad. Ik voel me er een beetje schuldig over richting mijn partner, maar ik wil gewoon niet. Heb 0 zin en ben zelfs beetje angstig ervoor, want ja zo'n bevalling veranderd de boel daar beneden wel. Ik wil heel graag weer een natuurlijk libido krijgen, maar ik weet ook echt niet hoe. Mijn man is echt hartstikke begripvol en zegt ook we wachten wel, maar ik merk aan hem dat hij het wel balen vind. Als iemand de gouden tip heeft lees ik graag mee, maar helaas heb ik deze niet. Wij praten er wel over, maar ik heb geen oplossing.

3 maanden geleden

Reactie op Sammmi

Ik heb hier zelf nog een topic over gemaakt maar volgens mij niet om de geb ...
Wat je zegt, je bent inderdaad zo bezig en als je dan rust heb, wil je ook gewoon rust haha. Ondanks dat seks ook belangrijk is in je relatie, staat het even op een lager pitje. Hopelijk komt het weer terug bij ons 🙈🥲

3 maanden geleden

Reactie op Kleine J

Ik zit in hetzelfde schuitje. Vrijwel identiek aan die van jou, behalve dat ...
Ja snap precies hoe je voelt. Je wilt het maar hoe? Je ziet het bij je partner dat hij er van baalt maar bij jezelf voel je het niet , tenminste niet hoe hun het voelen. Wij vinden het wel even prima zo.. misschien is de oplossing wel tijd als ik de andere reacties lees☺️

3 maanden geleden

Reactie op Lovestory

Ja snap precies hoe je voelt. Je wilt het maar hoe? Je ziet het bij je part ...
Ja ik hoop het. Snap echt niet waarom het mij zo tegenstaat ineens. Dochter in de cosleeper naast het bed en honden in de woonkamer helpen ook niet echt moet ik zeggen 😂 Laten we daar dan maar op hopen. Vind dit schuldgevoel niks.

3 maanden geleden

Reactie op Zusjes

Voel je niet schuldig hoor ! Heel normaal dit. Je hebt net 9 maanden een ki ...
Dit geeft mij wel echt hoop om te lezen, haha wat fijn dankje💕 en wat geweldig 3 kids 😍 Mijn vriend vind wel lastig dat ik het bepaal of er wel of geen seks is, tja.. ook dat hij dan zegt dat hij mij veranderd vindt, denk dat hij teveel vergelijkt terwijl ik daar helemaal niet mee bezig ben. Leef in het hier en nu en voel mij juist steeds fijner weer, alleen qua seks nog even niet. Best onbegrip maarja tijd zal het wel verbeteren hopelijk

3 maanden geleden

Herkenbaar dit! Ik heb er zelf wat onderzoek naar gedaan online, ik weet niet of je nog borstvoeding geeft/kolft maar het schijnt dat een bijwerking daarvan is dat je libido lager wordt. Ook wel logisch vanuit de natuur denk ik dan, want het is niet in het belang van je lichaam dat je met een kleine baby (die vroeger natuurlijk vaak bv kreeg langere tijd) snel weer zwanger wordt. Maarja in onze tijd willen we ook wel een seks zonder zwanger te worden he 😂😂 Voor mij gaf het iig hoop dat het zodra ik stop met kolven beter zou moeten worden!

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Onze dochter is 14 weken oud en we hebben denk ik 3 of 4x seks gehad. Al jaren heb ik last van een gespannen bekkenbodem, waardoor seks maar zelden echt fijn is voor mij. Dat geeft elke keer een nare ervaring (strak = pijn = spanning de volgende keer = strak) Bij de 2de keer seks was die spanning ook weer terug. Ik heb wel het geluk gehad dat ik niet gescheurd ben en dus geen hechtingen o.i.d. heb gehad. Daar beneden voelt het ook wel weer als vanouds. Ik voel me inderdaad touched out, ben de hele dag bezig met de kleine, vermoeid van het dragen in de draagzak de hele dag, de zorgen, Maar daarnaast ook hard op zoek naar mijn nieuwe identiteit, over 2 weken weer gaan werken, maar eigenlijk thuis willen blijven.. Het is allemaal super veel wat op ons nieuwe moeders af komt. Ik voel steeds meer afstand tot mijn man ontstaan. Hij is aan het werk en praat bij thuiskomst alleen maar over z'n werk. Laatst heb ik hem erop aangesproken dat hij niet eens vraagt hoe mijn dag was of hoe het gaat. Gek he, dat ik als een zombie op de bank zit.. Eenmaal in bed na de laatste voeding wil ik alleen maar huilen en/of slapen. Als hij mij dan benaderd denk ik wel, een kus of knuffel, gewoon wat contact overdag of 's avonds, dat zou wel helpen om zin te krijgen in seks. Meerdere keren aangegeven, ook zelf initiatief genomen.. Afijn, heel verhaal. Conclusie: heel herkenbaar om de druk te voelen en geen libido te hebben zoals je die had voor je bevalling/zwangerschap.

3 maanden geleden

Ogod. Ik ben 3 maanden geleden bevallen. We hebben ongeveer 1maand geleden geprobeerd seks te hebben, maar dit voelde voor mij niet fijn. Sindsdien niet meer geprobeerd. Ben ook gewoon kapot, en inderdaad ook 24/7 met mijn dochtertje bezig. Ik ben blij als ik 30min voor mezelf heb. Ik heb er ook gewoon de behoefte en energie niet voor 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Kleine J

Ik zit in hetzelfde schuitje. Vrijwel identiek aan die van jou, behalve dat ...
Hier ook nog niet gedaan hoor! Ook daarin ben je niet alleen. Het is ons tweede kindje en bij de eerste hebben we veel geprobeerd maar kreeg ik zelfs als we gewoon begonnen weinig echt zin. Dit kwam bij mij pas na een jaar écht terug. Daarom nu bij de tweede maar even gelaten wat het is, mijn vriend vindt het ook vervelend als ik het alleen voor hem doe.

3 maanden geleden

Reactie op Emm2013

Heel herkenbaar! Onze dochter is 14 weken oud en we hebben denk ik 3 of 4x ...
Vervelend allemaal.. hopelijk komt het bij jou ook weer terug. Het is ook niet niks moeder zijn, ondanks het prachtig is, is het moeilijk om echt te kunnen ontspannen en tot ons zelf te komen. Moet vast goed komen als onze kleintjes groter worden. Dankje voor het delen💖

3 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Ogod. Ik ben 3 maanden geleden bevallen. We hebben ongeveer 1maand geleden ...
Zelfde hier! 🤭

3 maanden geleden

Een paar keer per week? Moet er inderdaad nog niet aan denken. Ben blij dat we eindelijk lekkere nachten door kunnen slapen. Na de late voeding naar bed, moe na een volle dag vol zorg voor onze tweeling van 12 weken. Ik denk dat jij je niet hoeft te verdedigen hoor. Je bent nog vol aan het herstellen. Een zwangerschap en bevalling is een onwijze prestatie van het vrouwen lijf. Ik denk dat een man dat nooit helemaal zou kunnen begrijpen.

3 maanden geleden

Reactie op LWW

Een paar keer per week? Moet er inderdaad nog niet aan denken. Ben blij dat ...
Vind het altijd zo knap mensen met een twee of nog meer ling. Ik weet soms al niet waar ik de tijd vandaan moet halen met 1. Laat staan met 2 😵‍💫 chapeau

3 maanden geleden

Ik kan me heel goed voorstellen dat je libido laag is, dat hoort er nu eenmaal bij. Alleen wat ik hier veel lees, is dat veel meiden praktisch alleen bezig zijn met de baby. Ik denk dat het goed is voor jezelf en een relatie om ook tijd voor elkaar te nemen. Dat hoeft zich dan niet direct te uiten in seks, maar ik denk dat intimiteit in de vorm van knuffelen of oid al een stap in de richting is om bepaalde gevoelens terug te laten keren. Dus als de baby naar bed is of iemand die een paar uurtjes oppast. Ik geniet enorm van mijn dochter, maar ook vind ik het belangrijk dat wij nog steeds wij zijn, met en zonder de baby. Ik zorg er dus wel echt voor dat er tijd is voor elkaar.

3 maanden geleden

Lieve mama, het komt vanzelf echt waar! Bij m’n eerste zoontje ( net 2 ) hadden we wel snel seks maar niet voor mij haha, de tijd er tussen duurde ook soms 1/2 weken voordat we weer eens seks hebben, nu met zoon nummer 2 ( nu 3 maand oud ) kwam het veel sneller terug, en hebben we 1/2 keer per week seks. Wat wij ook wel eens doen, is een weekendje lekker doorzakken, en overdag al lekker teasen, dan krijg ik ook steeds meer zin 😝 Maar eerlijk, maak je niet druk het komt vanzelf terug. ❤️

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Na de 1e ook echt heel lang totaal geen behoefte aan gehad. En dat heeft denk wel 2 jaar geduurd 🙈 Moet wel zeggen dat ik dan af en toe wel 'zin maakte' voor hem, en als we dan bezig waren was het ook gewoon fijn maar ik kon me er altijd moeilijk toe zetten. Nu na de 2e is het echt wel anders. Voelde me lichamelijk sneller goed (na de 1e een knip en veel hechtingen waar ik lang pijn van heb gehad en nu alleen een paar hechtingen) waardoor ook de zin wat gemakkelijker terug kwam. Maar alsnog is mijn libido lager dan van mijn man hoor 🤭 maar min 1x per week komen we wel aan (en dat klinkt voor mij prima en mijn man is ook tevreden voor nu 😉)

3 maanden geleden

Heeeel herkenbaar! Alleen hebben wij nog maar 2x seks gehad vanaf 1 april. Echt 0 behoefte aan. Mijn partner heeft het er bijna dagelijks over, wat ontzettend begrijpelijk en tegelijkertijd irritant is. We zitten totaal niet op hetzelfde level. Hij spreekt zijn teleurstelling uit en zoekt het bij zichzelf, is ook bang dat het nooit meer terug gaat komen. Op dit moment weet ik ook niet of het terug gaat komen. Maar dat verandert vast wel.. Ik ga geen seks hebben voor de ander.